Afladningsproblem, jeg er lost!!

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Chriller
Indlæg: 280
Tilmeldt: ons 13. jul 2011 20:49
Geografisk sted: København

Afladningsproblem, jeg er lost!!

Indlæg af Chriller »

Hejsa

Jeg er rendt ind i et seriøst problem med lupoen.

Den aflader med 0,8A og jeg har prøvet snart alt.
Jeg har afmonteret alle sikringer i kabine
Jeg har afmonteret de 4 sikringer i sikringsboksen i motorrummet.

Der er intet der tyder på at det er noget af det. :(
Jeg har kigget diverse tråde igennem og kan ikke lige finde noget der kan hjælpe mig.

Er der nogen andre ting der går udenom sikringerne jeg kan afprøve?

Er der nogen der har et bud på hvad mit næste skridt er.?
Jeg låner en kammerats multimeter imorgen for at være 100% på at det ikke er mit der fejler noget.
Lupo 3L- 2005 - 190000km - Alarm - Aerotwin viskere - Webasto m. Gsm - Tonede ruder - Handskerum - G6 Gti Rat - W8 loftlys - G4 læselamper - Bagagerumslys x2- GTI forlygter - FSI baglygter - Diverse ting betrukket i alcantara - Hjemmelavet speedometer - Intervalvisker - Komfortblink - Fartpilot - Rns 510 - NYSYNET: 16/6-15

Skoda Fabia 1,9 Tdi Combi
HamSjelv
Indlæg: 1844
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Afladningsproblem, jeg er lost!!

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,

Hvis dit amperemeter ellers virker korrekt, og hvilestrømmen vitterligt er 800mA, kan jeg foreslå at prøve at demontere styreenheden til gløderørerne. Husker jeg ikke helt galt sidder sidder under hornet i venstre forskærm.

Du skriver intet om efter-fuskermonteret autoradio?


Det kræver altså lidt know-how at måle hvilestrøm på en L3L, uden at smelte sikringer i multimeteret.



/Claus
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Afladningsproblem, jeg er lost!!

Indlæg af sussi »

HamSjelv skrev:Hvis dit amperemeter ellers virker korrekt, og hvilestrømmen vitterligt er 800mA, kan jeg foreslå at prøve at demontere styreenheden til gløderørerne. Husker jeg ikke helt galt sidder sidder under hornet i venstre forskærm /Claus
Hvis det er det, så af med fronten, og montere et nyt relæ, ca. 750kr. har lige måttet gøre det på vores.
Den tømte batteriet på et døgn.
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Chriller
Indlæg: 280
Tilmeldt: ons 13. jul 2011 20:49
Geografisk sted: København

Re: Afladningsproblem, jeg er lost!!

Indlæg af Chriller »

Jeg måler bare med et alm multimeter pga det er så meget den aflader med. Jeg skal have fat i nogle nye sikringer til mit fluke for de er færdige.
Der er en eftermonteret rns510 i, men i og med jeg har hevet alle sikringerne og der ikke er noget udslag er det umiddelbart ik den. Det med at demontere styreenheden til gløderørerne vil jeg prøve. Går den udenom alle sikringerne?
Lupo 3L- 2005 - 190000km - Alarm - Aerotwin viskere - Webasto m. Gsm - Tonede ruder - Handskerum - G6 Gti Rat - W8 loftlys - G4 læselamper - Bagagerumslys x2- GTI forlygter - FSI baglygter - Diverse ting betrukket i alcantara - Hjemmelavet speedometer - Intervalvisker - Komfortblink - Fartpilot - Rns 510 - NYSYNET: 16/6-15

Skoda Fabia 1,9 Tdi Combi
Chriller
Indlæg: 280
Tilmeldt: ons 13. jul 2011 20:49
Geografisk sted: København

Re: Afladningsproblem, jeg er lost!!

Indlæg af Chriller »

Er det dette stik der skal afmonteres.? Det sidder i venstre forskærm ved hornet.
Vedhæftede filer
foto (Small).JPG
foto (Small).JPG (69.44 KiB) Vist 2562 gange
Lupo 3L- 2005 - 190000km - Alarm - Aerotwin viskere - Webasto m. Gsm - Tonede ruder - Handskerum - G6 Gti Rat - W8 loftlys - G4 læselamper - Bagagerumslys x2- GTI forlygter - FSI baglygter - Diverse ting betrukket i alcantara - Hjemmelavet speedometer - Intervalvisker - Komfortblink - Fartpilot - Rns 510 - NYSYNET: 16/6-15

Skoda Fabia 1,9 Tdi Combi
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Afladningsproblem, jeg er lost!!

Indlæg af sussi »

Det er lige præcis det relæ der "spiser strømmen" :cry:
Jeg ved ikke om det kan komme af uden at afmontere fronten, det kunne det ikke på vores, men der er også monteret et Webasto fyr på næsten samme sted, det tager dog ikke ret lang tid at afmontere hele fronten på en 3L :D
M.v.h. Sussi
Besvar