Hej folkens....
Jeg har en Lupo 3L 99, som lige har fået lavet tandremsskift og justeret gearkassen, men mekanikeren døjer med at få den til at lave grundjustering, da den bliver ved med at melde RTM12...
og han mener årsagen kan være disse potentiometer, som der jo sidder 4 kontakter af og ved mange har fået skiftet 2 af dem og så man kørende igen!...
den skal lige siges at kobling og selve hydraulik systemet er luftet ud og nyt olie, der lavet service på motoren samt gearkasse(ny gangstellerarm), det kommet nye oring i hydraulik(det er tæt) det skiftet baglyskontakt samt der kommet helt ny gearvælger i kabinen(hele kassen) inden alt dette!.
Dette gjorde den INDEN den kom til mekaniker, den kunne skifte gear når den stod i aut. gear, og kunne sagtens starte i N og STOP. samt gå i bakgear, den kunne skifte gear i manuel hvis man holdte arm oppe og (tvang den) ellers ikke!..
når man kørte skulle man IKKE give has da den så ville hoppe ud af gear og E samt gear valg ville gå ud(gear væk) og man må holde ind til siden, sluk og starte forfra, kørte man meget blødt, havde den ingen problemer.
mit spørgsmål er så , er vi henne i disse potentiometer og de er de 2 klassiske der skal skiftes og ved man kan få den løst billigt, men HVOR??...
GOD sommer og på forhånd mange tak...
Potentiometer
- Andreasf
- Indlæg: 1062
- Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
- Geografisk region: Fyn
- Geografisk sted: Nyborg
- Kontakt:
Re: Potentiometer
Et bud, hvis han ikke allerede har skiftet den;
http://shop.vagtech.dk/product_info.php ... po-3l-p-36
http://shop.vagtech.dk/product_info.php ... po-3l-p-36
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Re: Potentiometer
Den er blevet skiftet som det står i indlægget ( gangstellerarm)...så nej desværre ej heller den, så havde det sku været en god billig rep..
-
- Indlæg: 4801
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Potentiometer
Jeg tror ikke det er der hvor der sidder 4 - det er der hvor der sidder 2 i forbindelse med selve gangstellerarmen, det er lidt svært at forklare, men søg lidt herinde på RTFM 12 i FAQ'en det kan du udlæse værdierne for gearene, læs det godt igennem et par gange