Ny bruger søger hjælp

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Blondie
Indlæg: 3
Tilmeldt: ons 17. apr 2013 16:11

Ny bruger søger hjælp

Indlæg af Blondie »

Hej
Jeg har en Lupo 1,2 TDI 3-cyl 61 HK 45 KM 2003
Min motor lampe er begyndt at lyse konstant, Når jeg starter den, er den længe om at komme i gang, når jeg holder stille går den i stop, som den skal, men så står den længe og "hakker" jeg stopper så tændningen, og så kan den komme i gang, hvis jeg "genstarter"

Jeg formoder det er EGR en der er stoppet, og jeg vil prøve at rense den med kaporatorvæske, men er der er der andet der er i gang. Vi har taget slangen til EGR en af og indeni røret, står en lem på tværs, skal den være lukket, eller? der er løbet noger "væske ud på det der er under, hvor EGR en sidder.

Hvad tror I der er galt

Venlig hilsen

Merete
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Ny bruger søger hjælp

Indlæg af Kim B Olesen »

Hej og velkommen til :)
Ret lige din profil så man kan se hvor i landet du kommer fra ;) har din Lupo kun kørt 45 km :shock: ;)
Du skal have fejludlæst, alt andet bliver et gæt !
Karburator er noget man bruger på benzinbiler primært med karburator som udgik for mange år siden ;) så lad være med at bruge det, det tror jeg ikke på hjælper !
Den lem du kan se er dit stopspjæld, det lukker når du drejer nøgle fra tænding :)
Men start med en fejludlæsning, hvis du er i nærheden af Fjerritslev kan jeg hjælpe :)
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Ny bruger søger hjælp

Indlæg af Qaxius »

Jeg har en tester i Køge, hvis du er fra djævleøen.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Blondie
Indlæg: 3
Tilmeldt: ons 17. apr 2013 16:11

Re: Ny bruger søger hjælp

Indlæg af Blondie »

Jeg bor i Nordsjælland, bilen har gået 250.000 km.
jeg har hørt at man kan rense EGR ventilen med karburator rens jeg har også set det på you tube. spjældet lukker ikke når jeg slukker motoren. Jeg har fået testet bilen hos min mekaniker, og han kunne ikke se og slukke fejlen, og derfor ikke se, hvilke fejl der er. Han sagde, at han kunne udskifte EGR'en for omkring kr. 4.000,- men det var sikker kun en begyndelse, sagde han. Da bilen er fra 2003 vil jeg ikke bruge mange penge på den, fordi jeg regner med det kun er starten på min Lupos død.
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Ny bruger søger hjælp

Indlæg af Qaxius »

Du skifter ikke ting i blinde, bare fordi at din mekaniker ikke kan se en fejl.
Du kan selvfølgelig godt rense det, men husk lige at det er en turbo motor, så det kan godt give lidt komplikationer.
Måske du bare bør rense den med diesel.
Kan du evt tage et billede af den først?
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Ny bruger søger hjælp

Indlæg af sussi »

Hej Merete
Få lavet en fejludlæsning af en der bruger det rigtige udstyr "VCDS"
Der er kun 2 Lupo 3L eksperter på Sjælland, så hvis ikke du vil kaste unødvendige penge efter din bil, er det klogeste at benytte en af dem.
viewtopic.php?f=22&t=28
M.v.h. Sussi
Ps. Vil du ikke være rar at opdatere din profil.
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Silver
Indlæg: 438
Tilmeldt: fre 23. dec 2011 08:28
Geografisk sted: Herlev

Re: Ny bruger søger hjælp

Indlæg af Silver »

Hey hey.

du er vilkommen til at køre foirbi Herlev idag.


Jeg læser gerne fejlene ud på din bil.

Gratis:)


ring til mig 41520000

Morten
Blondie
Indlæg: 3
Tilmeldt: ons 17. apr 2013 16:11

Re: Ny bruger søger hjælp

Indlæg af Blondie »

Hej Morten
Har først set dit indlæg i dag, må jeg ringe i dag eller i morgen ( min udlejer "ødelagde min it forbindelse)

Venlig hilsen
Merete
Silver
Indlæg: 438
Tilmeldt: fre 23. dec 2011 08:28
Geografisk sted: Herlev

Re: Ny bruger søger hjælp

Indlæg af Silver »

jo jo da..

er I Herlev HELE dagen :(


Moe
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Ny bruger søger hjælp

Indlæg af KMDTHY »

Skynd dig ind til autopit, de kan helt sikkert hjælpe dig, Merete :)
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Besvar