Elektronikken går, mens jeg kører

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
dortidk
Indlæg: 1
Tilmeldt: søn 6. feb 2011 03:40
Geografisk sted: Haderslev

Elektronikken går, mens jeg kører

Indlæg af dortidk »

Mangler AKUT en mekaniker, der har forstand på mit lyn (Æ' Lupo).

Den er begyndt -med at hele elektronikken går, mens jeg kører. Når jeg så slukker bilen, går alt elektronikken igen, og den nulstiller alle målere, ur, radioen osv.
Her til aften "slukkede" den og så, mens jeg kørte, hvorpå en masse symboler på instrumentbrættet lyste op .. Holdte ind til siden, slukkede og startede .. Symbolerne slukkede, men den gør stadig de andre ting!

Hjææææælp!?
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Elektronikken går, mens jeg kører

Indlæg af 383CI »

Hej og velkommen

Det er meget svært at læse hvad du skriver i "talesprog"

Elektronikken går? Men strømmen kan jo ikke forsvinde helt når symbolerne lyser?
Det lyder som en dårlig stelforbindelse i aller første omgang, et defekt batteri, en defekt/sprunget baglygte eller uordne i overgangen mellem bil og bagklap som langskud i første omgang, men prøv at beskrive meget præcist og punktligt hvad der sker.
Er der ændret/skiftet noget? Folk har glemt at fortælle der er skiftet radio osv. når der sker mærkelige ting.
Fejludlæsning, fejl log?
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Elektronikken går, mens jeg kører

Indlæg af KMDTHY »

Relæ 109. Dårlige lodninger ved stik i kombiinstrument. Måske sikring 11.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
HamSjelv
Indlæg: 1840
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Elektronikken går, mens jeg kører

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,

Jeg vil også godt givet et bud på loddetin for ca. 1,05 kr. kan kurere elektronikken der kan gå...


:D


/Claus
Besvar