Bagerste motorophæng defekt?

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Brugeravatar
kumse
Indlæg: 150
Tilmeldt: ons 22. maj 2013 21:55
Geografisk sted: København

Bagerste motorophæng defekt?

Indlæg af kumse »

Hej alle

Jeg har en kedelig rusken i kabinen i min Lupo 2005 med 148tkm på tælleren. Det har været der lige siden jeg købte den for 1,5år siden. Det forekommer som rysten i instrumentbordet, når den motorbremser og kobler ind og ud ved omkring 800-900rpm. Eksempler kan ses i mit første indlæg her:
viewtopic.php?f=13&t=3860
Jeg troede først det var en egentlig koblingsproblematik, men sidst jeg skiftede olie ville jeg checke for slør i trækakslerne. Jeg synes ikke der var slør, men tilgengæld bemærkede jeg at når jeg prøvede at dreje hjulet frem og tilbage, så vibrerede motoren en del, bagerste motorophæng så nærmest løst ud. Spørgsmålet er så, hvor meget er det meningen det skal give sig. Skal det være blødt for at dæmpe vibrationerne fra en 3 cyl diesel, eller temmelig fast som jeg synes sådan nogen plejer at være? Beklager min dårlige optagelse!
http://youtu.be/LSQ9TmZp240

Jeg har skiftet koblingscylinder, trykkugle, hydraulikolie, gearkasseolie, grundindstillet, og lige lidt har det hjulpet. Det mærkelige er, at når jeg slår ECO fra, så kobler den ind / ud ved højere omdrejninger, og så oplever jeg det praktisk talt ikke. Men man vil jo gerne have tingene til at fungere som det skal :)
Der er ingen fejlkoder at spore, og motor gearkasse går fuldstændig fejlfrit.

Håber i har nogle input, det ville være en skam også at skifte motorophæng forgæves.

Vh
Thomas
/Thomas

Fuhrpark: Lupo 3L 2005
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Bagerste motorophæng defekt?

Indlæg af Atjuh 3L »

Har du prøvet at skifte gearkasseophænget, altså det under gearkassen!


Mvh,

Atjuh 3 L
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Brugeravatar
kumse
Indlæg: 150
Tilmeldt: ons 22. maj 2013 21:55
Geografisk sted: København

Re: Bagerste motorophæng defekt?

Indlæg af kumse »

Hej

Jeg skulle mene det er det jeg kan se virker meget løst i det, men nej jeg har ikke prøvet at skifte det. Jeg ville høre om folks erfaringer inden jeg skifter hver en stump på den bil :)

-Vh Thomas
/Thomas

Fuhrpark: Lupo 3L 2005
vendetta
Indlæg: 12
Tilmeldt: søn 18. maj 2014 20:10
Geografisk sted: Viborg

Re: Bagerste motorophæng defekt?

Indlæg af vendetta »

Jeg har samme problem, rusker når jeg bremser. Spændt på at høre om du finder ud af noget.
ColaKanin
Indlæg: 223
Tilmeldt: søn 19. jun 2011 20:28
Geografisk sted: Karrebæksminde

Re: Bagerste motorophæng defekt?

Indlæg af ColaKanin »

Er det ikke bare sådan en Lupo kører?
Brugeravatar
kumse
Indlæg: 150
Tilmeldt: ons 22. maj 2013 21:55
Geografisk sted: København

Re: Bagerste motorophæng defekt?

Indlæg af kumse »

ColaKanin skrev:Er det ikke bare sådan en Lupo kører?
Det håber jeg ikke, prøv at se og hør mit klip. Det er hele instrumentbordet der rusker.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/286 ... G_0735.MOV
/Thomas

Fuhrpark: Lupo 3L 2005
Brugeravatar
kumse
Indlæg: 150
Tilmeldt: ons 22. maj 2013 21:55
Geografisk sted: København

Re: Bagerste motorophæng defekt?

Indlæg af kumse »

Er der slet ingen der har input til hvor stift sådan et motorophæng skal være? Det kan jo godt være det skal være så blødt, når det er en 3 cyl diesel?

Jeg vil så nødigt lede i blinde

-Thomas
/Thomas

Fuhrpark: Lupo 3L 2005
amigafan1
Indlæg: 13
Tilmeldt: fre 16. jul 2010 09:14
Geografisk sted: Jægerspris

Re: Bagerste motorophæng defekt?

Indlæg af amigafan1 »

Jeg har i dag fået skiftet venstre ophæng og bagerste motorophæng, og det har gjort en stor forskel. Før lød den mærmest som en traktor ved tomgang, nu lyder den som en Lupo skal lyde!
Besvar