Hurtigt slid af bagbremse

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Balleby007
Indlæg: 8
Tilmeldt: man 19. nov 2012 22:27
Geografisk sted: Silkeborg

Hurtigt slid af bagbremse

Indlæg af Balleby007 »

Har overtaget en 3L som jeg et ganske godt tilfreds med. Måtte skifte bremsebakker i november. Bemærkede at kun højre bakker var nedslidte. Nye bakker sat i men nu allerede efter 3 måneder er højre side igen slidt helt ned. Nogen forslag til hvad dette skyldes. Bakkerne slides på den nederste del dvs. modsat kaliberen.
Mvh
Daaaarn
Indlæg: 277
Tilmeldt: man 2. aug 2010 09:34
Geografisk sted: 9000

Re: Hurtigt slid af bagbremse

Indlæg af Daaaarn »

Tjek at håndbremsekablerne ikke hænger :) Korrekt justering, de rigtige dele og at alt kører som smurt i olie = normal slid :) Men en klassiker er kablerne.. :)
Gennemsnittet ligger på 30 km/L...
Rekord: (længst) 34,4 - (kortest) 21,2 km/L
StanleyDK
Indlæg: 80
Tilmeldt: tirs 17. dec 2013 20:21
Geografisk sted: Roskilde

Re: Hurtigt slid af bagbremse

Indlæg af StanleyDK »

Skiftede også bakker alt for ofte på min. Jeg køber originalt.
Den fik nye kabler og bakker første gang, og efter Max et halvt år / 10.000km var bakkerne slidt helt ned igen.
Jeg bestilte så nogle nye tromler og nye bakker og der har intet været siden. Det spiller bare..
Så I mit tilfælde dengang, var det tromlernes skyld..


Sent from my iPhone using Tapatalk
StanleyDK
Indlæg: 80
Tilmeldt: tirs 17. dec 2013 20:21
Geografisk sted: Roskilde

Re: Hurtigt slid af bagbremse

Indlæg af StanleyDK »

Som Daaaarn skriver. Sørg for at alt er renset og smurt godt op med det rigtige fedt så det bare kører.. Og så justerer du håndbremsen op så den tager 4-5 hakker.
Den faste og dejlige håndbremse med 1-2 klik, kan ikke opnås på en Audi A2 ihvertfald. Men mener måske også at den trækker anderledes på en Lupo..
Det er der andre herinde der ved :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Hurtigt slid af bagbremse

Indlæg af Kim B Olesen »

Hvis ikke det er kablerne der hænger lidt, kan det også være tromlerne der er slidte, de behøver ikke at være ret ru før de rykker bakkerne, det er i hvert fald min erfaring ;) de kan drejes af i drejebænk hvis du kender en der kan sådan noget :)
Brugeravatar
2a2
Indlæg: 1043
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 21:59
Geografisk sted: bredebro

Re: Sv: Hurtigt slid af bagbremse

Indlæg af 2a2 »

det der lyder altså som mangelfuld centrering af bakkerne - kan naturligvis være hængende kabel men prøv nu bare at gøre det ordentlig rent og en omhyggelig samling - har selv prøvet flere gange at få et par bakker ødelagt af selv samme grund.
mvh 2a2
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
VAGtech.dk
Indlæg: 1430
Tilmeldt: man 20. sep 2010 19:51
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: Sv: Hurtigt slid af bagbremse

Indlæg af VAGtech.dk »

2a2 skrev:det der lyder altså som mangelfuld centrering af bakkerne - kan naturligvis være hængende kabel men prøv nu bare at gøre det ordentlig rent og en omhyggelig samling - har selv prøvet flere gange at få et par bakker ødelagt af selv samme grund.
mvh 2a2
Mangelfuld centrering...
Hvis tromlen og bakkerne er nye og justeret korrekt, så skulle det pr definition mere eller mindre centrere sig selv...
VAGtech.dk

*Værksted med speciale i Lupo 3L med beliggenhed på Fyn.
*Salg af Reservedele, GSM Moduler & Andet godt
info@vagtech.dk
Tlf: 29706040
http://www.vagtech.dk
Middelfartvej 297
5200 Odense V

Alle indlæg af VAGtech.dk, er kun vejledende, at følge vores indlæg sker uden ansvar fra vor side. DVS. PÅ EGET ANSVAR
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Hurtigt slid af bagbremse

Indlæg af sussi »

Ikke desto mindre er dette syn ret normalt :roll:
Vedhæftede filer
4.jpg
4.jpg (32.54 KiB) Vist 4915 gange
1.jpg
1.jpg (59.76 KiB) Vist 4915 gange
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Hurtigt slid af bagbremse

Indlæg af sussi »

Kim B Olesen skrev:de kan drejes af i drejebænk hvis du kender en der kan sådan noget :)
Det er ikke bare lige, efter hvad flere der har prøvet skriver ;)
Vh. Sussi
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Hurtigt slid af bagbremse

Indlæg af Kim B Olesen »

Neej - men alt kan vel lade sig gøre ;) jeg kender en der kan hvis det er :D han plejer at tage 100 pr stk, så det kan godt gå hvis ikke de er slidt for store ;)
SVK
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 14:12
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sv: Hurtigt slid af bagbremse

Indlæg af SVK »

Det er vist mine billeder der er vist. Jeg måtte skifte tromlerne, da de var noget over mål. Derefter har jeg ikke haft problemer.
Besvar