lys i knapper på radio tænder?? af sig selv

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

lys i knapper på radio tænder?? af sig selv

Indlæg af ph. »

Hey
Jeg kom til at købe endnu en L3l og den har så holdt små 3.uger hjemme i indkørslen
da jeg så kom hjem onsdag aften så var der lys i radioens knapper... det undrede mig noget, tænkte først at en eller anden havde tiltvunget sig adgang til bilen, men den var låst og der var heller ikke musik at høre udefra... så gik ind og hentede nøglen til bilen. egentligt med tanke på at få tages strømmen fra og så lade det være med det men nysgerrigheden fik overtaget
da jeg satte nøgle i tændingslås opdagede jeg at den slukkede lys i radioen :!: :?: :idea: sad så og legede lidt med ...uden nøgle... bare med en tommelfinger på tændingslåscylinderen at trykke ind på cylinderen og opdagede da at hvis jeg trykkede en anelse ind på cyl. så slukkede lys i radio i kort tid for så at tænde igen, hvis jeg så trykkede yderligere lidt ind så slukkede det igen indtil jeg nåede "bunden" så tændte radioen :roll: slap jeg så tændingslås så slukkede radio inkl. lys, men lyset tændte igen...
tænkte at det måske kunne være pga. fugt så kørte en tur på små 30.km, kom hjem slukkede bilen og tog nøglen ud! og den slukkede radioen og tændte ikke lys i radio :P heller ikke torsdag morgen var der lys i radio men her til aften var den så gal igen nu kan jeg dog ikke tænde for selve radioen ved at trykke på tændingslås... :? men lyset går stadig ud kortvarigt når cyl. trykkes ind.
den tænder lys i radio uanset om radio bliver slukket manuelt eller om den "bare" slukker når nøglen tages ud
det er en Blaupunkt radio som kan tændes selvom der ikke er nøgle i bilen
den tænder lys i alle knapper men ikke i display ...altså ligesom hvis man tænder lys på bilen mens radio er slukket
Hvis det er radioen hvorfor slukker den så når tændingslås trykkes ind
Hvis det er tændingslås-bundstykke hvad bør så ellers få strøm ...hvilken ledning skal der være strøm på ...ved tændingslås har ikke værktøj til at hive radioen ud med...
hvis det er lyskontakt hvorfor er der så ikke lys på bilen
og hvorfor ændrer det noget at trykke ind på tændingslåscyl.
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: lys i knapper på radio tænder?? af sig selv

Indlæg af Kim B Olesen »

Tillykke med vognen ;) det lyder godt nok mærkeligt :? Men første bud ville da være bundstykket, men så burde der jo være gang i mere ! Ellers er der jo en skidt forbindelse et sted ved tændingslåsen, men skift da bunden, så er den udelukket til den 100 kr seddel :)
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: lys i knapper på radio tænder?? af sig selv

Indlæg af ph. »

undrer mig bare at radio reagerer som om man sætter pos.lys på
ps. bilen er uden kørelys hvis det har nogen betydning
Besvar