Min A2 vil ikke starte? LØST!

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Min A2 vil ikke starte? LØST!

Indlæg af Atjuh 3L »

Godaften.

Jeg har brug for hjælp, da min lille bil ikke længere vil samarbejde.

Jeg har som tidsfordriv skiftet gangsteller i dag, og efter dette bytte vil bilen ikke starte.
Jeg skiftede herefter tilbage til den oprindelige og fungerende gangsteller, men bilen vil stadigvæk ikke starte!

Den kører fint grundindstilling igennem, blot vil den ikke starte når computeren siger:"START".

Hjælp modtages, da jeg ikke har flere idéer.

På forhånd tak,

Atjuh 3L
Senest rettet af Atjuh 3L fre 25. jul 2014 18:02, rettet i alt 1 gang.
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Kim B Olesen
Indlæg: 4803
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Min A2 vil ikke starte?

Indlæg af Kim B Olesen »

Det er muligvis en fejl 40 et eller andet sted ;) der er mange stik der skal på rigtigt, hvad med justering af kobling samt ind og udkobling, virkede det fint ?
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Min A2 vil ikke starte?

Indlæg af Atjuh 3L »

Grundindstilling bliver gennemført uden fejl, så jeg går da ud fra at stikkene sidder rigtigt? Kan den køre igennem grundindstilling uden de sidder rigtigt? Kunne forstå hvis en af ledningerne, eller flere, var knækkede, da de godt nok er blevet sprøde med tiden, men så skulle den vel melde fejl?

Derefter er den total død.

Kan ikke komme til ret meget andet, da den "hænger" i grundindstillings - mode!

Bilen virkede fint, inden jeg begyndte at pille :shock:

Kan køre grundindstilling igennem MANGE gange, men ender jo med kommandoen START, hvilket den ikke vil, HVORFOR?

Øv altså.

Mvh,

Atjuh 3L
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Min A2 vil ikke starte?

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,

så du har påbegyndt _mange_ grundindstillinger som, i gearkassestyreenheds-terminologi, ikke er afsluttet :o

Tænding af. Helt af. Startmøgle ud. Lukke førerdøren. Drik et par øl (hvor mange der nu skal til for at få 15 minutter til at gå). Dernæst prøver du at se om Audien vil starte.

Hvis en gearkassegrundindstilling ikke gennemføres korrekt, gendanner styreenheden tidligere tillærte værdier efter ca. 15 minutter uden påtrykt kl. 15 ("tændings-plus").



/Claus
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Min A2 vil ikke starte?

Indlæg af Atjuh 3L »

Hej Claus.

Ja, jeg har påbegyndt ca 25 grundindstillinger, og med samme resultat.

Gjorde som du foreslår, dog i går aftes, og tømte en lille kasse pilsnere og var parat til at skyde, først den lille blå, og derefter mig selv :D

Forsøgte så her til morgen, men NEJ, den vil bare ikke aktivere starteren :oops:

Har nu prøvet med anden starter, ingen forandring.

Har også forsøgt med at bytte om på alle stikkene til gangstelleren, altså alle 6 muligheder, men den vil kun "gennemføre" grundindstilling med stikkene siddende som jeg også havde afmærket dem til.

HVORFOR starter den ikke?
Her må alle gerne komme med guldkorn, da jeg nu er gået kold for idéer :(
Har også haft batterikablerne af og plus/minus sammen, no joy.

Skal på arbejde i morgen kl. 1300, tror måske jeg skal til at studere køreplaner :o

Mvh

Atjuh 3L
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Min A2 vil ikke starte?

Indlæg af Atjuh 3L »

En lille opdatering:

Har fået et tip fra en meget dygtig ven, nemlig prøv at gi' starteren en startimpuls direkte, og ved hjælp af dette trick kunne jeg starte bilen og dermed endelig afslutte grundindstilling, MEN den vil stadigvæk IKKE starte på normal vis?


Kom glad med gode idéer?
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Min A2 vil ikke starte?

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,

Spænding på kl. 50 når du forsøger at starte: viewtopic.php?f=17&t=4922 ??

Fejlkoder på gearkasse- og motorstyreenhed?

Den helt simple: starte med gearskiftegreb i N (efter 15 minutters øl-tid)?

g28 (g38) monteret og funktionel (sensor for gearkassehastighed. Monteret lige under koblingsaktuator)

Gennemføre grundindstilling hele vejen hen til VCDS-teksten 'Start Mot.' og ingen motorstart der?

:?:


/Claus
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Min A2 vil ikke starte?

Indlæg af Atjuh 3L »

Ingen spænding på Kl. 50
Ingen fejlkoder registreret.
Havde en mistanke til G38, da den ene ledning var lidt "slatten", så loddede den om, men det hjalp ikke.

Har lige jumpstartet bilen og forsøgt lidt frem og tilbage trilning i indkørslen, men den hugger i gearene, (1&R, længere er indkørslen ikke), og koblingsaktuatoren siger mærkelige knirkelyde, både når jeg holder stille uden motoren igang og træder/slipper bremsepedalen, og når jeg tager tændingen helt fra, ( så knirker den 5-8 gange).

Bare mærkeligt at der skulle komme fejl efter at have haft gangsteller byttet rundt, bilen virkede jo inden jeg begyndte at rode med den :roll:

Den vil IKKE starte på normal vis, kun ved at snyde med plus til starterrelæ, ej heller i N?
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Min A2 vil ikke starte?

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,


J226, Relæ, position 1 (øverst til venstre på relæpladen).

Trækker pin 6 aktivt til stel når du forsørger at starte?

+12V på pin 2??
+12V på pin 4 med tænding trin II?
+12V på pin 8 ved motorstart??

Du har ikke klart kommenteret denne: "Så MVB 4, felt 1, bit 3...." :shock: fra tråden viewtopic.php?f=17&t=4922


/Claus
Senest rettet af HamSjelv lør 26. jul 2014 07:23, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Min A2 vil ikke starte?

Indlæg af Atjuh 3L »

Hej igen Claus, og alle andre.

Havde postet samme indlæg på Audi forum, hvor en foreslog at pille koblingsaktuator af, da han havde haft held med denne mærkelige metode!

Som sagt så gjort, af med aktuatoren, håndspålæggelse, aurapleje og læse i kaffegrums, og montere den igen, og vupti, så startede dyret :o

Jeg har INGEN forklaring på hvad der kan være sket, da jeg havde dobbeltchecket alle stik og ledninger inden, men nu virker alt som om der aldrig havde været fejl på tidligere :shock:

Jeg takker for de mange gode forslag, og venter nok et par dage med at prøve den anden gangsteller igen :lol: :lol: :lol:

Mvh,

Atjuh 3L
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
Besvar