Kl. 30 Signal udenfor tolerance... - LØST

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Brugeravatar
kvist93
Indlæg: 292
Tilmeldt: man 3. sep 2012 22:09
Geografisk sted: Hammel/Århus

Kl. 30 Signal udenfor tolerance... - LØST

Indlæg af kvist93 »

Hej venner!

Min lille lupo driller mig en smule.. Når bilen har kørt et kort stykke tid begynder abs lampen at lyse og "håndbremse" lampen at blinke samt 3 høje hyle tone.. Testeren siger at kl. 30 signal er udenfor tolerance på abs styreenheden..

Jeg har tjekket alle sikringer og målt batteriet som jeg har læst i en anden tråd skulle være problemet..

Jeg har kunne fjerne fejlen ved at pille batteriet af en en halv times tid og derefter kunne jeg køre hele dagen indtil nu hvor den gør det igen..

Nogen bud på hvor fejlen kan ligge?
Der er i øvrigt ikke noget som ikke virker på bilen, eller er unormalt..
Vedhæftede filer
image.jpg
image.jpg (68.22 KiB) Vist 4350 gange
Senest rettet af kvist93 lør 16. aug 2014 19:11, rettet i alt 2 gange.
Sort Lupo 3l - Reg. 12/12-2001 - AP900 fartpilot - Fjernbetjent centrallås m. Klapnøgler - Alu sports pedaler - W8 loftlys - lys i loftet ved bagsæderne fra Vw Passat - Brilleholder i himlen - 2 DIN Navi - Handskerum m. Lys - Lys i fodrum - Tågelygter - LED Kørelys (Osram PX-4) og sidst men ikke mindst bagagerums lys.

270.000 km på uret :)
Brugeravatar
kvist93
Indlæg: 292
Tilmeldt: man 3. sep 2012 22:09
Geografisk sted: Hammel/Århus

Re: Kl. Signal udenfor tolerance...

Indlæg af kvist93 »

I øvrigt synes jeg selv at det er et ret godt resultat for et 13 år gammelt batteri :)
Sort Lupo 3l - Reg. 12/12-2001 - AP900 fartpilot - Fjernbetjent centrallås m. Klapnøgler - Alu sports pedaler - W8 loftlys - lys i loftet ved bagsæderne fra Vw Passat - Brilleholder i himlen - 2 DIN Navi - Handskerum m. Lys - Lys i fodrum - Tågelygter - LED Kørelys (Osram PX-4) og sidst men ikke mindst bagagerums lys.

270.000 km på uret :)
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Kl. 30 Signal udenfor tolerance...

Indlæg af Andreasf »

Kan det tænkes det er stikkene bag på kombiinstrumentet der driller?
Det er set før.

Af med de to skruer på undersiden af "solskyggen" over omdrejningsviser og speedometer - derfra giver det sig selv hvordan du får instrumentet ud.
Prøv at motionere stikkene lidt :-)
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
HamSjelv
Indlæg: 1839
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Kl. 30 Signal udenfor tolerance...

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,

Hvis du nu piller de to grønne 30A sikringer ud af plastkassen ovenpå batteriet, og kigger _grundigt_ efter på sikringernes stikben, er der så ikke sådan nogle små sorte dybe mærker :?: (Det er brændmærker. Skift sikringerne)


Det er fejlen.. 9 ud af 10 gange :o



/Claus
Brugeravatar
kvist93
Indlæg: 292
Tilmeldt: man 3. sep 2012 22:09
Geografisk sted: Hammel/Århus

Re: Kl. 30 Signal udenfor tolerance...

Indlæg af kvist93 »

HamSjelv skrev:Hejsa,

Hvis du nu piller de to grønne 30A sikringer ud af plastkassen ovenpå batteriet, og kigger _grundigt_ efter på sikringernes stikben, er der så ikke sådan nogle små sorte dybe mærker :?: (Det er brændmærker. Skift sikringerne)


Det er fejlen.. 9 ud af 10 gange :o



/Claus
Tak for svarene begge to!

Claus jeg har lige kigget på de sikringer, er det de her mærker du taler om?
Vedhæftede filer
image.jpg
image.jpg (71.09 KiB) Vist 4334 gange
Sort Lupo 3l - Reg. 12/12-2001 - AP900 fartpilot - Fjernbetjent centrallås m. Klapnøgler - Alu sports pedaler - W8 loftlys - lys i loftet ved bagsæderne fra Vw Passat - Brilleholder i himlen - 2 DIN Navi - Handskerum m. Lys - Lys i fodrum - Tågelygter - LED Kørelys (Osram PX-4) og sidst men ikke mindst bagagerums lys.

270.000 km på uret :)
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Kl. 30 Signal udenfor tolerance...

Indlæg af KMDTHY »

Byt til nyt
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
HamSjelv
Indlæg: 1839
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Kl. 30 Signal udenfor tolerance...

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,

Tjek.

Den sikring til venstre har meget tydelige brændspor på det højre stikben. Sikringen til højre har brændspor på venstre stikben.

At udskifte.

Slette fejlkoder

Derefter veludført-øl og glæden over at du har sparet 10 klik på udskiftning af ABS styreenhed henne ved mekanikeren.... (Der er igennem tiden skiftet en del ABS'er på den konto der i VAG-verdenen).


/Claus
Brugeravatar
kvist93
Indlæg: 292
Tilmeldt: man 3. sep 2012 22:09
Geografisk sted: Hammel/Århus

Re: Kl. 30 Signal udenfor tolerance...

Indlæg af kvist93 »

Jeg har i dag skiftet de to sikringer..

Det er nu med stor ære jeg siger tak for hjælpen! Det har indtil nu afhjulpet problemet, og sparet mig for 10 klik som før nævnt :) tak!
Sort Lupo 3l - Reg. 12/12-2001 - AP900 fartpilot - Fjernbetjent centrallås m. Klapnøgler - Alu sports pedaler - W8 loftlys - lys i loftet ved bagsæderne fra Vw Passat - Brilleholder i himlen - 2 DIN Navi - Handskerum m. Lys - Lys i fodrum - Tågelygter - LED Kørelys (Osram PX-4) og sidst men ikke mindst bagagerums lys.

270.000 km på uret :)
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Kl. 30 Signal udenfor tolerance... - LØST

Indlæg af Kim B Olesen »

Jeg havde en brugt ABS enhed du kunne have fået billigere ;) så knapt 10 klik :lol:
Brugeravatar
kvist93
Indlæg: 292
Tilmeldt: man 3. sep 2012 22:09
Geografisk sted: Hammel/Århus

Re: Kl. 30 Signal udenfor tolerance... - LØST

Indlæg af kvist93 »

Kim B Olesen skrev:Jeg havde en brugt ABS enhed du kunne have fået billigere ;) så knapt 10 klik :lol:
Garanteret Kim :) men jeg tvivler på at den var billigere end de to sikringer! :)

Og jeg tror ikke at en ny enhed havde løst problemet, medmindre at der medfulgte to 30A sikringer i købet ;)
Sort Lupo 3l - Reg. 12/12-2001 - AP900 fartpilot - Fjernbetjent centrallås m. Klapnøgler - Alu sports pedaler - W8 loftlys - lys i loftet ved bagsæderne fra Vw Passat - Brilleholder i himlen - 2 DIN Navi - Handskerum m. Lys - Lys i fodrum - Tågelygter - LED Kørelys (Osram PX-4) og sidst men ikke mindst bagagerums lys.

270.000 km på uret :)
Besvar