Koble centrallås og dørkontakt sammen???

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Koble centrallås og dørkontakt sammen???

Indlæg af Thore J »

Hej..

Er der nogen som har koblet centrallås og dørkontakt sammen, således at hydraulikpumpen starter samtidig med at man låser døren op??
Jeg ved godt at det kun drejer sig om få sekunder, men alligevel det kunne være rart de 4-5 gange om året at pumpetrykket når at falde helt :P

og ang. dørkontakten, er det korrekt antaget at det blot er kredsløb som bliver sluttet når døren åbnes? (ved godt at jeg adskille døren og måle det selv, men det er jo nemmere hvis nogen allerede vidste det..)- og man derfor kan koble strømmen til centrallåsmotoren på kredsen og VUPTI :D
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Koble centrallås og dørkontakt sammen???

Indlæg af KMDTHY »

Lidt sjovt.... jeg har tænkte det samme de sidste par dage.... burde jo være nemt nok at lave :)

Jeg kan lige kigge i elsawin, man burde da kunne finde hvilken farve ledningen har, og så hijacke sig på den 8-)

Umiddelbart vil jeg tro at kontakten slutter til stel når man åbner døren. Kigger lige i diagrammet.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Koble centrallås og dørkontakt sammen???

Indlæg af KMDTHY »

Ser ud til den er brun/hvid :mrgreen:

http://lupo3lklub.dk/forum/gsearch.php? ... 20d%C3%B8r
viewtopic.php?f=10&t=4116
sussi skrev:"De sidder næsten lige ud for stedet hvor ledningerne til døren løber ud af kablet. Fra denne samling løber een tynd brun m/hvid stribe ledning nedaf/bagud og efter omkring 6 cm løber den ind i en samling med 2 andre tynde ledninger med samme farve"
Så det er vel egentlig, den helt rigtige forklaring, Jesper i sin tid gav.
M.v.h. Sussi

http://lupo3lklub.dk/forum/gsearch.php? ... all%C3%A5s
viewtopic.php?f=13&t=506
diskoboy skrev:Det er stel... Den går fra pin 2 på "Dørskiftekontakt- førerside" via T10e "Stikforbindelse, 10-polet, sort, stikholder venstre A-stolpe" videre igennem T10m (Stikforbindelse, 10-polet, brun, stikholder under relæholder) videre til pin 16 på "Styreenhed til elektronisk, manuel gearkasse"

Pin 1 på dørskiftekontakten går til stel...
Alt info er vidst allerede tilgængelig :D
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Koble centrallås og dørkontakt sammen???

Indlæg af Thore J »

Jeg gjorde det i dag... ferie og for meget tid :D

Jeg satte et sluttende relæ ind på de 2 ledninger i dørkontakten, med styring fra strømmen til aktuatoren på centrallåsen (blå og grøn på JOOM centrallås).
Det virker efter hensigten, pumpen starter når jeg aktiverer låsen på fjernbetjeningen.

At jeg har sat det ind på dørkredsen, det gør dog at loftslampen blinker når døren låses/låses op - men det ser jeg selv som en bonus, så kan jeg se at døren bliver låst når det er mørkt, så det er fint :)

Man kunne sikkert det samme ved at trække ledninger direkte fra styringen til aktuatoren (uden et relæ), men jeg er stor modstander af at blande kredsløb sammen, så nej tak ;)
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Koble centrallås og dørkontakt sammen???

Indlæg af Kim B Olesen »

Sådan - fedt nok, det gør da ikke noget loftlyset tænder :) det kunne da være fedt det lige var tændt et par minutter når man låste/låste op :)
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Koble centrallås og dørkontakt sammen???

Indlæg af Thore J »

Kim B Olesen skrev:Sådan - fedt nok, det gør da ikke noget loftlyset tænder :) det kunne da være fedt det lige var tændt et par minutter når man låste/låste op :)
Det er vel bare at bruge et relæ med forsinket frafald eller med timer? - evt kun i forbindelse med loftslampen..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Besvar