4. gear volder også problemer :/ - faktisk var det kun 4. gear til at starte med men 3. er blevet smidtet. fuck den bil her snart. er ved at være træt af de tekniske lupoer, men når de endelig køre, er de jo billige at køre i.Andreasf skrev:Smid den i tiptronic og kør den ud i 2. gear, skift to gange med 0,4 sek mellemrum og den går direkte i 4., så er du afstedhot_fifty skrev:Med færgen fra Als/fynshav er det kun 76 km men det lidt langt i 2. Gear :b
Men tak for budet. Skal lige tænke.
Lupo vil ikke i 3. Og 4. Gear.
Re: Lupo vil ikke i 3. Og 4. Gear.
VW Lupo 3L fra sidst i 2001 (2002 model) i Moonsilver. Kørt 400.000 km. Uden elruder, uden eljusterbare sidespejl, uden fartpilot, unden xenon, uden fyr, uden servo.
OBD Chippet, gevind, tyskerfælge, LED baglygter, Zimmermann 18mm Bremser
Kort antenne, kop- og mobilholder, midterarmlæn, XtremeVision pærer, LED num.lys, LED Loftlys, BSR Luftfilter
OBD Chippet, gevind, tyskerfælge, LED baglygter, Zimmermann 18mm Bremser
Kort antenne, kop- og mobilholder, midterarmlæn, XtremeVision pærer, LED num.lys, LED Loftlys, BSR Luftfilter
Re: Lupo vil ikke i 3. Og 4. Gear.
Skift G38.....!!!!!
Det er en lille føler som sidder udenvendigt på gearkassen.
Du kan google dig frem til hvordan den ser ud.
Det er da 100% derfor at den går i Limp til at starte med.
Det er ekstremt dumt at grundjustere noget som helst, før du har skiftet G38 eller i det mindste tjekket om der er en skade på stikket eller på ledningerne.
http://shop.vagtech.dk/product_info.php ... o-3l-p-167
Den er ikke helt billig.
Så tjek stikket/ledninger først.
Det er en lille føler som sidder udenvendigt på gearkassen.
Du kan google dig frem til hvordan den ser ud.
Det er da 100% derfor at den går i Limp til at starte med.
Det er ekstremt dumt at grundjustere noget som helst, før du har skiftet G38 eller i det mindste tjekket om der er en skade på stikket eller på ledningerne.
http://shop.vagtech.dk/product_info.php ... o-3l-p-167
Den er ikke helt billig.
Så tjek stikket/ledninger først.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
-
- Indlæg: 104
- Tilmeldt: tirs 28. dec 2010 11:34
- Geografisk sted: Køge
Re: Lupo vil ikke i 3. Og 4. Gear.
Rolig nu Gearkasseføleren (G38) kan umuligt være skyld i at den ´børster tænder´ i 3. gear.
Gearkasseføleren kan jo ikke se forskel på hvilket gear der bliver skiftet til
Fokuser på ´Root Cause´ og ignorer uforklarlige støjsignaler, de er kun til forvirring
Held og lykke med det.
Gearkasseføleren kan jo ikke se forskel på hvilket gear der bliver skiftet til
Fokuser på ´Root Cause´ og ignorer uforklarlige støjsignaler, de er kun til forvirring
Held og lykke med det.
Re: Lupo vil ikke i 3. Og 4. Gear.
Hvis det ikke er G38, så må det være skiftegaflerne på 3. og 4. gear.
Det er jo diesel, så hvis bilen skal køres, så kør 2. gear helt ud til 4500rpm og skift direkte til 5. gear.
Jeg holder dog på at G38 er defekt, så den siger intet signal.
Hvis den havde virket, men havde misset et gear, så havde den sagt at signalet var forkert i forhold til det forventede.
Jeg tænker at sangen skal synges først med alt hvad det indebærer.
Måske også tjekke for brud på svejsningen ved koblingsarmen og tjekke koblingsaktuatoren med "scope" nu man er igang og se efter om kurven er pæn eller om den har et hak.
Jeg kunne også tænke mig at vide om den laver fejlen ved start fra nul og op igennem gearene og om den så ikke gør det, hvis den får lidt ekstra tid i 2. gear, før der skiftes til 3. gear.
F.eks. ved bykørsel ved lav fart, eller hvis den fastholdes i 2. gear med Tiptronic og man så selv skifter til 3. gear, når man er sikker på at der er tryk nok.
En køretur med VCDS, indstillet til at måle på G38, ville nok også afsløre manglende signal.
Det er jo diesel, så hvis bilen skal køres, så kør 2. gear helt ud til 4500rpm og skift direkte til 5. gear.
Jeg holder dog på at G38 er defekt, så den siger intet signal.
Hvis den havde virket, men havde misset et gear, så havde den sagt at signalet var forkert i forhold til det forventede.
Jeg tænker at sangen skal synges først med alt hvad det indebærer.
Måske også tjekke for brud på svejsningen ved koblingsarmen og tjekke koblingsaktuatoren med "scope" nu man er igang og se efter om kurven er pæn eller om den har et hak.
Jeg kunne også tænke mig at vide om den laver fejlen ved start fra nul og op igennem gearene og om den så ikke gør det, hvis den får lidt ekstra tid i 2. gear, før der skiftes til 3. gear.
F.eks. ved bykørsel ved lav fart, eller hvis den fastholdes i 2. gear med Tiptronic og man så selv skifter til 3. gear, når man er sikker på at der er tryk nok.
En køretur med VCDS, indstillet til at måle på G38, ville nok også afsløre manglende signal.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Re: Lupo vil ikke i 3. Og 4. Gear.
Tak for svar. Har kørt i byen lang tid i 2. Gear og så vil den stadig sige lidt knas lyde i 3. Gear. Nogle gange vil den gerne i 3. Og andre gange går den i limp mode. Så hvis det skulle være den skifter gaffel så den ik helt knækket? Prøver fra 2. Til 5. I dag. Det tror jeg godt den kan. Lige 1. Og 2. ikke volder problemer.
VW Lupo 3L fra sidst i 2001 (2002 model) i Moonsilver. Kørt 400.000 km. Uden elruder, uden eljusterbare sidespejl, uden fartpilot, unden xenon, uden fyr, uden servo.
OBD Chippet, gevind, tyskerfælge, LED baglygter, Zimmermann 18mm Bremser
Kort antenne, kop- og mobilholder, midterarmlæn, XtremeVision pærer, LED num.lys, LED Loftlys, BSR Luftfilter
OBD Chippet, gevind, tyskerfælge, LED baglygter, Zimmermann 18mm Bremser
Kort antenne, kop- og mobilholder, midterarmlæn, XtremeVision pærer, LED num.lys, LED Loftlys, BSR Luftfilter
Re: Lupo vil ikke i 3. Og 4. Gear.
Sidder den føler foran på gearkassen eller i venstre side når man ser bilen bagfra. Synes det svært at se på billeder. Og den er nemmest at komme til nede fra ik?Qaxius skrev:Skift G38.....!!!!!
Det er en lille føler som sidder udenvendigt på gearkassen.
Du kan google dig frem til hvordan den ser ud.
Det er da 100% derfor at den går i Limp til at starte med.
Det er ekstremt dumt at grundjustere noget som helst, før du har skiftet G38 eller i det mindste tjekket om der er en skade på stikket eller på ledningerne.
http://shop.vagtech.dk/product_info.php ... o-3l-p-167
Den er ikke helt billig.
Så tjek stikket/ledninger først.
VW Lupo 3L fra sidst i 2001 (2002 model) i Moonsilver. Kørt 400.000 km. Uden elruder, uden eljusterbare sidespejl, uden fartpilot, unden xenon, uden fyr, uden servo.
OBD Chippet, gevind, tyskerfælge, LED baglygter, Zimmermann 18mm Bremser
Kort antenne, kop- og mobilholder, midterarmlæn, XtremeVision pærer, LED num.lys, LED Loftlys, BSR Luftfilter
OBD Chippet, gevind, tyskerfælge, LED baglygter, Zimmermann 18mm Bremser
Kort antenne, kop- og mobilholder, midterarmlæn, XtremeVision pærer, LED num.lys, LED Loftlys, BSR Luftfilter
Re: Lupo vil ikke i 3. Og 4. Gear.
Uden at være sikker, så tror jeg at den sidder bagudvendt, lige ved siden af koblingsaktuatoren.
Og jo, den er nemmest at komme til nedefra, når bundpladen er fjernet.
Det kunne godt lyde som om at det er en kombination af slidt skiftegaffel og G38.
Hvis den er gal med G38, så kan du jo skifte den og så grundjustere den bagefter og se om du er heldig.
Og jo, den er nemmest at komme til nedefra, når bundpladen er fjernet.
Det kunne godt lyde som om at det er en kombination af slidt skiftegaffel og G38.
Hvis den er gal med G38, så kan du jo skifte den og så grundjustere den bagefter og se om du er heldig.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Re: Lupo vil ikke i 3. Og 4. Gear.
jep tjekker den g38 i eftermiddag. gearkassen er ik særlig gammel, men den skifte gaffel er jo ik så stabil
håber på et mirakel, da det ved at rende op med alle de dyre stumper til den lille lupo:)
håber på et mirakel, da det ved at rende op med alle de dyre stumper til den lille lupo:)
VW Lupo 3L fra sidst i 2001 (2002 model) i Moonsilver. Kørt 400.000 km. Uden elruder, uden eljusterbare sidespejl, uden fartpilot, unden xenon, uden fyr, uden servo.
OBD Chippet, gevind, tyskerfælge, LED baglygter, Zimmermann 18mm Bremser
Kort antenne, kop- og mobilholder, midterarmlæn, XtremeVision pærer, LED num.lys, LED Loftlys, BSR Luftfilter
OBD Chippet, gevind, tyskerfælge, LED baglygter, Zimmermann 18mm Bremser
Kort antenne, kop- og mobilholder, midterarmlæn, XtremeVision pærer, LED num.lys, LED Loftlys, BSR Luftfilter
Re: Lupo vil ikke i 3. Og 4. Gear.
Det render lynhurtigt op, hvis man ikke fanger tingene i tide.
Nok derfor at jeg bruger så mange timer på min.
Timerne er gratis.
Det er delene ikke.
Nok derfor at jeg bruger så mange timer på min.
Timerne er gratis.
Det er delene ikke.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Re: Lupo vil ikke i 3. Og 4. Gear.
Tja den kørte fint i gear for nogle dage siden, mens hydraulik systemet var utæt. Så da jeg fik skiftet pakninger ved hydraulik slangerne og det hele var tæt kom problemet med gear i 3. Og 4. Gear. Sku underlig timing.
Mere og mere tyder på at det er skifte gaffel der er i stykker desværre
Mere og mere tyder på at det er skifte gaffel der er i stykker desværre
VW Lupo 3L fra sidst i 2001 (2002 model) i Moonsilver. Kørt 400.000 km. Uden elruder, uden eljusterbare sidespejl, uden fartpilot, unden xenon, uden fyr, uden servo.
OBD Chippet, gevind, tyskerfælge, LED baglygter, Zimmermann 18mm Bremser
Kort antenne, kop- og mobilholder, midterarmlæn, XtremeVision pærer, LED num.lys, LED Loftlys, BSR Luftfilter
OBD Chippet, gevind, tyskerfælge, LED baglygter, Zimmermann 18mm Bremser
Kort antenne, kop- og mobilholder, midterarmlæn, XtremeVision pærer, LED num.lys, LED Loftlys, BSR Luftfilter
-
- Indlæg: 4801
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Lupo vil ikke i 3. Og 4. Gear.
Hvis du bliver ved med at prøve om den kan gå i gear er det nok ikke bare en skiftegaflen længere allerede nu tror jeg det er en synkromessering til 3. Gear også
Re: Lupo vil ikke i 3. Og 4. Gear.
Hejsa,
Jeg kan grundindstille, i dit lokal område
Nej, jeg vil ikke renovere gearkassen,
Nej, det er ikke g38 der fejler, hverken helt eller delvist.
/Claus
hot_fifty skrev:Med færgen fra Als/fynshav er det kun 76 km....
Jeg kan grundindstille, i dit lokal område
Nej, jeg vil ikke renovere gearkassen,
Nej, det er ikke g38 der fejler, hverken helt eller delvist.
/Claus
Re: Lupo vil ikke i 3. Og 4. Gear.
er der en synkromesse både til 3. og 4. ? for den gør det i begge gear, ik kun 3.Kim B Olesen skrev:Hvis du bliver ved med at prøve om den kan gå i gear er det nok ikke bare en skiftegaflen længere allerede nu tror jeg det er en synkromessering til 3. Gear også
VW Lupo 3L fra sidst i 2001 (2002 model) i Moonsilver. Kørt 400.000 km. Uden elruder, uden eljusterbare sidespejl, uden fartpilot, unden xenon, uden fyr, uden servo.
OBD Chippet, gevind, tyskerfælge, LED baglygter, Zimmermann 18mm Bremser
Kort antenne, kop- og mobilholder, midterarmlæn, XtremeVision pærer, LED num.lys, LED Loftlys, BSR Luftfilter
OBD Chippet, gevind, tyskerfælge, LED baglygter, Zimmermann 18mm Bremser
Kort antenne, kop- og mobilholder, midterarmlæn, XtremeVision pærer, LED num.lys, LED Loftlys, BSR Luftfilter
-
- Indlæg: 4801
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Lupo vil ikke i 3. Og 4. Gear.
Ja der er en til hvert gear pånær bakgear
Skynd dig at finde ud af noget med HamSjelv - så du kan finde ud af om det er den skiftegaffel der strejker
Skynd dig at finde ud af noget med HamSjelv - så du kan finde ud af om det er den skiftegaffel der strejker
Re: Lupo vil ikke i 3. Og 4. Gear.
hvor du fra claus?HamSjelv skrev:Hejsa,
hot_fifty skrev:Med færgen fra Als/fynshav er det kun 76 km....
Jeg kan grundindstille, i dit lokal område
Nej, jeg vil ikke renovere gearkassen,
Nej, det er ikke g38 der fejler, hverken helt eller delvist.
/Claus
VW Lupo 3L fra sidst i 2001 (2002 model) i Moonsilver. Kørt 400.000 km. Uden elruder, uden eljusterbare sidespejl, uden fartpilot, unden xenon, uden fyr, uden servo.
OBD Chippet, gevind, tyskerfælge, LED baglygter, Zimmermann 18mm Bremser
Kort antenne, kop- og mobilholder, midterarmlæn, XtremeVision pærer, LED num.lys, LED Loftlys, BSR Luftfilter
OBD Chippet, gevind, tyskerfælge, LED baglygter, Zimmermann 18mm Bremser
Kort antenne, kop- og mobilholder, midterarmlæn, XtremeVision pærer, LED num.lys, LED Loftlys, BSR Luftfilter
Re: Lupo vil ikke i 3. Og 4. Gear.
jep:)Kim B Olesen skrev:Ja der er en til hvert gear pånær bakgear
Skynd dig at finde ud af noget med HamSjelv - så du kan finde ud af om det er den skiftegaffel der strejker
VW Lupo 3L fra sidst i 2001 (2002 model) i Moonsilver. Kørt 400.000 km. Uden elruder, uden eljusterbare sidespejl, uden fartpilot, unden xenon, uden fyr, uden servo.
OBD Chippet, gevind, tyskerfælge, LED baglygter, Zimmermann 18mm Bremser
Kort antenne, kop- og mobilholder, midterarmlæn, XtremeVision pærer, LED num.lys, LED Loftlys, BSR Luftfilter
OBD Chippet, gevind, tyskerfælge, LED baglygter, Zimmermann 18mm Bremser
Kort antenne, kop- og mobilholder, midterarmlæn, XtremeVision pærer, LED num.lys, LED Loftlys, BSR Luftfilter
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Lupo vil ikke i 3. Og 4. Gear.
Als, den "lille" ø øst for Sønderborghot_fifty skrev:hvor du fra claus?
Som der faktisk også står i et tidligere indlæg.
M.v.h. Sussi
Re: Lupo vil ikke i 3. Og 4. Gear.
:_D
VW Lupo 3L fra sidst i 2001 (2002 model) i Moonsilver. Kørt 400.000 km. Uden elruder, uden eljusterbare sidespejl, uden fartpilot, unden xenon, uden fyr, uden servo.
OBD Chippet, gevind, tyskerfælge, LED baglygter, Zimmermann 18mm Bremser
Kort antenne, kop- og mobilholder, midterarmlæn, XtremeVision pærer, LED num.lys, LED Loftlys, BSR Luftfilter
OBD Chippet, gevind, tyskerfælge, LED baglygter, Zimmermann 18mm Bremser
Kort antenne, kop- og mobilholder, midterarmlæn, XtremeVision pærer, LED num.lys, LED Loftlys, BSR Luftfilter
Re: Lupo vil ikke i 3. Og 4. Gear.
Hejsa,
/Claus
Bare lige for at korrigere helt ned i mikro-detaljer, så ligger Sønderborg på øen Als. Als så ligger øst for Dybøl (og Tønder)sussi skrev:Als, den "lille" ø øst for Sønderborg
/Claus
Re: Lupo vil ikke i 3. Og 4. Gear.
Jeg fik grundjusteres min gearkasse (stor tak til HamSjelv) - men jeg har stadig problemer med at komme i 3. gear, selvom lupoen gennemførte grundinstillingen, og at 3. og 4. gear faktisk lød meget bedre, dog kun i slukket motor tilstand. så snart jeg er ude at køre og den skal i 3. gear, børster den tænder og går i limp mode.
Så for mit vedkommende er det nok en ny skiftergaffel :/
Så for mit vedkommende er det nok en ny skiftergaffel :/
VW Lupo 3L fra sidst i 2001 (2002 model) i Moonsilver. Kørt 400.000 km. Uden elruder, uden eljusterbare sidespejl, uden fartpilot, unden xenon, uden fyr, uden servo.
OBD Chippet, gevind, tyskerfælge, LED baglygter, Zimmermann 18mm Bremser
Kort antenne, kop- og mobilholder, midterarmlæn, XtremeVision pærer, LED num.lys, LED Loftlys, BSR Luftfilter
OBD Chippet, gevind, tyskerfælge, LED baglygter, Zimmermann 18mm Bremser
Kort antenne, kop- og mobilholder, midterarmlæn, XtremeVision pærer, LED num.lys, LED Loftlys, BSR Luftfilter