Periodisk fejl i 3 gear

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Kasper Hedegård
Indlæg: 34
Tilmeldt: ons 7. jul 2010 22:14
Geografisk sted: Herning

Periodisk fejl i 3 gear

Indlæg af Kasper Hedegård »

Hej alle sammen.

for at gøre en lang historie kort, så fik jeg for 10k km siden renoveret gearkassen efter en knækket skifte gaffel.
Efter 2k km begyndte den at lave ballade igen hvorefter jeg fik den repareret på garantien. Det var 2 syncro ringe der var istykker.
Så kørte den ca. 1k km. så lavede den ballade igen. Denne gang var det et mislykkedes skift fra 2 til 3 gear, hvorefter motoren skulle tændes og slukkes. Det har den så kun gjort den ene gang siden, og jeg troede derfor det var en engangs forestilling. Det var det så også, ihvertfald med den type fejl.
Bilen begyndte nu at "hoppe" ud af gear i 3 gear. Det giver lige et klonk, og så skal den tændes og slukkes. Der er nu ingen gearskifte involveret i fejlen.
Bilen er grundjusteret da den blev lavet 2 gang, så det er under 2k km siden. Jeg har nettop idag skiftet trykklokke og efterfyldt ca. 50-100ml hydraulikolie. Men den har gjort det to gange idag. Begge gange op ad bakke i 3gear hvor den ikke umiddelbart har skulle skifte gear.

Er der nogen der har en ide om hvad faen der kan være galt ? Jeg har desværre ikke mulighed for at få lavet en fejludlæsning medmindre jeg kommer til en mekanikker, men hvis det er noget jeg selv kan fikse, så er det den vej jeg skal ;)

Mvh. Kasper
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Periodisk fejl i 3 gear

Indlæg af Vyffe »

Hvor har du fået den lavet?
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Kasper Hedegård
Indlæg: 34
Tilmeldt: ons 7. jul 2010 22:14
Geografisk sted: Herning

Re: Periodisk fejl i 3 gear

Indlæg af Kasper Hedegård »

Jeg har fået lavet den af Per ved Aalborg Gearteknik.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Periodisk fejl i 3 gear

Indlæg af KMDTHY »

Kasper Hedegård skrev:Jeg har fået lavet den af Per ved Aalborg Gearteknik.
Hvorfor ikke ringe og spørge Per ?
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Kasper Hedegård
Indlæg: 34
Tilmeldt: ons 7. jul 2010 22:14
Geografisk sted: Herning

Re: Periodisk fejl i 3 gear

Indlæg af Kasper Hedegård »

fordi jeg ringer til ham i tide og utide og han er jo stoppet. Men jeg skriver også til ham hvis der ikke bliver fundet en løsning nu her.
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Periodisk fejl i 3 gear

Indlæg af 383CI »

Beklager, havde ikke læst ordentligt.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Besvar