bolte til vippearme

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
galsthovej13
Indlæg: 10
Tilmeldt: ons 14. maj 2014 19:56
Geografisk sted: grindsted

bolte til vippearme

Indlæg af galsthovej13 »

Jeg er i gang med at skifte toppakning på min A2 3L. Der står i en manual at man skal skifte de bolte der holder vippearmsbroen hvis man afmonterer broen for at skifte en dyse eller skiftet toppakning ( det er 8 mm bolte der er ca. 95 mm lange). Jeg er i tvivl da jeg ikke har ikke lavet en 3L før. Man gør der ikke på andre tdi fra vw eller audi. Hilsen Claus Jensen.
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: bolte til vippearme

Indlæg af Kim B Olesen »

Er det ikke strækbolte - altså bolte der skal spændes i grader ligesom topstykke bolte ?
Hvis det er skal de skiftes og det mener jeg også de skal på flere hvis ikke alle de andre TDI'er ;)
galsthovej13
Indlæg: 10
Tilmeldt: ons 14. maj 2014 19:56
Geografisk sted: grindsted

Re: bolte til vippearme

Indlæg af galsthovej13 »

Er der ikke en der ved noget om sagen da jeg er lidt presset med tiden. Min leverandør af reservedele ved det ikke.
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: bolte til vippearme

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,


Det er strækbolte, og de skal skiftes. Tørrer du al olien af bolthovedet vil du også se det er grønt, hvilket også er en indikation på at det er en strækbolt.



/Claus
galsthovej13
Indlæg: 10
Tilmeldt: ons 14. maj 2014 19:56
Geografisk sted: grindsted

Re: bolte til vippearme

Indlæg af galsthovej13 »

Hej Claus

Tak for svar. Nu har tørret dem af kan ikke se noget grønt, heller ikke de nye eller gamle jeg har til knastleje overfald, men efter min overbevisning burde alle bolte der skal spændes grader være trækbolte. Jeg arbejder med caterpillar motorer og der er der mange bolte der skal spændes grader der ikke er trækbolte. Jeg kan ikke få fat i nogen nye bolte her i weekenden da alle der handler med dem har lukket. Jeg bliver nok nød til at vente til i morgen
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: bolte til vippearme

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,

Jævnfør de autoriserede værksteders værkstedmanual er alle bolte i vippetøjet mærket 'renew'.

Du ku' også bare prøve at spørge på et VW/Audi-serviceværksted hvad et sådan sæt bolte skal koste. Du ku' gå hen og blive (positivt) overrasket.

Jeg husker engang at slippe med blot 130 kr. til alle strækbolte der medgår i et tandsremsskifte. Alt købt hos den lokale VW-forhandler.




/Claus
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: bolte til vippearme

Indlæg af VAGtech.dk »

vi har "sættet" til dyseskift på shoppen.
http://shop.vagtech.dk/product_info.php ... o-3l-p-392
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Besvar