vinduesviskere med eget liv

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Brugeravatar
Bandit
Indlæg: 774
Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland

vinduesviskere med eget liv

Indlæg af Bandit »

Min Lupo har fået en ny feature - Når jeg træder på bremsen begynder forrudeviskerne at kører. De fortsætter 3 visk efter jeg har sluppet bremsen, lige som om der var brugt sprinkler.

Jeg fik i torsdags skiftet viskerkontakten ved Vagtech, da den gamle ikke rigtig kunne fungerer sammen med min nye uorginale bagrudevisker, som iøvrigt fortsætter med at kører når der bliver brugt sprinker :( , men det er en anden snak.
Indtil da havde forrudeviskerne ikke kørt af sig selv, men havde dog en gang i mellem opført sig lidt mærkeligt. Når de kørte interval, skete det at de rykkede sig lidt op på ruden, men fortsatte når næste interval stod for tur.

På vej hjem i torsdags var jeg et par gange ude for at forrudeviskerne så startede af sig selv. Jeg kunne ikke rigtig finde nogen logisk sammenhæng, så jeg kontaktede Steffen og vi blev enige om at der nok var kontakten der havde en fejl.

I dag monterede Steffen så den nye kontakt, uden det ændrede meget, udover at forviskerne nu kører hver gang jeg bremser :o
Jeg synes det er som om at den nye kontakt kører lidt mere blødt mellem de forskellige indstillinger, end begge de andre, men det kan være indbildning.

Jeg har flere fejlmuligheder i tankerne
1. Forrudeviskermotoren, da denne som nævnt har opført sig lidt mærkeligt i nogen tid.
2. Viske relæ, da denne jo styrer virkermotoren
3. Løsforbindelse/kortslutning mellem en visker- og bremseledning.

De første 2 er til at finde ud af - det er bare byt til nyt, men jeg har ikke lige lyst til at bruge pengene på at udskifte disse, hvis de ikke er årsag til fejlen.
Hvad siger panelet - Vil en defekt viskermotor/viskerelæ + tråd på bremse kunne foresage at forviskerne kører :?:

Hvis det er den 3 mulighed, hvor er der så størst sansynlighed for at finde fejlen :?:
Er der nogle ledninger fra bremsen som går omkring ratstammen :?:
Er der nogle ledninger fra forrudeviskeren, som går omkring ledningerne til bremselys :?:

Jeg er meget åben for ideer.
Ulven kommer, ulven kommer
runepost
Indlæg: 212
Tilmeldt: lør 30. nov 2013 12:58
Geografisk sted: København SV/Århus N

Re: vinduesviskere med eget liv

Indlæg af runepost »

Jeg holder på noget løsforbindelse muligvis dårlig stel... Check ledningerne efter og spænd efter
2001 Lupo 1.2TDI 250.000KM - Gevind + 16" Audi femhuls alu 165/45-16 :)
runepost
Indlæg: 212
Tilmeldt: lør 30. nov 2013 12:58
Geografisk sted: København SV/Århus N

Re: vinduesviskere med eget liv

Indlæg af runepost »

Et vildt gæt
2001 Lupo 1.2TDI 250.000KM - Gevind + 16" Audi femhuls alu 165/45-16 :)
Brugeravatar
Bandit
Indlæg: 774
Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland

Re: vinduesviskere med eget liv

Indlæg af Bandit »

Jeg er selv ude i noget lignende, men vil gerne vide hvor jeg skal begynde. Der er jo temmelig mange ledninger at vælge imellem.
Har i øvrigt fundet ud af at det ikke sker hver eneste gang bremserne bliver brugt
Ulven kommer, ulven kommer
Brugeravatar
Bandit
Indlæg: 774
Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland

Re: vinduesviskere med eget liv

Indlæg af Bandit »

Lige en update.
Viskerne her ikke kørt af sig selv siden sidste onsdag uden jeg har gjort noget.
Har lidt mistænkt viskerrelæet i at have en fejl.
Ulven kommer, ulven kommer
Besvar