Lupo 3L vil ikke skifte ned i gear allered efter kort kørsel

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Spiritie

Lupo 3L vil ikke skifte ned i gear allered efter kort kørsel

Indlæg af Spiritie »

Hej Lypo3lKlub

Kommer til et rundkørsel hvor jeg bliver nød til at stoppe, men min Lupo har ikke skiftet ned til 1. gear og står stadig på 5. gear. Træder på speederen uden at jeg ser det og bilen går selvfølgelig ud. Derefter når jeg prøver at starte den igen så laver den, den lyd igen som når man tænder den (Tager ca. 20 sec IGEN) før den gider at tænde derefter virker bilen fint.

Min Lupo har før i tiden gjort dette. Det har sket ved præcis det samme sted efter ca. 5-7min kørsel (På vej i skole, samme rute)
Vi skiftede så den runde kugle formet ting som der står for presset og det virkede umildbart i en måneds tid, lige indtil i går hvor det så skete igen, på et andet sted på vej til arbejde (Skete også i dag præcis det samme sted)

Men i alle tilfælde har Lupo'en kørt fint resten af ruten og skiftet op og ned på gearene ligesom den skal efter den har fejlet første gang.

Nogen gode idéer der ude?

Hilsen Gert :)
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Lupo 3L vil ikke skifte ned i gear allered efter kort kø

Indlæg af sussi »

Start med "Sangen".
Link i FAQ
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Lupo 3L vil ikke skifte ned i gear allered efter kort kø

Indlæg af doktorfrank »

Et langskud kunne være: Periodevis svigt i tryksensoren på hydraulikstationen (G 270 mellem venner). Tjek (rens med kontaktrens) multistikket ved pumpen.
Har du adgang til VCDS, så kør med PCen tilsluttet og hold øje med systemtrykket: 02 Transmission gruppe 020 felt 4. Hvis det kommer under 2,9 volt uden at pumpen starter, har du fundet fejlen.
:geek:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Besvar