Gearvælger

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
funkyman
Indlæg: 42
Tilmeldt: lør 15. jun 2013 18:36
Geografisk sted: Malling

Gearvælger

Indlæg af funkyman »

Aloha ... har søgt på gearvælger, men synes ikke jeg kan finde svar - beklager hvis det står et sted! :-)

Nederst på gearvælger, sidder en ring, der kan drejes en kvart omgang - hvad gør den ? ;-)

Smuk weekend fra

Claus (den nysgerrige)
Lupo 3L • gul • 06/2001 • AYZ • 335.150km
fra fabrik: aircondition, el-ruder, el-spejle, sædevarme, fjernbetjent centrallås, højdejusterbart førersæde, kopholder.
DIY: Brodit beslag, Blaupunkt Stockholm 230 DAB
ønsker: fartpilot, baghøjtalere, tonede ruder bag, armlæn.
Brugeravatar
Andreas K
Indlæg: 225
Tilmeldt: ons 24. apr 2013 10:57
Geografisk sted: København

Re: Gearvælger

Indlæg af Andreas K »

mener du låsen til gearvælger/gearstangen ? når den drejes en kvart omgang er den lige til at hive op.

er det denne her ? (markeret med en rød ring)
Billede
Senest rettet af Andreas K lør 22. feb 2014 14:47, rettet i alt 1 gang.
Vw Lupo 3L 2002. Udstyr : Aircondition, Servo, ESP, Kopholder, Fartpilot og Højde just. førersæde
funkyman
Indlæg: 42
Tilmeldt: lør 15. jun 2013 18:36
Geografisk sted: Malling

Re: Gearvælger

Indlæg af funkyman »

Yeps den nederste del - prøvede ellers at trække den opad uden effekt. Tak for svar :-)
Lupo 3L • gul • 06/2001 • AYZ • 335.150km
fra fabrik: aircondition, el-ruder, el-spejle, sædevarme, fjernbetjent centrallås, højdejusterbart førersæde, kopholder.
DIY: Brodit beslag, Blaupunkt Stockholm 230 DAB
ønsker: fartpilot, baghøjtalere, tonede ruder bag, armlæn.
Brugeravatar
Andreas K
Indlæg: 225
Tilmeldt: ons 24. apr 2013 10:57
Geografisk sted: København

Re: Gearvælger

Indlæg af Andreas K »

kan sku ikke huske om jeg drejede gearvælgeren da jeg tog den af, men mener nu bare jeg hev den op.
lige meget hvad, så er det bare låsen til den :)
Vw Lupo 3L 2002. Udstyr : Aircondition, Servo, ESP, Kopholder, Fartpilot og Højde just. førersæde
Riis
Indlæg: 829
Tilmeldt: søn 17. apr 2011 17:59
Geografisk sted: Ølgod

Re: Gearvælger

Indlæg af Riis »

Det er som du skriver Andreas låsen der holder "håndtaget" på stangen. Drej den om og du kan hive håndtaget af, hvis du ikke kan hiver du ikke hårdt nok :) når håndtaget er taget af skal du passe godt på den hvide plastik stift (den du aktiverer når du trykker på knappen på gearstangen), der er i toppen af stangen, den knækker let.
Byt til Brugt.
Besvar