Nulstilling af kørecomputer med fartpilot?

Alt vedrørende teknikken på 3L
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Nulstilling af kørecomputer med fartpilot?

Indlæg af sussi »

Det er da en "falliterklæring" for et værksted, bare at "klippe" en ledning, og tillige IKKE at informere kunden om det, der ville jeg kun komme 3 gange, første sidste og eneste gang :roll: :twisted:
Vh. sussi
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Nulstilling af kørecomputer med fartpilot?

Indlæg af ph. »

er det første gang han monterer fartpilot i en 3L'ert??
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: Nulstilling af kørecomputer med fartpilot?

Indlæg af 383CI »

Uden at tage stilling til hvordan og hvorledes det er lavet, og hvem der burde lave hvad og hvordan, og hvordan andre gør, kan "man" for at komme ud over alle spekulationerne, bare tage et af kablerne af batteriet.
Vupti, så nulstiller det.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
Kboesen
Indlæg: 155
Tilmeldt: tors 27. feb 2014 23:18
Geografisk sted: Viby J

Re: Nulstilling af kørecomputer med fartpilot?

Indlæg af Kboesen »

sussi skrev:Det er da en "falliterklæring" for et værksted, bare at "klippe" en ledning, og tillige IKKE at informere kunden om det, der ville jeg kun komme 3 gange, første sidste og eneste gang :roll: :twisted:
Vh. sussi
Lad mig lige understrege på det kraftigste, at der IKKE ER KLIPPET nogle som helst steder. Det er bare en forglemmelse, at der ikke blev ført et par nye ledninger fra kontakten af og ned til exempelvis ECO knappen.
VW Lupoghini 1,2 TDI 3L Billede - Min raket
-AC, Elruder, 2x kopholdere, OE fartpilot, Landberg optimering, centrallås(der dog kører sit eget show), LED nr.pladelys, Hattehylde, G4 armlæn, Recaro GTI sælder, AeroTwin vinduesviskerere og nu med spritnye forlygter!
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Nulstilling af kørecomputer med fartpilot?

Indlæg af sussi »

Så så rolig nu ;) læg lige mærke anførselstegnene om klippet, om man skriver "klippet" eller manglende oprettelse af en forbindelse, er i min terminologi nogenlunde det samme, i dette tilfælde :lol:
Min pointe var, at det var et meget dårligt/ufuldstændigt udført arbejde :geek:
Men det er bare min mening
M.v.h. Sussi
Brugeravatar
kvist93
Indlæg: 292
Tilmeldt: man 3. sep 2012 22:09
Geografisk sted: Hammel/Århus

Re: Nulstilling af kørecomputer med fartpilot?

Indlæg af kvist93 »

Jeg kunne også godt være interesseret i et billede af de stikben bag på eco knappen :)
Sort Lupo 3l - Reg. 12/12-2001 - AP900 fartpilot - Fjernbetjent centrallås m. Klapnøgler - Alu sports pedaler - W8 loftlys - lys i loftet ved bagsæderne fra Vw Passat - Brilleholder i himlen - 2 DIN Navi - Handskerum m. Lys - Lys i fodrum - Tågelygter - LED Kørelys (Osram PX-4) og sidst men ikke mindst bagagerums lys.

270.000 km på uret :)
Brugeravatar
Kboesen
Indlæg: 155
Tilmeldt: tors 27. feb 2014 23:18
Geografisk sted: Viby J

Re: Nulstilling af kørecomputer med fartpilot?

Indlæg af Kboesen »

Er der nogle der kan fortælle mig, hvilket stik som det er, der er reset knap til Ø/L? Eller nærmere hvad for en/to ledninger der sidder i hvilket stik som der skal fat i?

Og så om reset knappen gør så den får strøm og dermed nulstiller, eller om den fjerner strøm og derved nulstiller på denne måde?
VW Lupoghini 1,2 TDI 3L Billede - Min raket
-AC, Elruder, 2x kopholdere, OE fartpilot, Landberg optimering, centrallås(der dog kører sit eget show), LED nr.pladelys, Hattehylde, G4 armlæn, Recaro GTI sælder, AeroTwin vinduesviskerere og nu med spritnye forlygter!
Blackfinger
Indlæg: 14
Tilmeldt: fre 7. mar 2014 23:49
Geografisk sted: Århus

Re: Nulstilling af kørecomputer med fartpilot?

Indlæg af Blackfinger »

Nu er jeg ikke Lupo ejer men jeg har af akademisk interesse forsøgt at finde information om reset tasten og ECO tasten i eldiagrammet. Men det var forgæves :? Jeg kan dog google mig frem til at pin 25 i kombiinstrumentets grønne stik er reset. Hvis den pin forbindes til stel så resettes Ø/L.

I teorien så kunne man vel bruge en GRA arm med kørecomputerknapper og forbinde resettasten på den til ledningen fra den oprindelige reset tast.
Brugeravatar
Kboesen
Indlæg: 155
Tilmeldt: tors 27. feb 2014 23:18
Geografisk sted: Viby J

Re: Nulstilling af kørecomputer med fartpilot?

Indlæg af Kboesen »

Det tror jeg er lige det jeg mangler Carsten. Der står nemlig Pinnr. på dem oppe i stikket, så det burde være en smal opgave at få styr på. :)

Jeg giver lige en update på det i morgen, når jeg har fusket lidt mere med det. ;)
VW Lupoghini 1,2 TDI 3L Billede - Min raket
-AC, Elruder, 2x kopholdere, OE fartpilot, Landberg optimering, centrallås(der dog kører sit eget show), LED nr.pladelys, Hattehylde, G4 armlæn, Recaro GTI sælder, AeroTwin vinduesviskerere og nu med spritnye forlygter!
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Nulstilling af kørecomputer med fartpilot?

Indlæg af Kim B Olesen »

Hej - nu har jeg lige været ude og kigge i gemmerne :) så vidt jeg kan se er det disse to stik der hører sammen, det vil sige det er den blå og brune der skal kortsluttes i x antal sekunder for at nulstille :) den brune er stel, så er der kun en tilbage som skal føres ned til ECO knappen som i forvejen har stel, så man skal bare finde det kontaktsæt i ECO knappen der kortslutter til stel og sætte den på der, måske skal man have en stel over til dette kontaktsæt også, det kan jeg ikke lige huske :?
Man kan også gøre som fx Thore har gjort og køre begge ledninger til en alternativ knap et sted :) se nederste billede
Vedhæftede filer
2014-03-23 20.05.59.jpg
2014-03-23 20.05.59.jpg (220.6 KiB) Vist 5205 gange
2014-03-23 20.04.39.jpg
2014-03-23 20.04.39.jpg (206.94 KiB) Vist 5205 gange
IMAG2898.jpg
IMAG2898.jpg (185.01 KiB) Vist 5226 gange
Senest rettet af Kim B Olesen søn 23. mar 2014 20:15, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Kboesen
Indlæg: 155
Tilmeldt: tors 27. feb 2014 23:18
Geografisk sted: Viby J

Re: Nulstilling af kørecomputer med fartpilot?

Indlæg af Kboesen »

Det er det forkerte billede du har afbilledet Kim. Det du har taget billede af, er til bagrudeviskeren. :P Ellers er det mærkeligt på min i hvert fald. :D
VW Lupoghini 1,2 TDI 3L Billede - Min raket
-AC, Elruder, 2x kopholdere, OE fartpilot, Landberg optimering, centrallås(der dog kører sit eget show), LED nr.pladelys, Hattehylde, G4 armlæn, Recaro GTI sælder, AeroTwin vinduesviskerere og nu med spritnye forlygter!
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Nulstilling af kørecomputer med fartpilot?

Indlæg af Kim B Olesen »

Så for sørensen, der fik jeg sgu kigget forkert :oops: jeg prøver lige igen ;)
Det skulle nu være rettet :lol:
Brugeravatar
kvist93
Indlæg: 292
Tilmeldt: man 3. sep 2012 22:09
Geografisk sted: Hammel/Århus

Re: Nulstilling af kørecomputer med fartpilot?

Indlæg af kvist93 »

Jeg har nu fået ordnet dette lille stunt :) Og jeg kan til andres orientering fortælle at der skal bruges stikben 1 og 6 bag på eco knappen. Det fungere rigtig godt :)
Sort Lupo 3l - Reg. 12/12-2001 - AP900 fartpilot - Fjernbetjent centrallås m. Klapnøgler - Alu sports pedaler - W8 loftlys - lys i loftet ved bagsæderne fra Vw Passat - Brilleholder i himlen - 2 DIN Navi - Handskerum m. Lys - Lys i fodrum - Tågelygter - LED Kørelys (Osram PX-4) og sidst men ikke mindst bagagerums lys.

270.000 km på uret :)
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Nulstilling af kørecomputer med fartpilot?

Indlæg af KMDTHY »

kvist93 skrev:Jeg har nu fået ordnet dette lille stunt :) Og jeg kan til andres orientering fortælle at der skal bruges stikben 1 og 6 bag på eco knappen. Det fungere rigtig godt :)
Det spiller nemlig MAX 8-) 8-)
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
Kboesen
Indlæg: 155
Tilmeldt: tors 27. feb 2014 23:18
Geografisk sted: Viby J

Re: Nulstilling af kørecomputer med fartpilot?

Indlæg af Kboesen »

kvist93 skrev:Jeg har nu fået ordnet dette lille stunt :) Og jeg kan til andres orientering fortælle at der skal bruges stikben 1 og 6 bag på eco knappen. Det fungere rigtig godt :)
Sejt! Er det lige meget hvilken farve ledning, der bliver kørt på stik 1 og 6? :)
VW Lupoghini 1,2 TDI 3L Billede - Min raket
-AC, Elruder, 2x kopholdere, OE fartpilot, Landberg optimering, centrallås(der dog kører sit eget show), LED nr.pladelys, Hattehylde, G4 armlæn, Recaro GTI sælder, AeroTwin vinduesviskerere og nu med spritnye forlygter!
Brugeravatar
kvist93
Indlæg: 292
Tilmeldt: man 3. sep 2012 22:09
Geografisk sted: Hammel/Århus

Re: Nulstilling af kørecomputer med fartpilot?

Indlæg af kvist93 »

Kboesen skrev:
kvist93 skrev:Jeg har nu fået ordnet dette lille stunt :) Og jeg kan til andres orientering fortælle at der skal bruges stikben 1 og 6 bag på eco knappen. Det fungere rigtig godt :)
Sejt! Er det lige meget hvilken farve ledning, der bliver kørt på stik 1 og 6? :)
Ja det er helt ligegyldigt, de to ledninger skal jo bare sluttes.
Jeg kan som bonus info fortælle at der skal bruges lidt ekstra ledning (i hvert fald i mit tilfælde) fordi ledningerne ikke er lange nok til at nå eco kontakten :)
Sort Lupo 3l - Reg. 12/12-2001 - AP900 fartpilot - Fjernbetjent centrallås m. Klapnøgler - Alu sports pedaler - W8 loftlys - lys i loftet ved bagsæderne fra Vw Passat - Brilleholder i himlen - 2 DIN Navi - Handskerum m. Lys - Lys i fodrum - Tågelygter - LED Kørelys (Osram PX-4) og sidst men ikke mindst bagagerums lys.

270.000 km på uret :)
Brugeravatar
Kboesen
Indlæg: 155
Tilmeldt: tors 27. feb 2014 23:18
Geografisk sted: Viby J

Re: Nulstilling af kørecomputer med fartpilot?

Indlæg af Kboesen »

Så lykkedes det også, at få lavet på min. Ledning er blevet trukket ned til ECO-kontakten, så det er ret rart at man kan nulstille kørecomputeren igen. ;)
VW Lupoghini 1,2 TDI 3L Billede - Min raket
-AC, Elruder, 2x kopholdere, OE fartpilot, Landberg optimering, centrallås(der dog kører sit eget show), LED nr.pladelys, Hattehylde, G4 armlæn, Recaro GTI sælder, AeroTwin vinduesviskerere og nu med spritnye forlygter!
Besvar