problem med viskere

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
lotus
Indlæg: 278
Tilmeldt: tors 8. jul 2010 11:07
Geografisk sted: vestsjælland

problem med viskere

Indlæg af lotus »

Mine viskere tager ikke midt på bladet, til trods for at jeg lige har sat nye viskerblade på.

Det virker som om at viskerarmen ikke trykkes nok ned mod ruden.

Er det selve viskerarmene der skal udskiftes (blevet slidt), det er kun den ene, eller er der et trick der kan bruges

Jesper
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: problem med viskere

Indlæg af sussi »

Har du monteret dem korrekt :?: ;)
Hvis ja, kan man somme tider bøje selve armen en smule.
Men prøv lige at hive i begge arme, og sammenligne fjedertrykket.
Vh. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: problem med viskere

Indlæg af VAGtech.dk »

lotus skrev:Mine viskere tager ikke midt på bladet, til trods for at jeg lige har sat nye viskerblade på.

Det virker som om at viskerarmen ikke trykkes nok ned mod ruden.

Er det selve viskerarmene der skal udskiftes (blevet slidt), det er kun den ene, eller er der et trick der kan bruges

Jesper
Hvilket mærke har du købt ?
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Brugeravatar
Andreas K
Indlæg: 225
Tilmeldt: ons 24. apr 2013 10:57
Geografisk sted: København

Re: problem med viskere

Indlæg af Andreas K »

min gjorde det samme i førersiden, der var bare en lang bred stribe i midten sov viskerbladet ikke tog.
Jeg skiftede selve armen, og den har taget fint lige siden :) Men jeg var SLET ikke i tvivl da jeg tog fat i armene, at den i førersiden ikke trykkede ret hårdt mod ruden.
Vw Lupo 3L 2002. Udstyr : Aircondition, Servo, ESP, Kopholder, Fartpilot og Højde just. førersæde
Riis
Indlæg: 829
Tilmeldt: søn 17. apr 2011 17:59
Geografisk sted: Ølgod

Re: problem med viskere

Indlæg af Riis »

lotus skrev:Mine viskere tager ikke midt på bladet, til trods for at jeg lige har sat nye viskerblade på.

Det virker som om at viskerarmen ikke trykkes nok ned mod ruden.

Er det selve viskerarmene der skal udskiftes (blevet slidt), det er kun den ene, eller er der et trick der kan bruges

Jesper
Hvis armen har siddet på bilen siden ny, så er det sikkert ir/skidt i ledet på armen der gør ledet "trægt" at bevæge, det kan gå så stramt at fjedren slet ikke kan presse viskebladet ned til ruden... Rep vil aldrig blive en god/vedvarende løsning, eneste holdbare løsning er "byt til nyt" eller skaf dig en anden brugt arm der ikke går "trægt" i ledet.
Byt til Brugt.
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: problem med viskere

Indlæg af Kim B Olesen »

Jeg har haft mine skilt ad og repareret/smurt op, de kører fint igen nu ;) men det kan ikke anbefales, køb et par nye arme, de kan ikke koste det vilde, så ser de også pæne ud igen :D
Besvar