bremse probleme

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Kadir
Indlæg: 3
Tilmeldt: fre 23. jul 2010 22:18
Geografisk sted: Århus

bremse probleme

Indlæg af Kadir »

Hej derinde. Når jeg holder stille med foden på bremsen, går motoren ud som den skal
Når pedalen er kommet tilstrækkeligt langt op igen, starter motoren (som den skal) kører
når jeg kører op af en bakke når jeg skal bremse virkerden så når jeg slipper bremsen rulle den til bage fører var den ikke sådan når jeg bremse holdt den stille
Er der nogen herinde, der har oplevet noget lignende, og i givet fald har en løsning på problemet?
Mvh kadir
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: bremse probleme

Indlæg af sussi »

Jeg ville starte med en grundjustering ;) her bliver koblingspunktet nemlig justeret.
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: bremse probleme

Indlæg af Vyffe »

sussi skrev:Jeg ville starte med en grundjustering ;) her bliver koblingspunktet nemlig justeret.
M.v.h. Sussi
Og ikke mindst afslutte med en krybepunktsjustering ;)
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: bremse probleme

Indlæg af sussi »

Justering af kobling og krybepunktsjustering, er i min terminologi, indeholdt i en grundjustering :geek:
at der så er nogen, der vælger at undlade det sidste punkt, er jo op til dem selv 8-)
M.v.h. Sussi
Brugeravatar
kvist93
Indlæg: 292
Tilmeldt: man 3. sep 2012 22:09
Geografisk sted: Hammel/Århus

Re: bremse probleme

Indlæg af kvist93 »

Selvom du laver en grundjustering samt Creeppoint justering vil der stadig være bakker som den ikke kan holde lupo'en på :)

Det er i hvert fald min erfaring.
Sort Lupo 3l - Reg. 12/12-2001 - AP900 fartpilot - Fjernbetjent centrallås m. Klapnøgler - Alu sports pedaler - W8 loftlys - lys i loftet ved bagsæderne fra Vw Passat - Brilleholder i himlen - 2 DIN Navi - Handskerum m. Lys - Lys i fodrum - Tågelygter - LED Kørelys (Osram PX-4) og sidst men ikke mindst bagagerums lys.

270.000 km på uret :)
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: bremse probleme

Indlæg af doktorfrank »

Ja for sørensen da - og så må man jo holde den med håndbremsen.
Dengang jeg fik kørekort, skulle man kunne demonstrere sin evner på dette punkt til køreprøven. Men det er selvfølgelig også meeget længe siden.
Ikke desto mindre er det stadig en nyttig ting at kunne.
At det forudsætter en virkningsfuld håndbremse, er kun nævnt i spøg.
:ugeek:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Besvar