Opgradering bremser, FSI 256mm for, GTI 232mm bag
Opgradering bremser, FSI 256mm for, GTI 232mm bag
Nogle der har skiftet bremsecaliper+skiver for og bag?
Lupo FSI 256mm skiver/caliper foran, Lupo GTI 232mm skiver/caliper bagpå...
Spørger med hensyn til hvad siger Skat? og hvad siger synshallen?
Der er sikkert en helvedes masse dokumentation
Lupo FSI 256mm skiver/caliper foran, Lupo GTI 232mm skiver/caliper bagpå...
Spørger med hensyn til hvad siger Skat? og hvad siger synshallen?
Der er sikkert en helvedes masse dokumentation
Re: Opgradering bremser, FSI 256mm for, GTI 232mm bag
er bremseåg ikke en integreret del af spindlen ? fordi så smider man ikke bare lige større skiver på
Men har hørt af de lidt tykkere fra Lupo 1.4 TDI passer på, hvis det er fordi dine bliver hurtigt skæve ?
Men har hørt af de lidt tykkere fra Lupo 1.4 TDI passer på, hvis det er fordi dine bliver hurtigt skæve ?
Vw Lupo 3L 2002. Udstyr : Aircondition, Servo, ESP, Kopholder, Fartpilot og Højde just. førersæde
-
- Indlæg: 4801
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Opgradering bremser, FSI 256mm for, GTI 232mm bag
Jo det er integreret i for, så du skal nok ud og finde andre spindler også
Re: Opgradering bremser, FSI 256mm for, GTI 232mm bag
Har komplet FSI front hubs m. caliper, skiver, lejer og komplet GTI bagaxel m. caliper und alles
Samme problem som de fleste af os. Skæve skiver, og færdige tromler bagpå
Det jeg er i tvivl om er SKAT og synshallen
Samme problem som de fleste af os. Skæve skiver, og færdige tromler bagpå
Det jeg er i tvivl om er SKAT og synshallen
Re: Opgradering bremser, FSI 256mm for, GTI 232mm bag
Har hørt af en synsmand at der sidder en stålring i alu tromlerne??? Er det rigtigt??? For så kan man da bare lave en ny ring og presse i
2001 Lupo 1.2TDI 250.000KM - Gevind + 16" Audi femhuls alu 165/45-16
-
- Indlæg: 4801
- Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Fjerritslev
Re: Opgradering bremser, FSI 256mm for, GTI 232mm bag
Det er helt sikkert afgiftspligtigt hvis man skal følge loven, men det kommer jo an på om der er nogen(synsmand) der tænker ved det Det kan ok ikke gøre det bare med dokumentationDexter skrev:Har komplet FSI front hubs m. caliper, skiver, lejer og komplet GTI bagaxel m. caliper und alles
Samme problem som de fleste af os. Skæve skiver, og færdige tromler bagpå
Det jeg er i tvivl om er SKAT og synshallen
Det passer ikke, tromlerne er lavet i en eller anden temmelig hård alulegering hele vejen igennem som er lidt svær at dreje i, hvis du skal til det, skal du ikke bruge de billigste platterrunepost skrev:Har hørt af en synsmand at der sidder en stålring i alu tromlerne??? Er det rigtigt??? For så kan man da bare lave en ny ring og presse i
Re: Opgradering bremser, FSI 256mm for, GTI 232mm bag
Jeg tror der er lidt blandede ting der har indflydelse her.
Fordi den er så ekstrem lettet for vægt som en 3L'er jo er. og man måske derfor fra skat's side kan stille spørgsmålstegn ved om den så stadig går 33 km/l.
men udover det, så er der intet galt i det. det er ikke et identitetsskifte blot at skifte bremser, dog skal ALLE forskelle skiftes, så hele bremsesystemet er identisk med en GTI.
Jeg kørte en Seat Leon Cupra fra 2009 før. der var forskiverne 345x30mm. og dem ville folk gerne have på modellen mindre, som kun kørte 312mm. og bagbremserne er ens.
Der kender jeg flere der har fået svar fra skat om at det ikke var noget problem, blot at alt skal skiftes til den store model, så der ikke ændres i fordelingen osv.
men ingen afgift, og ingen problemer med syn, netop fordi at karossen jo er godkendt med de dele på.
Jeg har selv engang haft undersøgt med en Golf 4 1.8 20V 125HK, den måtte jeg godt lægge GTI motoren i med turbo som har 150hk. fordi selve modellen (golf 4) jo er lavet med den motor, og det holder sig præcis på 20%. så ingen afgift, og ingen problemer til syn, og så ville jeg spare 500,- i grøn afgift fordi turbo motoren går længere på literen.
dog skal det indberettes til forsikring.
Så mulighederne er der jo ? spørgsmålet er vel egentlig kun om de vil øffe over at den så skulle gå kortere på literen
Fordi den er så ekstrem lettet for vægt som en 3L'er jo er. og man måske derfor fra skat's side kan stille spørgsmålstegn ved om den så stadig går 33 km/l.
men udover det, så er der intet galt i det. det er ikke et identitetsskifte blot at skifte bremser, dog skal ALLE forskelle skiftes, så hele bremsesystemet er identisk med en GTI.
Jeg kørte en Seat Leon Cupra fra 2009 før. der var forskiverne 345x30mm. og dem ville folk gerne have på modellen mindre, som kun kørte 312mm. og bagbremserne er ens.
Der kender jeg flere der har fået svar fra skat om at det ikke var noget problem, blot at alt skal skiftes til den store model, så der ikke ændres i fordelingen osv.
men ingen afgift, og ingen problemer med syn, netop fordi at karossen jo er godkendt med de dele på.
Jeg har selv engang haft undersøgt med en Golf 4 1.8 20V 125HK, den måtte jeg godt lægge GTI motoren i med turbo som har 150hk. fordi selve modellen (golf 4) jo er lavet med den motor, og det holder sig præcis på 20%. så ingen afgift, og ingen problemer til syn, og så ville jeg spare 500,- i grøn afgift fordi turbo motoren går længere på literen.
dog skal det indberettes til forsikring.
Så mulighederne er der jo ? spørgsmålet er vel egentlig kun om de vil øffe over at den så skulle gå kortere på literen
Vw Lupo 3L 2002. Udstyr : Aircondition, Servo, ESP, Kopholder, Fartpilot og Højde just. førersæde
Re: Opgradering bremser, FSI 256mm for, GTI 232mm bag
Er der nogen der har et sæt gamle alu tromler til at ligge og flyde... Jeg vil gerne til at lege lidt
2001 Lupo 1.2TDI 250.000KM - Gevind + 16" Audi femhuls alu 165/45-16
Re: Opgradering bremser, FSI 256mm for, GTI 232mm bag
Ok..google hjalp mig en smule
Det lader til jeg skal indhente en dokumentation fra VW i DK.
Noget i den her stil...
http://www.hi-speed.dk/Godkendelser/Dron/206brems.html
http://www.hi-speed.dk/Godkendelser/Henrik306/306.html
ud over det fandt jeg lidt info her...
http://www.hi-speed.dk/2phpBB/viewtopic.php?t=48077
Med hensyn til at skifte hele bremsesystemet. Så burde det ikke være nødvendig ud fra det jeg har læst mig frem til. Alle lupo`er skulle gerne køre med samme bremseforstærker osv.
Så er næste spørgsmål jo! hvem ved VW i Danmark skal jeg have pomfritterne i!?? Hjælp modtages gerne her
Tror umidelbart ikke det vil blive beskattiget, med mindre de går ind og siger der er tale om et identitets skifte...
Skyd gerne løs med brugbar input. Alt hjælper...
Det lader til jeg skal indhente en dokumentation fra VW i DK.
Noget i den her stil...
http://www.hi-speed.dk/Godkendelser/Dron/206brems.html
http://www.hi-speed.dk/Godkendelser/Henrik306/306.html
ud over det fandt jeg lidt info her...
http://www.hi-speed.dk/2phpBB/viewtopic.php?t=48077
Med hensyn til at skifte hele bremsesystemet. Så burde det ikke være nødvendig ud fra det jeg har læst mig frem til. Alle lupo`er skulle gerne køre med samme bremseforstærker osv.
Så er næste spørgsmål jo! hvem ved VW i Danmark skal jeg have pomfritterne i!?? Hjælp modtages gerne her
Tror umidelbart ikke det vil blive beskattiget, med mindre de går ind og siger der er tale om et identitets skifte...
Skyd gerne løs med brugbar input. Alt hjælper...
Senest rettet af Dexter lør 22. feb 2014 21:40, rettet i alt 1 gang.
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Opgradering bremser, FSI 256mm for, GTI 232mm bag
NEJ her er den rigtige forklaring:runepost skrev:Har hørt af en synsmand at der sidder en stålring i alu tromlerne??? Er det rigtigt??? For så kan man da bare lave en ny ring og presse i
Trummorna är gjorda av ett speciellt material som kallas MMC, Metal Matrix Composite. Det är hårdare än stål. Vad som händer när man sätter dit bromsbackar som är gjorda för ståltrummor är att de käkas upp på ett par hundra mil. Orginal bromsbackar har speciella metallsintrade belägg som är gjorda enbart för dessa MMC-trummor. De är nitade fast på backarna och dessutom är de sistnämnda lättborrade.
Många (alla ??) bildelsfirmor har inte uppmärksammat detta och säljer vanliga backar för ståltrummor till Lupo 3L. Alltså: KÖP ENDAST ORGINAL! På VW kostar backarna ca 1000:- för ett komplett set med fjädrar och allt monterat. Det är dessutom bytesdel så du måste lämna tillbaka dina gamla bromsbackar. Reservdelsnummer är 6E0 698 520 X.
Venlig hilsen Sussi
Hurtig oversættelse:
Tromlerne er lavet af et specielt materiale kaldet MMC, Metal Matrix Composite. der er hårdere end stål. Hvad sker der, når du påsætter bakker lavet til ståltromler er, at de slides ned på et par tusinde km.. Originale bremsebakker har særlig metallsintrade belægninger, og de er lavet udelukkende for disse MMC tromler. De er nittet på.
Mange (alle?) reservedelsfirmaer har ikke bemærket dette og sælger de sædvanlige bakker til ståltromler til Lupo 3L. Altså: KØB KUN ORIGINAL! På VW koster bakker omkring 1000: - for et komplet sæt med fjedre og alt monteret. Desuden er der returseddel, så du nødt til at returnere dine gamle bremsebakker. Part nummer er 6E0 698 520 X.
Hugget fra vores svenske søsterklub:
http://www.lupo3lclub.se/topic.asp?TOPI ... NFORMATION!
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Re: Opgradering bremser, FSI 256mm for, GTI 232mm bag
Fedt!!!! Lige hvad jeg søgte...
2001 Lupo 1.2TDI 250.000KM - Gevind + 16" Audi femhuls alu 165/45-16
- Bandit
- Indlæg: 774
- Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland
Re: Opgradering bremser, FSI 256mm for, GTI 232mm bag
Hvis der skal være tale om identitets skift, skal bilen bygges helt om så den fremstår som en anden model. Det vil sige at man skal kunne se, hvad den oprindelige bil har været.Dexter skrev:Tror umidelbart ikke det vil blive beskattiget, med mindre de går ind og siger der er tale om et identitets skifte...
Skyd gerne løs med brugbar input. Alt hjælper...
Dermed ikke sagt at SKAT ikke vil kræve ekstra afgift for konstruktive ændringer, hvis du smider GTI bremser på.
Ulven kommer, ulven kommer
Re: Opgradering bremser, FSI 256mm for, GTI 232mm bag
Helt enig Tvivler der vil blive beskattiget noget her.Bandit skrev: Hvis der skal være tale om identitets skift, skal bilen bygges helt om så den fremstår som en anden model. Det vil sige at man skal kunne se, hvad den oprindelige bil har været.
Dermed ikke sagt at SKAT ikke vil kræve ekstra afgift for konstruktive ændringer, hvis du smider GTI bremser på.
Har Thomas Lindgaard fra VW Type approval & Technical Regulations i tale. Får forhåbentligt udført dokumentation for ombygningen.
Ved at Runepost også er intereseret
Re: Opgradering bremser, FSI 256mm for, GTI 232mm bag
Bandit skrev:Hvis der skal være tale om identitets skift, skal bilen bygges helt om så den fremstår som en anden model. Det vil sige at man skal kunne se, hvad den oprindelige bil har været.Dexter skrev:Tror umidelbart ikke det vil blive beskattiget, med mindre de går ind og siger der er tale om et identitets skifte...
Skyd gerne løs med brugbar input. Alt hjælper...
Dermed ikke sagt at SKAT ikke vil kræve ekstra afgift for konstruktive ændringer, hvis du smider GTI bremser på.
Ikke enig. både synshal og skat oplyste mig mht. min gamle Golf 4 1.8 125hk uden turbo, at jeg godt måtte skifte til GTI motoren, 1.8 turbo med 150 HK. kvit og frit, ingen afgift osv osv.
MEN, hvis jeg også monterede de større bremser fra GTI modellen, så jeg pludselig både havde motor og undervogn fra GTI, så var det en helt anden snak, så sagde både skat og synshal det resulterede i et identitets skifte.
Så det behøver formentlig ikke have noget med udseende at gøre.
Vw Lupo 3L 2002. Udstyr : Aircondition, Servo, ESP, Kopholder, Fartpilot og Højde just. førersæde
Re: Opgradering bremser, FSI 256mm for, GTI 232mm bag
Man kan godt ændre en del på bl.a. bremser og den slags uden at det interesserer skat - læs evt. http://www.skat.dk/SKAT.aspx?thisId=1947435.206519
Men man skal ikke betragte SKAT og syns-myndigheder i sammenhæng... Det er muligt at en ændring medfører en interesse fra begge myndigheder, men...
SKAT interesserer sig udelukkende for penge
Synsmyndigheder interesserer sig udelukkende for færdselssikkerhed
Men man skal ikke betragte SKAT og syns-myndigheder i sammenhæng... Det er muligt at en ændring medfører en interesse fra begge myndigheder, men...
SKAT interesserer sig udelukkende for penge
Synsmyndigheder interesserer sig udelukkende for færdselssikkerhed
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Opgradering bremser, FSI 256mm for, GTI 232mm bag
Det link er allerede historisk = ikke gældendeThore J skrev:Man kan godt ændre en del på bl.a. bremser og den slags uden at det interesserer skat - læs evt. http://www.skat.dk/SKAT.aspx?thisId=1947435.206519
Men det er måske kun småting, der er ændret
M.v.h. Sussi
Her er det sidste nye:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?thisId=1947435.209219
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Opgradering bremser, FSI 256mm for, GTI 232mm bag
Et lille klip:
En Audi S3 1,8 T Quattro, årgang 1999, er forsynet med en motor af typen APY, med en slagvolumen på 1781 ccm. Motorens effekt er opgivet til 154kw, svarende til 209,44 hk. Bilen er fabrikken udstyret med turbo, intercooler og indsprøjtning.
Motoren ønskes monteret med anden og større turbolader (GT30 turbolader). Det skønnes, at effektforøgelsen er ca. 38 %.
Der foretages i den forbindelse følgende ændringer:
Turbolader af typen GT30, med større dimension og kapacitet
Udskiftning af kobling bestående af koblingsplade/trykfod/udrykkerleje
4 stemplet bremsekalibre og bremseskiver med større dimension
Udstødnings- og indsugningmanifold
Større intercooler (én frontmonteret i stedet for to sidemonterede)
Andre indsprøjtningsdyser
Motorstyring
SKAT har truffet afgørelse om, at en sådan motortuning ikke medfører afgiftspligt. Heller ikke selv om der samtidig sker udskiftning af original kobling til en stærkere kobling, og der monteres 4-stemplede bremsekalibre med tilhørende skiver foran.
En Audi S3 1,8 T Quattro, årgang 1999, er forsynet med en motor af typen APY, med en slagvolumen på 1781 ccm. Motorens effekt er opgivet til 154kw, svarende til 209,44 hk. Bilen er fabrikken udstyret med turbo, intercooler og indsprøjtning.
Motoren ønskes monteret med anden og større turbolader (GT30 turbolader). Det skønnes, at effektforøgelsen er ca. 38 %.
Der foretages i den forbindelse følgende ændringer:
Turbolader af typen GT30, med større dimension og kapacitet
Udskiftning af kobling bestående af koblingsplade/trykfod/udrykkerleje
4 stemplet bremsekalibre og bremseskiver med større dimension
Udstødnings- og indsugningmanifold
Større intercooler (én frontmonteret i stedet for to sidemonterede)
Andre indsprøjtningsdyser
Motorstyring
SKAT har truffet afgørelse om, at en sådan motortuning ikke medfører afgiftspligt. Heller ikke selv om der samtidig sker udskiftning af original kobling til en stærkere kobling, og der monteres 4-stemplede bremsekalibre med tilhørende skiver foran.
Re: Opgradering bremser, FSI 256mm for, GTI 232mm bag
Det tror jeg tit skyldes at der ikke er noget at forholde sig til mht identitet og hvad der skal kræves afgift af.
For der findes ikke en S3 med gt30 turbo jo.
Min kammerat har en 250 hestes golf, den har fået brev fra skat om at ingen af ændringerne udløser ekstra afgift.
Og den er skønnet til 500 heste med turbo ombygning, bremser fra Audi R8/Lamborghini Gallardo.
Og lidt andet gøgl.
Men her kommer delene fra en org Lupo, blot en anden variant.
For der findes ikke en S3 med gt30 turbo jo.
Min kammerat har en 250 hestes golf, den har fået brev fra skat om at ingen af ændringerne udløser ekstra afgift.
Og den er skønnet til 500 heste med turbo ombygning, bremser fra Audi R8/Lamborghini Gallardo.
Og lidt andet gøgl.
Men her kommer delene fra en org Lupo, blot en anden variant.
Vw Lupo 3L 2002. Udstyr : Aircondition, Servo, ESP, Kopholder, Fartpilot og Højde just. førersæde