gearskifter problemer

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
soren
Indlæg: 23
Tilmeldt: fre 4. feb 2011 18:53
Geografisk sted: kolding

gearskifter problemer

Indlæg af soren »

hej nogen der kan sige mig hvor jeg find fejl 00844 shift lever ;gate recognition switch (F257) er det ikke en af de kontakte i gearvælgeren der er defekt ..og kan man købe dem løse og selv skifte den eller skal man ha en nelt ny/brugt gearvælger ...er det den sammen i den gl model som den ny alså med stik osv bare lavet om på hvor stop er ..?? min lupo er fra 1999 den gl model med lige frem stop....
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: gearskifter problemer

Indlæg af Thore J »

Svar: Nej

Hint: Prøv at bruge bruge søgefunktionen og evt. også beskrive hvordan fejlen udmønter sig, i stedet for at blot komme med en fejlkode..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
soren
Indlæg: 23
Tilmeldt: fre 4. feb 2011 18:53
Geografisk sted: kolding

Re: gearskifter problemer

Indlæg af soren »

den hoppe ud af gear når man køre trække jeg den over i trip er der ikke noget og så tilbage igen det er lisom der skal rystes lidt med gearvælgen ind i mellem ..og så når den skal i bakgear og den kode har den skrivet den siste års tid ..hvor det har hvert sådan tror at den er slidt den gearvælger ..alså de kontakter der sidder ind i ..det er jo også den gammel model tror det er den ældeste i dk ..stelnr:wvwzzz6ezyw000403...
for jeg fandt ud af da jeg købet bil i 2011 der hoppet den også ud af gear men det var stelforbindelsen i baglygter der var galt med
lavet det og har køre godt siden ..men det siste års tid skal man ryste gearstangen lidt for den finde bakgear ...
jeg har også probleme med den gik i nød program på et tidspunkt ..det var caten den var færdig bliv skiftet og så køre den ..
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: gearskifter problemer

Indlæg af 383CI »

Vil gerne hjælpe, men det er ufatteligt svært at læse når du ikke bruger, komma, punktum og store bogstaver.
Når bilen springer ud af gear "plejer" det at være en træt trykkugle og/eller for lidt olie.

Resten giver simpelten ingen mening.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: gearskifter problemer

Indlæg af Qaxius »

Her er et lille råd.

Åben motorhjelmen.
Fjern nøglen fra tændingen og prop den i lommen.
Luk alle dørene.
Vent 3 minutter.
Fjern stikket på hydraulikstationen.
Skru låget af hydraulikbeholderen.
Løsn trykkuglen ( og tjek lige datoen på den, evt skriv det tal der står på den herinde ).
Efterfyld med hydraulikolie og det SKAL være den rigtige olie fra Topran.
Skru låget på igen.
Spænd trykkuglen. ( skift den hvis den er meget gammel eller hvis du kan høre væske inde i den når du ryster den ).
Sæt stikket på igen.
Åben førerdøren.
Vent til den har pumpet trykket helt op.
Start motoren og se om det har hjulpet.

Har det ikke hjulpet, så få gearkassen grundjusteret.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
HamSjelv
Indlæg: 1844
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: gearskifter problemer

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,
Qaxius skrev:Efterfyld med hydraulikolie og det SKAL være den rigtige olie fra Topran.
Øhh... skrivefejl, ikke :?:


/Claus
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: gearskifter problemer

Indlæg af ph. »

soren skrev:den hoppe ud af gear når man køre trække jeg den over i trip er der ikke noget og så tilbage igen det er lisom der skal rystes lidt med gearvælgen ind i mellem ..og så når den skal i bakgear og den kode har den skrivet den siste års tid ..hvor det har hvert sådan tror at den er slidt den gearvælger ..alså de kontakter der sidder ind i ..det er jo også den gammel model tror det er den ældeste i dk ..stelnr:wvwzzz6ezyw000403...
for jeg fandt ud af da jeg købet bil i 2011 der hoppet den også ud af gear men det var stelforbindelsen i baglygter der var galt med
lavet det og har køre godt siden ..men det siste års tid skal man ryste gearstangen lidt for den finde bakgear ...
jeg har også probleme med den gik i nød program på et tidspunkt ..det var caten den var færdig bliv skiftet og så køre den ..
Jeg Tror det er selve gearstangens ophæng der er slidt så den ikke rammer kontaktpunkter til de forskellige gear
og det ikke er nødvendigt at ryste lidt med gearstang men skal blot skubbes/trækkes (kan selv.f. ikke huske om den skal til højre eller venstre for at ramme kontakt) over til siden så den rammer kontakt
ved ikke om der er bøsninger som kan skiftes eller om det kræver byt til nyt "rep." for at få kål på problemerne
men irriterende er det ihvertfald
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: gearskifter problemer

Indlæg af Qaxius »

HamSjelv.
Jo det var lidt en fejl.
Kunne huske det nummer der skal stå på dunken.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Besvar