Ryster når den motorbremser.Hvad fejler den?

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Tolle
Indlæg: 139
Tilmeldt: fre 13. jun 2014 14:26
Geografisk sted: Viborg

Ryster når den motorbremser.Hvad fejler den?

Indlæg af Tolle »

jeg har lige fået vores lupo ud og køre. Den har fået ny kobling og renoveret gearkassen.
mit problem er at når den accelerer køre den perfekt men når jeg så bremser virker det som om at den hænger i koblingen når den gear ned. Virker lidt som når man køre i 5 gear i en alm bil også bremser ned til 20. Så ryster bilen hvis man ikke gear ned.
Den gear ned men først når det hele ryster.
Skal kobling være justeret til 1,85 eller skal den bare være inden for det interval som vdcs forslår. Mener min står på 1,97, kan det være det?
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Ryster når den motorbremser.Hvad fejler den?

Indlæg af sussi »

Jo højere tal, jo strammere kobling.
Jeg kører med ca. 1.82
M.v.h. Sussi
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Ryster når den motorbremser.Hvad fejler den?

Indlæg af 383CI »

Tolle skrev: Skal kobling være justeret til 1,85 eller skal den bare være inden for det interval som vdcs forslår. Mener min står på 1,97, kan det være det?
Du kunne da prøve at justere den til 1,85 som det første. I forhold til det operation I har været igang med skulle de 10 minutter en komplet justering tager jo ikke være noget at snakke om, og vende tilbage til forum og berette om det har betydning.

Virker "sangen" ikke kunne et bud være udrykkerlejet sidder "sjovt"
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Tolle
Indlæg: 139
Tilmeldt: fre 13. jun 2014 14:26
Geografisk sted: Viborg

Re: Ryster når den motorbremser.Hvad fejler den?

Indlæg af Tolle »

Når jeg bremser i "N" ryster den lidt i bremserne. Når den står i "D" Ryster det hele som om motoren kommer ned i for lave omdrejninger inden den skifter ned. Har det noget med koblingspunktet at gøre eller er det en ny grundjustering?
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Ryster når den motorbremser.Hvad fejler den?

Indlæg af 383CI »

Altså, når det store flertal indjustere koblingen på 1,85v og køre uden problemer og du mener din står på 1,97v og du har problemer er det nærliggende at tro der er en sammenhæng, men om der er kan jeg jo ikke sige med bestemthed.
Koblingspunkt og indstilling af dette er en del af grundjusteringen.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Tolle
Indlæg: 139
Tilmeldt: fre 13. jun 2014 14:26
Geografisk sted: Viborg

Re: Ryster når den motorbremser.Hvad fejler den?

Indlæg af Tolle »

Ok. Prøver lige en af dagene at lave en ny grundjustering, og justere kobling til 1,85. Bliver nok onsdag.
Tolle
Indlæg: 139
Tilmeldt: fre 13. jun 2014 14:26
Geografisk sted: Viborg

Re: Ryster når den motorbremser.Hvad fejler den?

Indlæg af Tolle »

Har idag lavet en ny grundjustering og justeret koblingskabel til 1,85. Synes at det har hjulpet en del. Tror det sidste ligger i at skiverne er lidt skæve.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Ryster når den motorbremser.Hvad fejler den?

Indlæg af 383CI »

Med Ja hatten på er det da dejligt bilen køre som den skal igen.
Med Nej hatten på sgu lidt dumt en så enkel og grundigt beskrevet sag kunne give anledning til så meget bøvl.

Men godt gået.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Besvar