Blandet spørgsmål vedr. Lupo3L

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Spiritie

Blandet spørgsmål vedr. Lupo3L

Indlæg af Spiritie »

Hej Lupo 3L Klub :)

Jeg har søgt lidt, men har ikke rigtig kunne finde svar på mine spørgsmål (Håber ikke at jeg har overset noget i F.A.Q'en :P)

Min Lupo har periodiskvis begyndt at ikke gide at tænde efter "start stop", jeg skal derved slukke og tænde bilen og så virker kører bilen uden problemer. Har været nede hos en mekaniker og han har konstateret starteren defekt. (Kostet vist 2k for en ny). Dette er så skyld i at jeg ikke tør at køre i ECO mode fordi jeg er bange for at det skal ske ude i trafikken :P
Der så bare det jeg aldrig har været super glad for "start stop" funktionen, og ville lige høre ad om der er mulighed for at slå start stop fra i ECO mode?

Mit andet spørgsmål lyder på.
Dette er også periodisk, nogen gange når jeg har tændt bilen så virker det meste af elektronikken i bilen ikke (blinke, blæser, vinduesvisker osv.) Radioen virker dog. Derved skal bilen slukkes helt og tændes igen og så virker det helt fint.

Håber der er nogen kloge hoveder der ude

Hilsen Gert
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Blandet spørgsmål vedr. Lupo3L

Indlæg af Andreasf »

Den første; Bremselyskontakt. Koster næsten ingen penge - og det er praktisk taget altid den.

Den anden; Check dine sikringer - hiv dem ud en ad gangen og kontrollér de sidder ordentligt.
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Blandet spørgsmål vedr. Lupo3L

Indlæg af sussi »

Spiritie skrev:Der så bare det jeg aldrig har været super glad for "start stop" funktionen, og ville lige høre ad om der er mulighed for at slå start stop fra i ECO mode?
GLEM DET (der er mange indlæg om det emne), eller køb en 3L med aircon ;)
M.v.h. Sussi
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Blandet spørgsmål vedr. Lupo3L

Indlæg af Andreasf »

sussi skrev:GLEM DET (der er mange indlæg om det emne), eller køb en 3L med aircon ;)
Evt. kør med tændt elbagrude, den æder godt med strøm - og er næsten et stensikkert hit, hvis man ikke gider den går ud, men samtidig elsker ECO.
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Blandet spørgsmål vedr. Lupo3L

Indlæg af KMDTHY »

Jeg sætter den i tip tronic jeg jeg holder stille, hvis ikke jeg mener den skal gå ud...
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
SVK
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 14:12
Geografisk sted: Aalborg

Re: Blandet spørgsmål vedr. Lupo3L

Indlæg af SVK »

Bare slå ECO fra manuelt ved start. Det bliver hurtigt en vane, så man gør det uden at tænke over det...
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Blandet spørgsmål vedr. Lupo3L

Indlæg af KMDTHY »

SVK skrev:Bare slå ECO fra manuelt ved start. Det bliver hurtigt en vane, så man gør det uden at tænke over det...
Så kører bilen for langt ud i gear syntes jeg.... nok en smags sag...
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Blandet spørgsmål vedr. Lupo3L

Indlæg af 383CI »

At den af og til ikke vil starte behøver ikke betyde starteren er defekt, det kan også skyltes koblinscylinderen har haft det bedre, begyndende defekt kobling og/eller udrykkerleje, eller bilen bare skal grundjusteres.

At elgrejet ikke virker kan skyltes, ironisk nok, radioen. De kan drille, hvis du døjer med vagcom også så prøv at pille den fra, eller prøv det i det hele taget.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Daaaarn
Indlæg: 277
Tilmeldt: man 2. aug 2010 09:34
Geografisk sted: 9000

Re: Blandet spørgsmål vedr. Lupo3L

Indlæg af Daaaarn »

Tjek tændingslåsen... Hvis den er slidt kan den også skabe bøvl med elektronikken! :)
Gennemsnittet ligger på 30 km/L...
Rekord: (længst) 34,4 - (kortest) 21,2 km/L
Spiritie

Re: Blandet spørgsmål vedr. Lupo3L

Indlæg af Spiritie »

Daaaarn skrev:Tjek tændingslåsen... Hvis den er slidt kan den også skabe bøvl med elektronikken! :)
Det er tændingslåsen :) Hvis jeg lige drejer den ekstra hårdt hver gang så plejer det hele at virke :)
vanquish99
Indlæg: 282
Tilmeldt: lør 24. jul 2010 23:11
Geografisk sted: Aalborg

Re: Blandet spørgsmål vedr. Lupo3L

Indlæg af vanquish99 »

Min tændingslås køre dårligt, så nøglen glider ikke tilbage, når jeg drejer den. Og så virker intet. Prøv at hjælp den lidt tilbage.
Besvar