Problemer med strøm

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
ochrs
Indlæg: 29
Tilmeldt: lør 2. aug 2014 06:06
Geografisk sted: Fredericia

Problemer med strøm

Indlæg af ochrs »

Hej

Troede kun det var konstant spændingen til radio der var væk, men har fundet ud af ur og triptæller nulstiller sig selv når tændingen afbrydes, har tjekket alle sikringer ingen fejl der. Nu er spørgsmålet er der sikringer andre steder, eller er der en der har et bud på hvad der er galt.


MVH Ole :?:
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Problemer med strøm

Indlæg af 383CI »

Radioen afbryder når tændingen tages, det er rigtigt nok, men ur og triptæller bør ikke nulstille.
Et dårligt batteri kunne være bud, men så burde bilen jo faktisk ikke kunne starte igen.
Ellers er det vist "nogle" der har snakket om et relæ eller en dårlig lodning, men det kan være de melder sig, men det lyder underligt.
Slukker displayet eller nulstiller det "bare"
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
ochrs
Indlæg: 29
Tilmeldt: lør 2. aug 2014 06:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Problemer med strøm

Indlæg af ochrs »

Begge display går helt ud når tænding afbrydes, når jeg så sætter tænding på igen er begge nulstillet. hele problemet startede da jeg ville skifte radio, radioen spillede fint slukke alt og satte radioen ind på plads, da jeg ville tænde igen var den død og de 2 display var nulstillet, prøvede at flytte radio tilbage i den gamle bil, hvor den spillede fint, har efterfølgende fundet ud af at konstant spænding til radio er væk, og det gælder tilsyneladende også konstant spænding til trip og ur.

Ole
HamSjelv
Indlæg: 1838
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Problemer med strøm

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,


Skal vi gætte på en smadret spændingsstabilisator, bag sidebeklædningen ved bagsæde, venstre side?



/Claus
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Problemer med strøm

Indlæg af Kim B Olesen »

Jeg har en til at ligge hvis det er ;)
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Problemer med strøm

Indlæg af ph. »

HamSjelv skrev:Hejsa,


Skal vi gætte på en smadret spændingsstabilisator, bag sidebeklædningen ved bagsæde, venstre side?



/Claus
og at næste indlæg handler om vand eller sprinklervæske ved samme 8-)
HamSjelv
Indlæg: 1838
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Problemer med strøm

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,
ph. skrev:og at næste indlæg handler om vand eller sprinklervæske ved samme 8-)
Nøeh, mere noget om isolation på kl. 30(a) ledning der er beskadiget bag ved radioen. Alternativt overrevne ledninger, fuskersamlinger eller lignende... ;)



/Claus
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Problemer med strøm

Indlæg af sussi »

HamSjelv skrev:Hejsa,
ph. skrev:og at næste indlæg handler om vand eller sprinklervæske ved samme 8-)
Nøeh, mere noget om isolation på kl. 30(a) ledning der er beskadiget bag ved radioen. Alternativt overrevne ledninger, fuskersamlinger eller lignende... ;) Claus
Det kan være begge dele, men hvis dysen på bagrudevaskeren er stoppet/røret irret og stoppet, så er der 99% chance for at slangen, på det samlestykke der befinder sig ved spændingsregulatoren, hopper af, hvilket resulterer i en hulens masse vand direkte ned i regulatoren. :geek:
Har selv prøvet det :twisted:
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
ochrs
Indlæg: 29
Tilmeldt: lør 2. aug 2014 06:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Problemer med strøm

Indlæg af ochrs »

Men som skrevet står skete det da jeg prøvede at montere radio så jeg tror ikke det er fra sprinkler, men er blevet tilbudt en anden stabilisator så det prøver jeg, og måske så en direkte ledning til pioneren, da jeg kan forstå at de trækker ret meget.
Tak for hjælpen alle sammen

Ole
Brugeravatar
kvist93
Indlæg: 292
Tilmeldt: man 3. sep 2012 22:09
Geografisk sted: Hammel/Århus

Re: Problemer med strøm

Indlæg af kvist93 »

ochrs skrev:Men som skrevet står skete det da jeg prøvede at montere radio så jeg tror ikke det er fra sprinkler, men er blevet tilbudt en anden stabilisator så det prøver jeg, og måske så en direkte ledning til pioneren, da jeg kan forstå at de trækker ret meget.
Tak for hjælpen alle sammen

Ole
Er du helt sikker på det ikke er en sikring? Det lyder altså virkelig som noget jeg har prøvet før.. Jeg kan virkelig ikke huske hvilken sikring det var, men tror det er nr. 11 :)

Den nulstiller nemlig instrumentet hvis tændingen bliver afbrudt. Og når man sætter tænding på igen, kan man høre nålene "nulstiller" hvis du forstår :)
Sort Lupo 3l - Reg. 12/12-2001 - AP900 fartpilot - Fjernbetjent centrallås m. Klapnøgler - Alu sports pedaler - W8 loftlys - lys i loftet ved bagsæderne fra Vw Passat - Brilleholder i himlen - 2 DIN Navi - Handskerum m. Lys - Lys i fodrum - Tågelygter - LED Kørelys (Osram PX-4) og sidst men ikke mindst bagagerums lys.

270.000 km på uret :)
ochrs
Indlæg: 29
Tilmeldt: lør 2. aug 2014 06:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Problemer med strøm

Indlæg af ochrs »

Har haft samilige sikringer ude, kan ikke se og måle nogle fejl, så håber og tror det er stabilisatoren.

Ole
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Problemer med strøm

Indlæg af Kim B Olesen »

Du kan måle om det er stabilisatoren der ikke virker, find sikringerne der er stabiliseret og mål mens du kører på starteren, hvis spændingen falder virker den ikke, den skal faktisk stige lidt i startøjeblikket ;)
Jeg mener også det er sikring 11 der er til instrumentet, den skal så vidt jeg huskers også være stabiliseret :)
ochrs
Indlæg: 29
Tilmeldt: lør 2. aug 2014 06:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Problemer med strøm

Indlæg af ochrs »

Nu er vi ude i noget, med knækkede ledninger er jeg bange for, har i dag prøvet at skifte spændingsstabilisator, med samme negative resultat. så nu er jeg godt nok på herrens mark, hvad laver det gule stik ude ved siden af aku er der evt en sikring deri?

Ole
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Problemer med strøm

Indlæg af Qaxius »

Følg ledningen til radioen, som der IKKE er strøm på.
Den går ned til sikringsboksen.
Find den sikring der hører til radioen og mål på den side hvor den sidder.
Det kan være et ben på en sikringspol, der er brændt.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Problemer med strøm

Indlæg af sussi »

ochrs
Indlæg: 29
Tilmeldt: lør 2. aug 2014 06:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Problemer med strøm

Indlæg af ochrs »

Har været ved at rode med det igen, det viste sig at en af de sikringer jeg havde godkendt alligevel var brændt så nu spiller musikken lystigt

Tak for hjælp til alle
Brugeravatar
kvist93
Indlæg: 292
Tilmeldt: man 3. sep 2012 22:09
Geografisk sted: Hammel/Århus

Re: Problemer med strøm

Indlæg af kvist93 »

ochrs skrev:Har været ved at rode med det igen, det viste sig at en af de sikringer jeg havde godkendt alligevel var brændt så nu spiller musikken lystigt

Tak for hjælp til alle
Jeg er ikke typen der siger: "hvad sagde jeg?" :) haha, godt du fandt fejlen!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Sort Lupo 3l - Reg. 12/12-2001 - AP900 fartpilot - Fjernbetjent centrallås m. Klapnøgler - Alu sports pedaler - W8 loftlys - lys i loftet ved bagsæderne fra Vw Passat - Brilleholder i himlen - 2 DIN Navi - Handskerum m. Lys - Lys i fodrum - Tågelygter - LED Kørelys (Osram PX-4) og sidst men ikke mindst bagagerums lys.

270.000 km på uret :)
kallewilkens
Indlæg: 42
Tilmeldt: tors 10. dec 2015 00:03
Geografisk sted: Holbøl .syddanmark

Re: Problemer med strøm

Indlæg af kallewilkens »

Hejsa alle her . Jeg er nu i lupo men har fået købt en dejlig vogn min problem er det samme hvor ur og det andet nulstiller sig når man taget tænding af og på igen og det er træls men radio virker som den skal slukker også når nøglen tagers ud . Måske nogle som har et godt rod..? :(
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Problemer med strøm

Indlæg af KMDTHY »

kallewilkens skrev:Hejsa alle her . Jeg er nu i lupo men har fået købt en dejlig vogn min problem er det samme hvor ur og det andet nulstiller sig når man taget tænding af og på igen og det er træls men radio virker som den skal slukker også når nøglen tagers ud . Måske nogle som har et godt rod..? :(
viewtopic.php?t=795
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
kallewilkens
Indlæg: 42
Tilmeldt: tors 10. dec 2015 00:03
Geografisk sted: Holbøl .syddanmark

Re: Problemer med strøm

Indlæg af kallewilkens »

Tak for hjælpen den link havde jeg ikke fundet nu ved jeg Hvad jeg skal prøve i morgen dejlig med hjælp
Besvar