Takker først og fremmest for gode bud
@VAGtech.dk
Drikker hverken kaffe eller cola
Heller ikke faldet andre spændende ting ned fra kopholderen i de 4 år vi har haft bilen. Forrude sidst skiftet før vi købte den....så nok heller ikke det mest oplagte, og som sagt aldrig haft fugtproblemer (altså ikke siden vi havde en golf 2
)
@Claus
Kan godt se at jeg tidligere ikke fik svaret tydeligt. STOP er til venstre (men den har I jo selv fået resoneret jer frem til, ikke dårligt!)
Den med defekt microswitch blev vel udelukket da den nye skiftekulisse fejlede (har nu nr. 2 nye skiftekulisse, men tænker det blot er et spørgsmål om tid inden gearkassen svigter igen).
Læste dit seneste indlæg inden jeg kørte på arbejde i nat, ventede dog lige med at kigge på sikringer til i eftermiddag....den ramte du LIGE på sømmet!!
Altså et stk. defekt sikring (var ikke sort eller noget), men bilen kører jo og skifter gear (for det meste) alligevel!?!
Er spændingsstabilisatoren måske skyld i den afbrændte sikring?
Skal jeg skifte sikringen og forvente problemet løst, eller skal jeg have målt på/skiftet den spændingsstabilisator?
Er min gamle skiftekulisse måske slet ikke defekt?
Her mangler den tekniske indsigt/forståelse, men rigtig fedt at I gider dele ud af jeres viden....
/Morten
P.S. Er det mon normalt at det "synger" lidt fra gearkassen!? når man sætter tænding på bilen. Overvejede lige i nat om det mon altid havde været sådan!? Spænding?!