Førerdør svær at åbne-hvor meget skal skiftes

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
martin h
Indlæg: 37
Tilmeldt: ons 3. nov 2010 13:07
Geografisk sted: vestsjælland

Førerdør svær at åbne-hvor meget skal skiftes

Indlæg af martin h »

Må hive gentagne gange i håndtaget før den får fat i låsen, nogen der ved hvad der skal skiftes så ku der købes dele før adskillelse?
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Førerdør svær at åbne-hvor meget skal skiftes

Indlæg af doktorfrank »

Du skal bare have fat i den latterlige plastjustering, der gemmer sig bag håndgrebet - skrue ud i dørens bagkant, lirke håndtag ud, klemme dimsen fast i den virksomme position, skrue i. Slut. Evt. kølig drikkevare efter eget valg.
8-)
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
martin h
Indlæg: 37
Tilmeldt: ons 3. nov 2010 13:07
Geografisk sted: vestsjælland

Re: Førerdør svær at åbne-hvor meget skal skiftes

Indlæg af martin h »

tak for fin info, fik justeret den wire der går fra håndtaget og ind til låsekassen og den blev meget bedre, desværre stoppede den gode lej hurtigt for idag kan jeg slet ikke åbne døren hverken indefra eller ude. prøvede så at skrue dørsiden af inde i bilen og kan trække i wire og arm til låsen men den kan ikke åbne. Der må være et eller andet knækket inde i låsekassen, kan bare ikke se det så kan pt ikke åbne døren. nogen fif hvordan den kan åbnes... tror jeg skal finde en ny låsekasse til den.
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Førerdør svær at åbne-hvor meget skal skiftes

Indlæg af Kim B Olesen »

Jeg tror bare du har fået givet den lidt for meget ;) prøv lige at vippe wiren af igen og monter lidt længere inde (2-3 mm) længere inde :)
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Førerdør svær at åbne-hvor meget skal skiftes

Indlæg af doktorfrank »

Er det ikke ligesom lidt vanskeligt, når man ikke kan åbne døren og løsne skruen til håndtaget????? hvis selve låsekassen er blokeret og defekt, har jeg ikke noget bud - der må andre og mere kyndige doktorer til. :o
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
martin h
Indlæg: 37
Tilmeldt: ons 3. nov 2010 13:07
Geografisk sted: vestsjælland

Re: Førerdør svær at åbne-hvor meget skal skiftes

Indlæg af martin h »

update: Ja som skrevet kunne den ikke åbnes så bestilte ny org låsekasse hos vw og havde planlagt at måtte prøve at ødelægge plastighuset og se om ikke jeg ku lirker låsen op men fik på en eller anden måde åbnet den ved at hive i kablet til håndtaget inde, en dag jeg lige sku prøve igen selvom jeg har siddet længe med fingerne inde i døren og trukket i både den lille wire/arm og kablet fra håndtaget inde.
vil ik tage chancen så den er skiftet til ny og da der jo ofte er set fejl på kontakten i låsen kan det vist ikke svare sig andet and byt til nyt, tak for råd og hjælp herinde. ;) 600,-+ moms :?
hvis nogen sku mangle den lille kontakt kan de bare sige til.
Besvar