Udskiftning af spændingsregulator

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Balleby007
Indlæg: 8
Tilmeldt: man 19. nov 2012 22:27
Geografisk sted: Silkeborg

Udskiftning af spændingsregulator

Indlæg af Balleby007 »

Iht. tidligere indlæg vedr. afladning af batteri ser det ud til at min spændingsregulator er røget. Kan man skife den uden at pille generatoren ud - der er et sort skjold som dækker for spændingsregulatoren, og umiddelbart er det ikke muligt at få adgang til de 2 skruer der fastgør spændingsregulatoren. Derudover synten jeg at kølerslangen sidder noget ivejen - skal den af? Håber der er nogen der kan hjælpe med et hurtigt svar.
Mvh
Lars
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Udskiftning af spændingsregulator

Indlæg af Kim B Olesen »

Jeg tror helt sikkert den skal af - ellers bliver det endnu mere træls :? Hvis du fjerner remstrammeren og indsugningsrør kan du lige krænge den op, hvis du vender den rigtigt ;)
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Udskiftning af spændingsregulator

Indlæg af Thore J »

Den skal af... men det er nu heller ikke ret slemt... og vær meget forsigtig med de små skruer der holder regulatoren fast,, de er nemme at ødelægge..

...og husk at låse spændrullen/remstrammeren i bagerste stilling med en split, så er den lynhurtigt og nem at montere igen..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Udskiftning af spændingsregulator

Indlæg af KMDTHY »

Hvor gammel er generatoren....? Hvis slæberingene er ved at være døde, så er det lidt som at pisse i bukserne at sætte ny regulator på :) eller som Hamsjelv anbefaler:
HamSjelv skrev:Hejsa,

Det har altid været god kotúme at afdreje slæberingene inden man monterer nye børster.

Dengang jeg rodede rundt med noget sådan (i kA-klassen), skulle der blot ét brandspor til på slæberingen, så virkede den som sandpapir på de nye børster. Et sæt helt nedslidte børster laver pr. definition brandspor på slæberingene....

/Claus
Læs hele min historie her med billeder: viewtopic.php?f=13&t=1827

Jeg købte en renoveret generator og satte på, siden har der ikke været problemer :)

jeg gav 1100kr for en renoveret her: http://stores.ebay.de/autoersatzteile-k ... 7675.l2563
Så er der jo friske lejer i, nyt friløb, ny regulator samt nye slæberinge.

Mener min havde gået omkring 250.000km, og den trængte da også.... hør her:
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Besvar