Oliespild

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
SvenP
Indlæg: 59
Tilmeldt: lør 13. okt 2012 18:34
Geografisk sted: Ejby Fyn

Oliespild

Indlæg af SvenP »

Min lupo spilder motorolie. Det ser ud til at komme fra området omkr. oliefilterkonsollen/ oliekøleren. Dog ikke fra turborøret eller tryksensoren. Er der nogen her der har erfaring med noget tilsvarende? Eller ved om oliekøleren er nem at afmontere.

Mvh. Sven
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Oliespild

Indlæg af doktorfrank »

Et billede siger mere end tusinde ord. Kan du ikke komme til at tage et foto, så vi kan idenficere komponenterne?
:?
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
SvenP
Indlæg: 59
Tilmeldt: lør 13. okt 2012 18:34
Geografisk sted: Ejby Fyn

Re: Oliespild

Indlæg af SvenP »

doktorfrank skrev:Et billede siger mere end tusinde ord. Kan du ikke komme til at tage et foto, så vi kan idenficere komponenterne?
:?
Jeg havde den på lift lørdag. Tanken er så at når jeg næste gang har adgang til liften, skal der udføres en rep. Men oliefilterkonsollen er våd allernederst og oliekøleren er helt tilsølet. Så min første tanke går på at afmontere oliekøleren, og forhåbentlig nøjes med at skifte en pakning. Men da jeg ikke tidligere har haft en sådan afmonteret, håbede jeg at en herinde kunne beskrive hvordan, eller alternativt en der har en tegning. Tegning kan jeg måske aflure når jeg bestiller pakning(er).
Hvis ikke der er nogen råd, kan det være jeg tager nogle billeder, og deler mine erfaringer når det forhåbentlig er veloverstået.

Mvh. Sven
Cappi
Indlæg: 43
Tilmeldt: tors 31. jul 2014 01:43
Geografisk sted: Silkeborg området

Re: Oliespild

Indlæg af Cappi »

Kigger lige med.
Har præsis samme problem!
På min er det bare så slemt at det pisser ud ligeså snart motoren kører. aka bilen er nu flyttet ind på værkstedet.
Du kan få 2 ud af 3 ting
hurtigt godt eller billigt!
Cappi
Indlæg: 43
Tilmeldt: tors 31. jul 2014 01:43
Geografisk sted: Silkeborg området

Re: Oliespild

Indlæg af Cappi »

De fleste reservedels forhandler har oliekøleren og pakningen på lager :roll:
Du kan få 2 ud af 3 ting
hurtigt godt eller billigt!
Cappi
Indlæg: 43
Tilmeldt: tors 31. jul 2014 01:43
Geografisk sted: Silkeborg området

Re: Oliespild

Indlæg af Cappi »

Når så fik jeg min op og har skiftet følgene:

http://www.partscats.info/volkswagen/de ... id=1207620

2 o ringe. 1 mellem bunddækslet & oliekøleren og 1 mellem oliekøleren & oliefilter konsolen. nr 11 & 13
Den orginale pakning mellem konsolhuset og motor blokken. nr 9
og lille bonus ting, kunne nok have nøjes med at skifte kobber ringen ved det rør der løber ind i huset. nr 5

Det løste mit problem med olie spild ved/fra oliefilter konsolen. Det kostede 70 kr i dele + et nyt oliefilter og olie da jeg alligevel havde det tappet af bilen.
Du kan få 2 ud af 3 ting
hurtigt godt eller billigt!
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Oliespild

Indlæg af Vyffe »

Fedt at du fik det ordnet :-)
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Besvar