Lupo vil ikke i 3. Og 4. Gear.

Alt vedrørende teknikken på 3L
H.J.Knudsen
Indlæg: 104
Tilmeldt: tirs 28. dec 2010 11:34
Geografisk sted: Køge

Re: Lupo vil ikke i 3. Og 4. Gear.

Indlæg af H.J.Knudsen »

Held og lykke med det, det er ikke nogen raketvidenskab af skifte gaflen ell. synkromesh ringen. Kontroller lejet ved spidshjulet nu du har den adskildt, der må ikke være huller ell. skader i rullebane / ruller.
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Lupo vil ikke i 3. Og 4. Gear.

Indlæg af Qaxius »

Og nye lejer, når nu du er igang.
Du kan måske se på lejerne, om de har slidmærker.

Så slipper du for at åbne den igen senere.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
hot_fifty
Indlæg: 326
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 21:54
Geografisk sted: Århus

Re: Lupo vil ikke i 3. Og 4. Gear.

Indlæg af hot_fifty »

tak for svar. Vi grubler ellers over, om det nu er den skiftegaffel. Gearkassen er fabriksny fra 2011 og har ikke kørt 100.000 endnu, men det kan selvfølgelig ske alligevel. VIl bare gerne være HELT sikker før man piller gearkassen af og åbner den
VW Lupo 3L fra sidst i 2001 (2002 model) i Moonsilver. Kørt 400.000 km. Uden elruder, uden eljusterbare sidespejl, uden fartpilot, unden xenon, uden fyr, uden servo.
OBD Chippet, gevind, tyskerfælge, LED baglygter, Zimmermann 18mm Bremser
Kort antenne, kop- og mobilholder, midterarmlæn, XtremeVision pærer, LED num.lys, LED Loftlys, BSR Luftfilter
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Lupo vil ikke i 3. Og 4. Gear.

Indlæg af Kim B Olesen »

Du må prøve og under den og enten have en til at skifte gear eller bare manuelt sætte den i alle gear for at se om 3/4 gear mærker anderledes end de andre :) da min skiftegaflen knækkede, takkede gearkassen lidt over når man drejede hjulene den var i det gear den ikke kunne komme helt i :)
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Lupo vil ikke i 3. Og 4. Gear.

Indlæg af Vyffe »

Kan man ikke pille endedækslet af og kontrollere om skiftegaflen er løs, eller noget?
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Lupo vil ikke i 3. Og 4. Gear.

Indlæg af Kim B Olesen »

Joo - hvis man ved lidt om det kan man måske, der sidder de plasticender på skiftegaflerne, hvis den ene virker løs og du kan trække den ud uden modstand er den nok knækket ;)
hot_fifty
Indlæg: 326
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 21:54
Geografisk sted: Århus

Re: Lupo vil ikke i 3. Og 4. Gear.

Indlæg af hot_fifty »

jeg kan få bilen transporteret på en biltrailer, og tænkte på om nogle har gode erfaringer med vw rep i tyskland? jeg har hørt meget godt men ved ik specifik hvilket værksted jeg bør køre efter:)
VW Lupo 3L fra sidst i 2001 (2002 model) i Moonsilver. Kørt 400.000 km. Uden elruder, uden eljusterbare sidespejl, uden fartpilot, unden xenon, uden fyr, uden servo.
OBD Chippet, gevind, tyskerfælge, LED baglygter, Zimmermann 18mm Bremser
Kort antenne, kop- og mobilholder, midterarmlæn, XtremeVision pærer, LED num.lys, LED Loftlys, BSR Luftfilter
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Lupo vil ikke i 3. Og 4. Gear.

Indlæg af sussi »

https://www.google.dk/search?q=kath&as_ ... gws_rd=ssl
Jeg personligt ville vælge http://www.vagtech.dk/ i Odense
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
hot_fifty
Indlæg: 326
Tilmeldt: fre 10. feb 2012 21:54
Geografisk sted: Århus

Re: Lupo vil ikke i 3. Og 4. Gear.

Indlæg af hot_fifty »

sussi skrev:https://www.google.dk/search?q=kath&as_ ... gws_rd=ssl
Jeg personligt ville vælge http://www.vagtech.dk/ i Odense
M.v.h. Sussi
6.500 er bare mange penge. Der er i forvejen brugt mange penge i reservedele. Overvejer at sælge den med defekt skiftegaffel til højeste bud.
VW Lupo 3L fra sidst i 2001 (2002 model) i Moonsilver. Kørt 400.000 km. Uden elruder, uden eljusterbare sidespejl, uden fartpilot, unden xenon, uden fyr, uden servo.
OBD Chippet, gevind, tyskerfælge, LED baglygter, Zimmermann 18mm Bremser
Kort antenne, kop- og mobilholder, midterarmlæn, XtremeVision pærer, LED num.lys, LED Loftlys, BSR Luftfilter
Brugeravatar
Madsen9911
Indlæg: 133
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 12:18
Geografisk sted: Frashawn

Re: Lupo vil ikke i 3. Og 4. Gear.

Indlæg af Madsen9911 »

Hvad endte denne sag i?
Jeg stødte på præcis samme symptomer for et par dage siden, men greb om problemet med det samme og hev gearkassen ned, og ja, knækket skiftegaffel.
Så nu venter jeg på dele, så den kan blive samlet igen :)



Sent from my iPhone using Tapatalk
Lupo 3L '02 | 343.000km | Servo | Aircon | Højdejusterbare stole | OEM fartpilot | OEM tagbøjler | Tåbelygter |
Besvar