Servostyring

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
HolgerA
Indlæg: 111
Tilmeldt: lør 29. mar 2014 21:12
Geografisk sted: 6230 Rødekro

Servostyring

Indlæg af HolgerA »

Kan man montere hydr. servostyring fra en benzin på en 3L eller skal det være elektrisk?
Riis
Indlæg: 829
Tilmeldt: søn 17. apr 2011 17:59
Geografisk sted: Ølgod

Re: Servostyring

Indlæg af Riis »

HolgerA skrev:Kan man montere hydr. servostyring fra en benzin på en 3L eller skal det være elektrisk?
Jeg ved ikke om man ikke kan, men jeg har snakket med en der havde anskaffet sig en komplet servostyring fra en "alm." Lupo som han ville montere på sin 3L'er. Det opgav han da samtlige beslag og huller ikke passede, hvilket han ikke havde mod på at tilpasse.
Byt til Brugt.
Dexter
Indlæg: 9
Tilmeldt: søn 29. sep 2013 16:14
Geografisk sted: Sjælland

Re: Servostyring

Indlæg af Dexter »

Mener servostyring til 3L er elektrisk og ikke hydr. servostyring.
Der må være nogle andre her inde der ligger inde med VW Nr.
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Servostyring

Indlæg af Vyffe »

Kort og præcist: Glem den idé! :-)



Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
HolgerA
Indlæg: 111
Tilmeldt: lør 29. mar 2014 21:12
Geografisk sted: 6230 Rødekro

Re: Servostyring

Indlæg af HolgerA »

Kan elektrisk servostyring eftermonteres? Hvis ja, hvem ligger inde med sådan et sæt?
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Servostyring

Indlæg af Kim B Olesen »

Det koster lige knap en bondegård og tager vist ret lang tid at montere så vidt jeg kan huske omtalt herinde ;) Der er flere der afmonterer det når det går i stykker, men hvorfor vil du montere det ?
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Servostyring

Indlæg af ph. »

Vil du ha servo så køb en der har det!
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Servostyring

Indlæg af sussi »

HolgerA skrev:Kan elektrisk servostyring eftermonteres? Hvis ja, hvem ligger inde med sådan et sæt?
Ja, hvis du er mekanikker og har et par dage at til at rode med det, eller vil ofre en lille formue på et værksted, der gør det for dig. Hvis du købet et brugt, går det nok snart i stykker, og så skifter de fleste over til et alm. igen, nu har du måske prøvet at montere servoen, så kan du nok skifte tilbage på en enkelt arbejdsdag :roll: :lol: :lol:
Vh. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
Madsen9911
Indlæg: 133
Tilmeldt: tirs 10. maj 2011 12:18
Geografisk sted: Frashawn

Re: Servostyring

Indlæg af Madsen9911 »

Overvejer et salg af vores lupo med servostyring, grundet pladsmangel på sigt. Evt skriv privat hvis du ønsker info :)
Lupo 3L '02 | 343.000km | Servo | Aircon | Højdejusterbare stole | OEM fartpilot | OEM tagbøjler | Tåbelygter |
Brugeravatar
2a2
Indlæg: 1043
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 21:59
Geografisk sted: bredebro

Re: Sv: Servostyring

Indlæg af 2a2 »

sæt den originale størrelse dæk på istedet - så er det faktisk ikke nødvendigt
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Servostyring

Indlæg af Thore J »

Der er servo (bl.a. så meget andet :D ) på den 3L'er jeg lige har hentet i Tyskland.. og da jeg stadig har den "gamle" har jeg lagt mærke til forskellen med og uden servo - begge med orig dækmontering.. Forskellen er forsvindende lille - den største forskel er næsten fraværet af stop/start på den med servo :evil: ..

Hvis man absolut vil have servo på 3L, skal være fordi man har et særligt behov..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Servostyring

Indlæg af ph. »

Thore J skrev:Der er servo (bl.a. så meget andet :D ) på den 3L'er jeg lige har hentet i Tyskland.. og da jeg stadig har den "gamle" har jeg lagt mærke til forskellen med og uden servo - begge med orig dækmontering.. Forskellen er forsvindende lille - den største forskel er næsten fraværet af stop/start på den med servo :evil: ..

Hvis man absolut vil have servo på 3L, skal være fordi man har et særligt behov..
det er så også grund nok til at vælge en med servo :P
Kæft det stop måske start når den tager sig sammen. Er da belastende
Besvar