Justering af lås i bagklap

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Justering af lås i bagklap

Indlæg af Andreasf »

Hep,

På den lille grå, har jeg skiftet hele låsehalløjet på bagklappen.
Det er en ANY med den gamle klap - praktisk taget uden tæring (bortset fra lås, låsekasse og greb, that is).

Det hele er monteret - og låsen kan jo kun sidde som den kan - og den del fungerer da også fint.
Modtageren der sidder på bilen kan flyttes lidt, men uanset hvad jeg gør, har jeg ikke rigtigt heldet med mig.

For at "du har åben bagklap"-lampen slukker, skal den have et smæk så forruden er på vej ud.

Klappen flugter pænt med taget, bilens sider og baglygterne - men går kun i låsens yderste indgreb når den smækkes med det jeg vil kalde "normal kraft".

Jeg har prøvet at pille de to gummidutter af der sidder ved siden af hvor gasdæmperne er monteret på klappen - men det er heller ikke dem der driller.

Jeg forstår intet, for det bør jo passe.
Hvad gør jeg galt?

Jeg erindrer i øvrigt ikke det har fungeret korrekt mens jeg har haft bilen, men det var der så heller ikke rigtigt andet der gjorde ;)
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Søren
Indlæg: 1397
Tilmeldt: lør 17. sep 2011 22:07
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Næstved/ Lov

Re: Justering af lås i bagklap

Indlæg af Søren »

Det med et smæk , skal min bagklap os ha og det er så delvis min egen skyld. Da jeg en fik lukket for fruen taske, hvor tanken sat i låsen :oops:
Lupo 1.2 TDI 3L fra 2005 sort... 701.000km med Aerotwin viskere.. Kopholder gl model.. Garmin 2595 LTM og grå stue.. Synet uden anmærkning 15/4-2013 og 27/4-2015-, 1-5-2017 og igen den 1-5-2019 20-5-2021 og nu 6-6 2023 Ellers intet xtra udstyr

VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Justering af lås i bagklap

Indlæg af Kim B Olesen »

Det lyder sgu lidt mærkeligt :? Hvad med gummilisten, sidder den som den skal ? Er den blød nok ? Er der evt puttet noget ind i den for måske at tætne, som så har gjort den for stiv !
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Justering af lås i bagklap

Indlæg af Andreasf »

Kim B Olesen skrev:Det lyder sgu lidt mærkeligt :? Hvad med gummilisten, sidder den som den skal ? Er den blød nok ? Er der evt puttet noget ind i den for måske at tætne, som så har gjort den for stiv !
Jeg har haft hele listen af og på ifbm. lakarbejde - jeg vil mene den matcher de øvrige Lupo'er..

Faktisk har jeg et lignende problem med motorhjelmen - den kan jeg heller ikke få til at passe så det ser helt perfekt ud.
Den vil absolut gabe lidt for meget i den ene side.

Plus at begge forlygter ikke var monteret korrekt - øverste "arm" er varmet rundt på begge og de limet med noget fuge af en art.
Det er fandme sært - frygter lidt den har fået et ordentligt hak på et tidspunkt - dog er den blevet sporet uden anmærkninger..
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Justering af lås i bagklap

Indlæg af sussi »

Andreasf skrev:Faktisk har jeg et lignende problem med motorhjelmen - den kan jeg heller ikke få til at passe så det ser helt perfekt ud. Den vil absolut gabe lidt for meget i den ene side.
Det er helt normalt siger VW, det gør den på ca. halvdelen af alle 3L, det var den besked jeg fik, da de skiftede min :twisted:
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
325power
Indlæg: 57
Tilmeldt: lør 1. dec 2012 21:48
Geografisk sted: Sydsjælland

Re: Justering af lås i bagklap

Indlæg af 325power »

Det er modparten der skal ud af altså den på bagpanels delen, de kan godt hænge lidt så giv den et klask med en bolsje hammer, taler af erfaring arbejder som pladesmed til dagligt, så har stået i den situation massere af gange :0)

Vh Kenneth
Besvar