Rep. af gearkasse, skiftegaffel 3-4. gear nær Sønderborg

Alt vedrørende teknikken på 3L
hot_fifty
Indlæg: 326
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 21:54
Geografisk sted: Århus

Rep. af gearkasse, skiftegaffel 3-4. gear nær Sønderborg

Indlæg af hot_fifty »

Hej

Er der nogle der har erfaringer med gode værksteder nær Sønderborg, som kan reparere gearkasser til fornuftige penge?

Det handler om skifte gaflen 3/4. gear som jo typisk går i stykker.

Det haster ikke og det ikke noget hvis vedkomne har bilen 1-2 uger.

Mvh Lasse
VW Lupo 3L fra sidst i 2001 (2002 model) i Moonsilver. Kørt 400.000 km. Uden elruder, uden eljusterbare sidespejl, uden fartpilot, unden xenon, uden fyr, uden servo.
OBD Chippet, gevind, tyskerfælge, LED baglygter, Zimmermann 18mm Bremser
Kort antenne, kop- og mobilholder, midterarmlæn, XtremeVision pærer, LED num.lys, LED Loftlys, BSR Luftfilter
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Rep. af gearkasse, skiftegaffel 3-4. gear nær Sønderborg

Indlæg af Vyffe »

Vagtech i Odense.
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
hot_fifty
Indlæg: 326
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 21:54
Geografisk sted: Århus

Re: Rep. af gearkasse, skiftegaffel 3-4. gear nær Sønderborg

Indlæg af hot_fifty »

ja gid man havde gratis autohjælp :D
VW Lupo 3L fra sidst i 2001 (2002 model) i Moonsilver. Kørt 400.000 km. Uden elruder, uden eljusterbare sidespejl, uden fartpilot, unden xenon, uden fyr, uden servo.
OBD Chippet, gevind, tyskerfælge, LED baglygter, Zimmermann 18mm Bremser
Kort antenne, kop- og mobilholder, midterarmlæn, XtremeVision pærer, LED num.lys, LED Loftlys, BSR Luftfilter
Søren
Indlæg: 1397
Tilmeldt: lør 17. sep 2011 22:07
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Næstved/ Lov

Re: Rep. af gearkasse, skiftegaffel 3-4. gear nær Sønderborg

Indlæg af Søren »

Intet er gratis.. Jeg har det i min forsikring
Lupo 1.2 TDI 3L fra 2005 sort... 701.000km med Aerotwin viskere.. Kopholder gl model.. Garmin 2595 LTM og grå stue.. Synet uden anmærkning 15/4-2013 og 27/4-2015-, 1-5-2017 og igen den 1-5-2019 20-5-2021 og nu 6-6 2023 Ellers intet xtra udstyr

VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Rep. af gearkasse, skiftegaffel 3-4. gear nær Sønderborg

Indlæg af Vyffe »

Kan du ikke få en til at trække dig derop?
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
hot_fifty
Indlæg: 326
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 21:54
Geografisk sted: Århus

Re: Rep. af gearkasse, skiftegaffel 3-4. gear nær Sønderborg

Indlæg af hot_fifty »

Vyffe skrev:Kan du ikke få en til at trække dig derop?
finder lige ud af det. vac tech holder snart ferie lukket
VW Lupo 3L fra sidst i 2001 (2002 model) i Moonsilver. Kørt 400.000 km. Uden elruder, uden eljusterbare sidespejl, uden fartpilot, unden xenon, uden fyr, uden servo.
OBD Chippet, gevind, tyskerfælge, LED baglygter, Zimmermann 18mm Bremser
Kort antenne, kop- og mobilholder, midterarmlæn, XtremeVision pærer, LED num.lys, LED Loftlys, BSR Luftfilter
hot_fifty
Indlæg: 326
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 21:54
Geografisk sted: Århus

Re: Rep. af gearkasse, skiftegaffel 3-4. gear nær Sønderborg

Indlæg af hot_fifty »

fik kontaktet steffen. synes 6.500 for skiftegaffel inkl. montering er lige dyrt nok, eller renoveret gearkasse for 13,500 inkl montering. lupoer der har kørt snart 400.000 er ik meget mere værd end 20.000 så håber at få det lavet til en 2-3-4000 inkl skiftegaffel og montering.
VW Lupo 3L fra sidst i 2001 (2002 model) i Moonsilver. Kørt 400.000 km. Uden elruder, uden eljusterbare sidespejl, uden fartpilot, unden xenon, uden fyr, uden servo.
OBD Chippet, gevind, tyskerfælge, LED baglygter, Zimmermann 18mm Bremser
Kort antenne, kop- og mobilholder, midterarmlæn, XtremeVision pærer, LED num.lys, LED Loftlys, BSR Luftfilter
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Rep. af gearkasse, skiftegaffel 3-4. gear nær Sønderborg

Indlæg af Vyffe »

Har du set hvad et sæt lejer incl gaffel koster? Under 4000 er utopi..
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
hot_fifty
Indlæg: 326
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 21:54
Geografisk sted: Århus

Re: Rep. af gearkasse, skiftegaffel 3-4. gear nær Sønderborg

Indlæg af hot_fifty »

Hvad er min bil mon værd med defekt gear? GAAAB den lupo her altså!

Men tænker ikke at skifte lejer hvis de har det fint. Gearkassen er fra 2011
VW Lupo 3L fra sidst i 2001 (2002 model) i Moonsilver. Kørt 400.000 km. Uden elruder, uden eljusterbare sidespejl, uden fartpilot, unden xenon, uden fyr, uden servo.
OBD Chippet, gevind, tyskerfælge, LED baglygter, Zimmermann 18mm Bremser
Kort antenne, kop- og mobilholder, midterarmlæn, XtremeVision pærer, LED num.lys, LED Loftlys, BSR Luftfilter
hot_fifty
Indlæg: 326
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 21:54
Geografisk sted: Århus

Re: Rep. af gearkasse, skiftegaffel 3-4. gear nær Sønderborg

Indlæg af hot_fifty »

jeg kan få bilen transporteret på en biltrailer, og tænkte på om nogle har gode erfaringer med vw rep i tyskland? jeg har hørt meget godt men ved ik specifik hvilket værksted jeg bør køre efter:)
VW Lupo 3L fra sidst i 2001 (2002 model) i Moonsilver. Kørt 400.000 km. Uden elruder, uden eljusterbare sidespejl, uden fartpilot, unden xenon, uden fyr, uden servo.
OBD Chippet, gevind, tyskerfælge, LED baglygter, Zimmermann 18mm Bremser
Kort antenne, kop- og mobilholder, midterarmlæn, XtremeVision pærer, LED num.lys, LED Loftlys, BSR Luftfilter
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Rep. af gearkasse, skiftegaffel 3-4. gear nær Sønderborg

Indlæg af VAGtech.dk »

hot_fifty skrev:fik kontaktet steffen. synes 6.500 for skiftegaffel inkl. montering er lige dyrt nok, eller renoveret gearkasse for 13,500 inkl montering. lupoer der har kørt snart 400.000 er ik meget mere værd end 20.000 så håber at få det lavet til en 2-3-4000 inkl skiftegaffel og montering.
Når en gang jeg opfinder alternativet til den dybe tallerken, vinder i lotto eller lignende, så laver jeg et åbent velgørenheds lupo værksted - hvor jeg kan gå i hvid kittel og pege, med en pegepen...

indtil da er det desværre en forretning, hvor kvaliteten af arbejdet er nødt til at have en hvis standard (bevares vi laver fejl, og når det sker er vi de første til at indrømme det!). Lupo folk har en tendens til at snakke sammen, derfor skal det være iorden, og det gør desværre at priserne er som de er..

Jeg er enig i at man kan få lavet det billigere andre steder - men husk at man kan ikke sammenligne æbler og pærer...
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Rep. af gearkasse, skiftegaffel 3-4. gear nær Sønderborg

Indlæg af Andreasf »

hot_fifty skrev:Hvad er min bil mon værd med defekt gear? GAAAB den lupo her altså!
Byder 5k.
7k hvis du kan sætte den tilbage i original stand (ift. alt det bling-bling du har eftermonteret ;-))

..det må da være en motiverende faktor til at få den på gaden igen :)
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Brugeravatar
Atjuh 3L
Indlæg: 1739
Tilmeldt: ons 5. dec 2012 01:10
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge
Kontakt:

Re: Rep. af gearkasse, skiftegaffel 3-4. gear nær Sønderborg

Indlæg af Atjuh 3L »

Vagtech: :lol: :lol: :lol:

Jeg vil være med, altså under de samme forudsætninger, da jeg elsker at skrue på de her mærkelige biler.

Prisen for at lave den med skiftegafler er, isoleret set, helt i orden, efter min mening.
Prisen set i forhold til bilens værdi, er helt hen i vejret, efter min mening.

Hvad gør man så?

Tjah, cykler, prøver selv, bruger de penge det koster, venter til man har bedre tid eller råd, finder en venlig sjæl der ikke skal leve af det, men uanset hvad må man erkende at du driver en forretning der gerne skal gi' smør på brødet.

Tror næppe man kan få det lavet billigere andre steder hvor de ved hvad de laver, men forstår til fulde at det kan virke som et overkill at bruge tæt på halvdelen af bilens værdi på noget så "perifert" som en gearkasse.

Det er nu engang sjovere at være rig og rask end fattig og syg ……… har jeg hørt ;)

Mvh,

Atjuh 3L
A2 3L: (225.000) 285.000 km. 5 pladser, renov. gearkasse.
Eftermonterede klapsæder, og Ebay fjernbetjening med blink.
A2 3L: (349TKm) RØD
A2 3L: 278.000 km. klima, fjernbetent centrallås, tågebaglygter, klapsæder, højdejusterbare forsæder, bagagerumsdækken, dobbelt bund.
A2 3L: Sølv.
hot_fifty
Indlæg: 326
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 21:54
Geografisk sted: Århus

Re: Rep. af gearkasse, skiftegaffel 3-4. gear nær Sønderborg

Indlæg af hot_fifty »

Andreasf skrev:
hot_fifty skrev:Hvad er min bil mon værd med defekt gear? GAAAB den lupo her altså!
Byder 5k.
7k hvis du kan sætte den tilbage i original stand (ift. alt det bling-bling du har eftermonteret ;-))

..det må da være en motiverende faktor til at få den på gaden igen :)
7k er ikke et dumt bud. Som sagt kan den fint køre i de andre gear og der medfølger magnesium fælge inkl gode helårsdæk. Den kan hæves inden, men at putte original undervogn, det vil ikke ske . Da jeg fik den for 2 år siden var undervognen helt færdig, og en original blev simpelthen for dyr.

Motoren går som en drøm og olieskift/tandrem, brændstofsfilter mm. er skiftet som de skal. Tandrem, medløberhjul, vandpumpe, olie (Castrol longlife 5/30) og oliefilter er skiftet for 5.000 km siden. Jeg skriver alle rep i et dokument, samt de kvittering jeg har på bilen. Fx kom der helt ny original gearkasse i hos VW i 2011. Har kvit på 20k.

Fik at vide ved min grundjustering her sidste dag at koblingen havde det super, samt der er kommet ny starter i, sidste år. Dyserne er blevet efterset, og nye pakning . Samt original ny drosselklapventil/sensor.
Senest rettet af hot_fifty fre 8. aug 2014 14:30, rettet i alt 1 gang.
VW Lupo 3L fra sidst i 2001 (2002 model) i Moonsilver. Kørt 400.000 km. Uden elruder, uden eljusterbare sidespejl, uden fartpilot, unden xenon, uden fyr, uden servo.
OBD Chippet, gevind, tyskerfælge, LED baglygter, Zimmermann 18mm Bremser
Kort antenne, kop- og mobilholder, midterarmlæn, XtremeVision pærer, LED num.lys, LED Loftlys, BSR Luftfilter
hot_fifty
Indlæg: 326
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 21:54
Geografisk sted: Århus

Re: Rep. af gearkasse, skiftegaffel 3-4. gear nær Sønderborg

Indlæg af hot_fifty »

Atjuh 3L skrev:Vagtech: :lol: :lol: :lol:

Jeg vil være med, altså under de samme forudsætninger, da jeg elsker at skrue på de her mærkelige biler.

Prisen for at lave den med skiftegafler er, isoleret set, helt i orden, efter min mening.
Prisen set i forhold til bilens værdi, er helt hen i vejret, efter min mening.

Hvad gør man så?

Tjah, cykler, prøver selv, bruger de penge det koster, venter til man har bedre tid eller råd, finder en venlig sjæl der ikke skal leve af det, men uanset hvad må man erkende at du driver en forretning der gerne skal gi' smør på brødet.

Tror næppe man kan få det lavet billigere andre steder hvor de ved hvad de laver, men forstår til fulde at det kan virke som et overkill at bruge tæt på halvdelen af bilens værdi på noget så "perifert" som en gearkasse.


Det er nu engang sjovere at være rig og rask end fattig og syg ……… har jeg hørt ;)

Mvh,

Atjuh 3L
Tror også arbejde hos VAGTECH er top notch. Det er igen bare set i forhold til bilens værdi. Det jo heller ikke sjovt hvis jeg får det lavet for et mindre beløb og det så ikke er 100 % i orden.
VW Lupo 3L fra sidst i 2001 (2002 model) i Moonsilver. Kørt 400.000 km. Uden elruder, uden eljusterbare sidespejl, uden fartpilot, unden xenon, uden fyr, uden servo.
OBD Chippet, gevind, tyskerfælge, LED baglygter, Zimmermann 18mm Bremser
Kort antenne, kop- og mobilholder, midterarmlæn, XtremeVision pærer, LED num.lys, LED Loftlys, BSR Luftfilter
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Rep. af gearkasse, skiftegaffel 3-4. gear nær Sønderborg

Indlæg af Kim B Olesen »

Hej - jeg kunne godt være interesseret i bilen, skriv lige på xxxxxxxx da du åbenbart ikke læser PB ;)
Senest rettet af Kim B Olesen man 1. sep 2014 20:15, rettet i alt 1 gang.
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Rep. af gearkasse, skiftegaffel 3-4. gear nær Sønderborg

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,


Er jeg den eneste der undres over at en "ny" gearkasse, autoriseret monteret til 20tkr., kun holder 3 år og 50-60tkm?.

hot_fifty:
Hvilket varenummer står der præcis på fakturaen for gearkassen? Ender varenummeret på bogstavet 'X'?
Ku' det være en idé at køre omkring VW i Sønderborg og fremlægge sagen, med fokus på brugstid på gearkassen under forventet niveau? Designlevetiden for VW's husholdningsprodukter er jo 250.000km/10år. (Reklamerer de selv med).

Jeg tror ikke 2011-gearkassen er fabriksny - Jeg tror den er renoveret, og renoveringen ikke er foretaget korrekt. Den latent svage skiftegaffel er højest sandsynligt ikke skiftet i forbindelse med renoveringen.


Og inden et reparationsarbejde kan prissættes, skal det vides nøjagtigt hvad fejlen er.



/Claus
hot_fifty
Indlæg: 326
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 21:54
Geografisk sted: Århus

Re: Rep. af gearkasse, skiftegaffel 3-4. gear nær Sønderborg

Indlæg af hot_fifty »

HamSjelv skrev:Hejsa,


Er jeg den eneste der undres over at en "ny" gearkasse, autoriseret monteret til 20tkr., kun holder 3 år og 50-60tkm?.

hot_fifty:
Hvilket varenummer står der præcis på fakturaen for gearkassen? Ender varenummeret på bogstavet 'X'?
Ku' det være en idé at køre omkring VW i Sønderborg og fremlægge sagen, med fokus på brugstid på gearkassen under forventet niveau? Designlevetiden for VW's husholdningsprodukter er jo 250.000km/10år. (Reklamerer de selv med).

Jeg tror ikke 2011-gearkassen er fabriksny - Jeg tror den er renoveret, og renoveringen ikke er foretaget korrekt. Den latent svage skiftegaffel er højest sandsynligt ikke skiftet i forbindelse med renoveringen.


Og inden et reparationsarbejde kan prissættes, skal det vides nøjagtigt hvad fejlen er.



/Claus
Skal lige have set på fakturaen, har den ikke her. Men ja, gearkassen skal jo uanset af, om fejlen så skyldes blot en synkromeshring er jo heller ik at sige.

Tak for det gode brugbare svar Claus, vil tjekke min faktura imorgen:)
VW Lupo 3L fra sidst i 2001 (2002 model) i Moonsilver. Kørt 400.000 km. Uden elruder, uden eljusterbare sidespejl, uden fartpilot, unden xenon, uden fyr, uden servo.
OBD Chippet, gevind, tyskerfælge, LED baglygter, Zimmermann 18mm Bremser
Kort antenne, kop- og mobilholder, midterarmlæn, XtremeVision pærer, LED num.lys, LED Loftlys, BSR Luftfilter
hot_fifty
Indlæg: 326
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 21:54
Geografisk sted: Århus

Re: Rep. af gearkasse, skiftegaffel 3-4. gear nær Sønderborg

Indlæg af hot_fifty »

jeg har set/husket forkert. Den er fra sidst i 2008, og har kørt 247.000. Nu har lupoen kørt 390.000. Der står EX ved gearkassen, ved ik om du kan bruge det til noget Claus.

faktura på gearkasse skift: http://imgur.com/CEotfxs

Det er lavet hos VW i Hobro det overstående, dog hedder det vidst Autocentralen Hobro nu, men er ikke sikker. Må lige sammenligne adresserne.

faktura på noget andet omkring gearkasse inkl. grundjustering i 2011: http://imgur.com/4qpU5yi

Ved ikke hvad Gearskift K.P står for.
VW Lupo 3L fra sidst i 2001 (2002 model) i Moonsilver. Kørt 400.000 km. Uden elruder, uden eljusterbare sidespejl, uden fartpilot, unden xenon, uden fyr, uden servo.
OBD Chippet, gevind, tyskerfælge, LED baglygter, Zimmermann 18mm Bremser
Kort antenne, kop- og mobilholder, midterarmlæn, XtremeVision pærer, LED num.lys, LED Loftlys, BSR Luftfilter
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Rep. af gearkasse, skiftegaffel 3-4. gear nær Sønderborg

Indlæg af VAGtech.dk »

Det er en ombytter.. Men en original komplet er udgået, man kan kun købe en ombytter ved VW.. Alternativt købe alle løsdele Og selv samle, det bliver dyyyyrt!
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Besvar