Audi A2 Køkevands-Temp problem løst.

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
StanleyDK
Indlæg: 80
Tilmeldt: tirs 17. dec 2013 20:21
Geografisk sted: Roskilde

Audi A2 Køkevands-Temp problem løst.

Indlæg af StanleyDK »

Hej Venner.


Vil lige dele min lettelse for mig med jer, da jeg har fået løst mit temperatur problem på min Audi A2.

Jeg har i et par år eller flere haft problemer med at holde en fornuftig temperatur på motoren.
Kørsel på motorvej i vinterperioder har været en kedelig oplevelse, da temp-nålen i instrumentet kun lige har rejst sig fra 60grader.

Jeg har fået monteret fyr for et par år siden, netop pga samme problem, for at holde en bedre temp om vinteren og samtidig komforten ved at komme ned til en dejlig varm bil.

Det hjalp gevaldigt, men temp-nålen havde stadig svært ved at holde sig oppe over 70grader.

Jeg har læst og læst på forummer og forhørt mig rundt omkring.
Jeg har hvergang fået svarer med at: motorerne i Lupo 3L og A2 ikke bliver særligt varme. Derfor har jeg ikke tænkt mere over det.

Jeg pendler frem og tilbage fra Næstved til Herlev hver dag.
15graders udetemp. 30min kørsel på motorvej og selv med fyret tændt har jeg haft en Køkevandstemp på 71grader målt med VCDS.
Og så er den HELT gal hvis man skruer op for kabinevarnen. Så går temp-nålen helt i bund.

Jeg tænkte.. Det kan simpelthen ikke passe!!!

Jeg bestilte en Thermostat hjem fra Vagshop /Steffen. Hurtig levering som altid.
Afmonterede den gamle.
Op i en gryde med den nye og den gamle sammen medet thermostat.
Og nu Holder I lige fast her :)
Den gamle åbnede allerede ved 67grader hvor den nye åbnede ved 87grader.
Altså 20grader for tidligt har den åbnet.

Hvor jeg dog elsker at kunne se resultater på den måde her :) Syn for sagen [SMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND SMILING EYES]

Monterede den nye og samlede alt igen.

Har lige kørt en tur på en halv time.
Udetemp på 18 grader. MAX varme i kabinen og en stabil temp-nål på 90grader.

Hvor er det bare fantastisk..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Søren
Indlæg: 1397
Tilmeldt: lør 17. sep 2011 22:07
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Næstved/ Lov

Re: Audi A2 Køkevands-Temp problem løst.

Indlæg af Søren »

Endnu en pendler fra Næstved egnen :D
Lupo 1.2 TDI 3L fra 2005 sort... 701.000km med Aerotwin viskere.. Kopholder gl model.. Garmin 2595 LTM og grå stue.. Synet uden anmærkning 15/4-2013 og 27/4-2015-, 1-5-2017 og igen den 1-5-2019 20-5-2021 og nu 6-6 2023 Ellers intet xtra udstyr

VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Audi A2 Køkevands-Temp problem løst.

Indlæg af Kim B Olesen »

Sådan :) så bliver det nok et noget skønnere køretøj her hvor vi går den kolde tid i møde, og nok også lidt billigere at køre i eftersom du fyrer knap så meget for fuglene nu :lol:
Besvar