Utæt airconditionanlæg

Alt vedrørende teknikken på 3L
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Utæt airconditionanlæg

Indlæg af Andreasf »

Kboesen skrev:Men anlægget er tæt, kompressoeren kører(når den får lidt hjælp med noget 12 volt) og blæseren begynder også at køre som den skal, så så langt er jeg tilfreds. ;)
Sejt!
Mit er også fikset - dog mangler det stadig at blive påfyldt, så jeg ved ikke om succeen er specielt stor endnu.

Har du et indtryk af hvor meget det køler?
Min gamle Lupo havde et eftermonteret anlæg. Det kunne fryse selv pingviner ned.

Det der er i min nuværende, har aldrig kølet specielt kraftigt.
Det kan godt puste kold luft, men ikke "kold-kold", som f.eks. nyere biler.

Er lidt spændt på at se hvordan det kommer til at fungere, når det bliver fyldt op igen..
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Brugeravatar
Kboesen
Indlæg: 155
Tilmeldt: tors 27. feb 2014 23:18
Geografisk sted: Viby J

Re: Utæt airconditionanlæg

Indlæg af Kboesen »

Andreasf skrev:
Kboesen skrev:Men anlægget er tæt, kompressoeren kører(når den får lidt hjælp med noget 12 volt) og blæseren begynder også at køre som den skal, så så langt er jeg tilfreds. ;)
Sejt!
Mit er også fikset - dog mangler det stadig at blive påfyldt, så jeg ved ikke om succeen er specielt stor endnu.

Har du et indtryk af hvor meget det køler?
Min gamle Lupo havde et eftermonteret anlæg. Det kunne fryse selv pingviner ned.

Det der er i min nuværende, har aldrig kølet specielt kraftigt.
Det kan godt puste kold luft, men ikke "kold-kold", som f.eks. nyere biler.

Er lidt spændt på at se hvordan det kommer til at fungere, når det bliver fyldt op igen..
Du skulle ikke ligge inde med sådan et klimapanel? :D

Mit umiddelbare indtryk efter de par minutter det kørte, så kunne det godt bruges til hjemis bil. :P Så der var ok knald på. :)

Hvad hedder det anlæg du har på din nu? Men vi satser på du har fået det lavet. ;)
VW Lupoghini 1,2 TDI 3L Billede - Min raket
-AC, Elruder, 2x kopholdere, OE fartpilot, Landberg optimering, centrallås(der dog kører sit eget show), LED nr.pladelys, Hattehylde, G4 armlæn, Recaro GTI sælder, AeroTwin vinduesviskerere og nu med spritnye forlygter!
Mukker
Indlæg: 300
Tilmeldt: tors 30. sep 2010 12:14
Geografisk sted: Vemmelev

Re: Utæt airconditionanlæg

Indlæg af Mukker »

Blander mig lige her.
Har også AC, der ikke er blevet efterfyldt. Så aner ikke hvor meget blæs der skal være på (pingvinder eller hjemis)
Hvad er det for en blæser der skal gå igang når ac lyser ?
Kan man med VCDS udlæse en køletemperatur på Luponeseren ? (som I hvordan gør man det) ?
Mukker
Indlæg: 300
Tilmeldt: tors 30. sep 2010 12:14
Geografisk sted: Vemmelev

Re: Utæt airconditionanlæg

Indlæg af Mukker »

Hov. Fandt lige sådan en abekat her
http://www.ariazone.com.mk/pdf/Automoti ... 0Guide.pdf
Som må betyde at der skal være 562 gram på min.

Meget rart, hvis man ønsker at se mængden af kølemiddel
Brugeravatar
Kboesen
Indlæg: 155
Tilmeldt: tors 27. feb 2014 23:18
Geografisk sted: Viby J

Re: Utæt airconditionanlæg

Indlæg af Kboesen »

Mukker skrev:Blander mig lige her.
Har også AC, der ikke er blevet efterfyldt. Så aner ikke hvor meget blæs der skal være på (pingvinder eller hjemis)
Hvad er det for en blæser der skal gå igang når ac lyser ?
Kan man med VCDS udlæse en køletemperatur på Luponeseren ? (som I hvordan gør man det) ?
Så vidt jeg ved, så skal et AC anlæg kunne køle ned til 8 grader. Så hvis du vil teste hvor effektivt dit det er, så er det frem med et termometer og sætte det i en af luftdyserne og så skrue op på fuld skrald. Og hvis det så ligger på omkring de 8 grader, så virker det, som det skal. ;)

Men du kan ikke helt regne med hvor mange gram det skal have, for mit anlæg det skal have 750 gram, tror jeg i hvert fald. :D Det er i hvert fald hvad der er fyldt på det sidste gang tilbage i 2007. ;-)
VW Lupoghini 1,2 TDI 3L Billede - Min raket
-AC, Elruder, 2x kopholdere, OE fartpilot, Landberg optimering, centrallås(der dog kører sit eget show), LED nr.pladelys, Hattehylde, G4 armlæn, Recaro GTI sælder, AeroTwin vinduesviskerere og nu med spritnye forlygter!
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Utæt airconditionanlæg

Indlæg af Andreasf »

Hep!

Hvad anlægget hedder?
Aner det ikke - men det er originalt..

Når du trykker på AC-knappen, kobler kompressoren ind (kræver at motoren kører, da den sidder på generatorremmen) - og det høres ret tydeligt på motoren.

Sidst jeg brugte AC'en i min var sidste sommer, hvor den ikke kunne køle kabinen ordentligt ned ved 25-26 grader og op...
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Brugeravatar
Kboesen
Indlæg: 155
Tilmeldt: tors 27. feb 2014 23:18
Geografisk sted: Viby J

Re: Utæt airconditionanlæg

Indlæg af Kboesen »

Er din en dansk bil fra ny af?
For ifølge et par kloge folk jeg har snakket med, er der stort set ikke solgt nogen som helst Lupoer i DK med airconanlæg. :P

Mit det ser også originalt ud, men er eftermonteret. :)

Så er der noget galt med dit anlæg, hvis det ikke kan køle mere. :)

Men jeg har lige bestilt et nyt klimapanel i Tyskland, så må vi se om den styring der sidder på det, ikke kan slå kompressoren i gang. :)
VW Lupoghini 1,2 TDI 3L Billede - Min raket
-AC, Elruder, 2x kopholdere, OE fartpilot, Landberg optimering, centrallås(der dog kører sit eget show), LED nr.pladelys, Hattehylde, G4 armlæn, Recaro GTI sælder, AeroTwin vinduesviskerere og nu med spritnye forlygter!
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Utæt airconditionanlæg

Indlæg af Andreasf »

Min har kørt i Tyskland og fik danske plader i december 2009, mener jeg :)
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Brugeravatar
Kboesen
Indlæg: 155
Tilmeldt: tors 27. feb 2014 23:18
Geografisk sted: Viby J

Re: Utæt airconditionanlæg

Indlæg af Kboesen »

Andreasf skrev:Min har kørt i Tyskland og fik danske plader i december 2009, mener jeg :)
Ja okay, så giver det god mening. ;)

Men du skal nok lige få tjekket hvor meget kølemiddel der er på den engang. :)
VW Lupoghini 1,2 TDI 3L Billede - Min raket
-AC, Elruder, 2x kopholdere, OE fartpilot, Landberg optimering, centrallås(der dog kører sit eget show), LED nr.pladelys, Hattehylde, G4 armlæn, Recaro GTI sælder, AeroTwin vinduesviskerere og nu med spritnye forlygter!
Brugeravatar
Kboesen
Indlæg: 155
Tilmeldt: tors 27. feb 2014 23:18
Geografisk sted: Viby J

Re: Utæt airconditionanlæg

Indlæg af Kboesen »

Så kom Aircon anlægget til at virke 100 % igen på Lupoghinien. Det var bare et nyt brugt klimapanel inde i kabinen som der skulle til, og det kunne klares for den nette sum af 130,- inkl. fragt fra Tyskland. ;)
VW Lupoghini 1,2 TDI 3L Billede - Min raket
-AC, Elruder, 2x kopholdere, OE fartpilot, Landberg optimering, centrallås(der dog kører sit eget show), LED nr.pladelys, Hattehylde, G4 armlæn, Recaro GTI sælder, AeroTwin vinduesviskerere og nu med spritnye forlygter!
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Utæt airconditionanlæg

Indlæg af Kim B Olesen »

Den er jo simpelthen ved at være så fin den Lupo :lol: det hele virker jo bare mens du sidder der i dine konge stole ;) :lol:
Brugeravatar
Kboesen
Indlæg: 155
Tilmeldt: tors 27. feb 2014 23:18
Geografisk sted: Viby J

Re: Utæt airconditionanlæg

Indlæg af Kboesen »

Ja for satan da, samtidigt fik jeg pillet lidt ved nogle ledninger til centrallåsen, så nu virker den ski igen fra begge døre. :mrgreen: :lol:
VW Lupoghini 1,2 TDI 3L Billede - Min raket
-AC, Elruder, 2x kopholdere, OE fartpilot, Landberg optimering, centrallås(der dog kører sit eget show), LED nr.pladelys, Hattehylde, G4 armlæn, Recaro GTI sælder, AeroTwin vinduesviskerere og nu med spritnye forlygter!
Mukker
Indlæg: 300
Tilmeldt: tors 30. sep 2010 12:14
Geografisk sted: Vemmelev

Re: Utæt airconditionanlæg

Indlæg af Mukker »

Recaro forstole. Hvorfra ?
Brugeravatar
Kboesen
Indlæg: 155
Tilmeldt: tors 27. feb 2014 23:18
Geografisk sted: Viby J

Re: Utæt airconditionanlæg

Indlæg af Kboesen »

Mukker skrev:Recaro forstole. Hvorfra ?
Se den korte guide jeg lavede i går. :) Men fra en G4 GTI. :)
VW Lupoghini 1,2 TDI 3L Billede - Min raket
-AC, Elruder, 2x kopholdere, OE fartpilot, Landberg optimering, centrallås(der dog kører sit eget show), LED nr.pladelys, Hattehylde, G4 armlæn, Recaro GTI sælder, AeroTwin vinduesviskerere og nu med spritnye forlygter!
Besvar