Problemer med min Lupo 3l
-
- Indlæg: 2
- Tilmeldt: tirs 7. okt 2014 18:35
- Geografisk sted: Struer
Problemer med min Lupo 3l
Hej
jeg håber der er nogle der kan hjælpe her...
jeg har en lupo 3l fra 2004 som er begyndt kun at vil starte op i n
og så drypper den med væske fra hydraulikpumpen ...
har det en sammen hæng ?
Og er der nogle der ved hvad det ca vil koste at få rep.
Evt om det er svært at skifte hele den klump. ?
Jeg har fundet en brugt på dba men det er fra en 2002 kan den bruges til min som er fra 2004. ?
Bremselyset lyser på bilen når jeg træder på bremsen
Der står en nr på klumpen
6NO142 060G
Håber virkelig at der er nogle der kan hjælpe mig..
på forhånd tak
sommerlyst18
jeg håber der er nogle der kan hjælpe her...
jeg har en lupo 3l fra 2004 som er begyndt kun at vil starte op i n
og så drypper den med væske fra hydraulikpumpen ...
har det en sammen hæng ?
Og er der nogle der ved hvad det ca vil koste at få rep.
Evt om det er svært at skifte hele den klump. ?
Jeg har fundet en brugt på dba men det er fra en 2002 kan den bruges til min som er fra 2004. ?
Bremselyset lyser på bilen når jeg træder på bremsen
Der står en nr på klumpen
6NO142 060G
Håber virkelig at der er nogle der kan hjælpe mig..
på forhånd tak
sommerlyst18
- Vedhæftede filer
-
- c845-b4ba-41b0-ba24-3120e1fdde1f.jpg (18.83 KiB) Vist 4242 gange
Re: Problemer med min Lupo 3l
Fem sekunder her så havde du erfaret det er et meget almindeligt problem når koblingscylinderen er ved at være død.
Oliespildet kan jeg ikke sige noget om, om det er meget eller lidt.
Oliespildet kan jeg ikke sige noget om, om det er meget eller lidt.
/383CI
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Problemer med min Lupo 3l
Evt om det er svært at skifte hele den klump. ?
Ikke det store problem
Jeg har fundet en brugt på dba men det er fra en 2002 kan den bruges til min som er fra 2004. ?
Ja
Sussi
Ikke det store problem
Jeg har fundet en brugt på dba men det er fra en 2002 kan den bruges til min som er fra 2004. ?
Ja
Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Re: Problemer med min Lupo 3l
Hold da op.. Du har simplethen flået bilen helt fra hinanden uden at vide hvad der er galt..
Det kunne være noget som enkelt som din bremsekontakt der skal skiftes - også selvom dit bremselys stadig virker, bremsekontakten er 2-kreds..
Faktisk så er det MINDST sandsynlige nok at problemet skyldes din hydraulikpumpe (med trykkugle), som du har pillet af bilen..
Prøv at bruge lidt tid herinde, søg bl.a. efter "grøn fod" eller "grønne fod" og "kan kun starte i N" osv..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: Problemer med min Lupo 3l
Mon ikke billedet er fra annoncen på DBA
Han spørger "Evt om det er svært at skifte hele den klump. ?" så tvivler på der er afmonteret noget endnu
Han spørger "Evt om det er svært at skifte hele den klump. ?" så tvivler på der er afmonteret noget endnu
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
-
- Indlæg: 2
- Tilmeldt: tirs 7. okt 2014 18:35
- Geografisk sted: Struer
Re: Problemer med min Lupo 3l
Hejsa ....
Ja det er rigtig jeg har ikke skilt noget inu.. Jeg har taget billedet fra dba fra ham der har sådan en til salg
Synes den var nemmere at se end i en motorrum
Jeg har lige skiftet bremselys kontakten uden den store hjælp
Og har også lige konstateret at den kan bilen kan trille selv om gear står i STOP
Men som sagt starter den stadig kun i N
HJÆLP...
Ja det er rigtig jeg har ikke skilt noget inu.. Jeg har taget billedet fra dba fra ham der har sådan en til salg
Synes den var nemmere at se end i en motorrum
Jeg har lige skiftet bremselys kontakten uden den store hjælp
Og har også lige konstateret at den kan bilen kan trille selv om gear står i STOP
Men som sagt starter den stadig kun i N
HJÆLP...
Re: Problemer med min Lupo 3l
Jamen for fanden da, det er det mest almindelige tegn på koblingscylinderen er kedelig!sommerlyst18 skrev:Hejsa ....
Men som sagt starter den stadig kun i N
HJÆLP...
Brug dog minutter på at kigge lidt rundt og tage stilling til de indlæg der kommer.
/383CI
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.
Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Re: Problemer med min Lupo 3l
Start lige med at opdatere din profil, så vi kan se hvor du er fra.
Jeg har renoveret, sådan en fætter på et par timer, så den var pinligt ren, tæt og fungerede upåklageligt.
Det samme har jeg gjort med koblingsaktuaroren, som ikke nødvendigvis er skyld i manglende starteevne i Stop.
Det kan lige så godt være en slidt kobling eller slidt udrykkerleje.
Hvis du har adgang til en VCDS, så kan du se dine koblingsværdier og hvis den højeste af dem er over 85%, så er det derfor at den kun vil starte i N.
Jeg har renoveret, sådan en fætter på et par timer, så den var pinligt ren, tæt og fungerede upåklageligt.
Det samme har jeg gjort med koblingsaktuaroren, som ikke nødvendigvis er skyld i manglende starteevne i Stop.
Det kan lige så godt være en slidt kobling eller slidt udrykkerleje.
Hvis du har adgang til en VCDS, så kan du se dine koblingsværdier og hvis den højeste af dem er over 85%, så er det derfor at den kun vil starte i N.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
- Bandit
- Indlæg: 774
- Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland
Re: Problemer med min Lupo 3l
Har du renoveret en Koblingsaktuator? Jeg troede ellers ikke det var muligt at skaffe reservedele til den.Qaxius skrev:...Det samme har jeg gjort med koblingsaktuaroren...
Ulven kommer, ulven kommer
- doktorfrank
- Indlæg: 2310
- Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
- Geografisk sted: Ringsted
Re: Problemer med min Lupo 3l
Reservedele? Nej! Reparation? Ja!!
Halvdelen (?) af defekte koblings-aktuatorer (fantastisk ord, ikk'?) lider af følgerne af en defekt gummimanchet omkring kablet. Enheden er såre simpel at adskille, og ofte finder man en håndfuld snavs foran stemplet (altså i kabel-enden). Hvis der ikke er ridser i cylinderen og gummiringene på stemplet ikke har lidt overlast, er rengøring plus lidt omhu med, hvad man lige har ved hånden af midler (jeg har uden problemer brugt siliconebaseret spray og fedt) bare det, der skal til.
Hvis man er i tvivl om funktionen, når man igen har samlet aktuatoren, er et mekanisk check blot at trække i kablet for at konstatere, om bevægelsen er rykfri. En samtidig måling med ohmmeter afslører, om potentiometret er OK. Er det glidende og uden "huller" fra ca. 4 kohm til ca. 8,5 kohm, giver det ingen problemer ved grundindstillingen.
Halvdelen (?) af defekte koblings-aktuatorer (fantastisk ord, ikk'?) lider af følgerne af en defekt gummimanchet omkring kablet. Enheden er såre simpel at adskille, og ofte finder man en håndfuld snavs foran stemplet (altså i kabel-enden). Hvis der ikke er ridser i cylinderen og gummiringene på stemplet ikke har lidt overlast, er rengøring plus lidt omhu med, hvad man lige har ved hånden af midler (jeg har uden problemer brugt siliconebaseret spray og fedt) bare det, der skal til.
Hvis man er i tvivl om funktionen, når man igen har samlet aktuatoren, er et mekanisk check blot at trække i kablet for at konstatere, om bevægelsen er rykfri. En samtidig måling med ohmmeter afslører, om potentiometret er OK. Er det glidende og uden "huller" fra ca. 4 kohm til ca. 8,5 kohm, giver det ingen problemer ved grundindstillingen.
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: Problemer med min Lupo 3l
Jeg var forbi sommerlyst18 på vej hjem fra arbejde, så kastede computeren på.
Der blev udført en grundjustering uden problemer.
SLæbepunktet er tæt på de 85%, måske det har indvirkning.
Til at starte med ville han prøve at rense koblingsaktuatoren.
Her er tal for blok 25.
Der blev udført en grundjustering uden problemer.
SLæbepunktet er tæt på de 85%, måske det har indvirkning.
Til at starte med ville han prøve at rense koblingsaktuatoren.
Her er tal for blok 25.
- Vedhæftede filer
-
- sommerlyst18_creep.png (208.22 KiB) Vist 4116 gange
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
Re: Problemer med min Lupo 3l
Som den ser ud der, der burde den kunne starte i Stop.
Når koblingen kommer over 85% så skal den startes i N.
Bedste gæt herfra, er et slidt udrykkerleje.
Når koblingen kommer over 85% så skal den startes i N.
Bedste gæt herfra, er et slidt udrykkerleje.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior