Gearkasse Problemer

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
olejan
Indlæg: 4
Tilmeldt: man 31. mar 2014 20:30
Geografisk sted: Odense

Gearkasse Problemer

Indlæg af olejan »

Hej

Jeg har skiftet gearkasse og kobling på min lupo, men når jeg kører en grundjustering springer den 2 gear over.
Den vil ikke starte i P kun i N, når jeg køre i bilen skifter nogle gange fra 1 til 2 gear andre gange forsøger den med opgiver og lukke ned så man skal starte igen for at komme i gear, den skifter fint fra 3 til 2 gear, de andre gear virker fint.
Håber i kan hjælpe mig.

Jan
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Gearkasse Problemer

Indlæg af 383CI »

Brug 1/10000 del sekund på at læse indlæg her, så er du meget meget klogere.
Der er ikke mange særheder og problemer der ikke er afdækket, men for lige at hjælpe så kig i bunden af min signatur.

Hvor langt har bilen kørt? service? osv. osv. der er slet ikke info nok til noget kvalificeret, men igen, læs rund her, så er du meget klogere hurtigt.
Langskuuuuuuddd, kedelig skiftegaffel i gearkassen.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Gearkasse Problemer

Indlæg af sussi »

Huskede du at skifte føringsrør :?: :roll:
Vh. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Gearkasse Problemer

Indlæg af 383CI »

Yagss, beklager, så ikke der var skiftet gearkasse. Så er jeg med på sussi`s i første runde. Føringsrør/udrykkerleje fejl.
Brugeravatar
Bandit
Indlæg: 774
Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland

Re: Gearkasse Problemer

Indlæg af Bandit »

Nu skriver du så ikke om det er en renoveret eller brugt gearkasse der er kommet på. Er det det sidste, kan det stadig godt være en træt skiftegaffel som 383CI skriver i sit første indlæg.
Ulven kommer, ulven kommer
olejan
Indlæg: 4
Tilmeldt: man 31. mar 2014 20:30
Geografisk sted: Odense

Re: Gearkasse Problemer

Indlæg af olejan »

Det er en renoveret gearkasse ( fra et tysk firma i Hamburg). Der er skifte føringsrør ny kobling med udrykkerleje
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Gearkasse Problemer

Indlæg af Kim B Olesen »

Prøv tricket med at løsne nederste kugle under grundjustering eller stil den efter potmeter for at udelukke at det er andet end gearkassen :) find det i FAQ under RTFM12 :)
Hvis det ikke hjælper er det nok desværre kassen der er en fejl på :(
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Gearkasse Problemer

Indlæg af Thore J »

olejan skrev:Den vil ikke starte i P kun i N
Jan
Virker din bremsekontakt?? -- Forsvinder den "grønne fod" når du træder på bremsen (med motoren slukket og tænding på!)?

Det lyder mærkeligt, men Lupo 3L og gearkasse/grundjustering kan gøre de underligste (og tilsyneladende uforklarlige) ting.. Så hvis bremsekontakten er defekt, så start der.. og grundjuster på ny..

Jeg har godtnok aldrig tidligere hørt om en sådan sammenhæng - men erfaringsmæssigt skal man ikke udelukke noget som helst på lupo 3L, når det kommer til underlig opførsel i gangstellersystemet :shock:
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
olejan
Indlæg: 4
Tilmeldt: man 31. mar 2014 20:30
Geografisk sted: Odense

Re: Gearkasse Problemer

Indlæg af olejan »

Jeg har skiftet bremselyskontakten og den "grønne fod" forsvinder når jeg træder på bremsepedalen, motoren stoppe også når gearvælgeren sættes i stop.
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Gearkasse Problemer

Indlæg af VAGtech.dk »

Smider den ingen fejlkoder ?
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
olejan
Indlæg: 4
Tilmeldt: man 31. mar 2014 20:30
Geografisk sted: Odense

Re: Gearkasse Problemer

Indlæg af olejan »

Der er ingen fejl i programmeringen, men når den gå igennem gearene springer den 2 gear over.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Gearkasse Problemer

Indlæg af 383CI »

olejan skrev:Der er ingen fejl i programmeringen, men når den gå igennem gearene springer den 2 gear over.

Ingen fejl i loggen mener du vel?
Kan den gå i 2. gear hvis du skifter "manuelt) ?

Jeg skyder stadigt på der er døje med skiftegaffel, eller føringsrør i nævnte rækkefølge, men du er da snart nød til at gøre noget for at komme videre.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Silver
Indlæg: 438
Tilmeldt: fre 23. dec 2011 08:28
Geografisk sted: Herlev

Re: Gearkasse Problemer

Indlæg af Silver »

VSS signal mangler

Moe
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Gearkasse Problemer

Indlæg af VAGtech.dk »

Silver skrev:VSS signal mangler

Moe
så ville den vel strengt taget også ligge en fejlkode ?
men det kan nemt smutte at få sat stikket ordentligt på eller at glemme det :)!
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Besvar