Gearskifte fejl

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Lakri159
Indlæg: 5
Tilmeldt: tirs 11. feb 2014 19:49
Geografisk sted: Vejle

Gearskifte fejl

Indlæg af Lakri159 »

Hej. Håber nogle kan hjælpe mig med min Lupo 3L.
Den begyndte at hugge lidt i gear og så til sidst kunne den ikke starte, hentede de hjem på trailer. Så da jeg kom hjem startede jeg den på traileren, kunne ikke gå i bak, men satte den så i D og trillede lidt frem, så rykkede jeg gearvælgeren i R, og "grunk" så kom de i bak.
Den kan så gå i D og trille lidt, men hugger og kører ikke godt. Og kan så ikke gå i R. Når Inge triller i D og så igen rykker gearvælgeren i R kan den godt men lyder ikke godt.. Har SELVFØLGELIG ikke kørt i den. Når den så skifter gear lyder det ikke godt i gearkassen. Har prøvet at grundjustere den, men det sidste punkt hvor den søger efter slæbepunktet, bliver den bare ved med at søge efter punktet?
Den eneste fejl der kommer er selvfølgelig "fejl i grundindstilling"
Koblingen står på 1,95 Volt så burde være fint.

Nogle som kan hjælpe mig?

Hilsen Lasse
Lakri159
Indlæg: 5
Tilmeldt: tirs 11. feb 2014 19:49
Geografisk sted: Vejle

Re: Gearskifte fejl

Indlæg af Lakri159 »

Ps hydraulik væske og kugle er ok! Og ikke slør i den lille 10 cm stang
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Gearskifte fejl

Indlæg af doktorfrank »

Check først at koblingscylinderen faktisk bevæger udrykkerarmen (et par cm, sådan ca.) når tændingsnøglen drejes til pos 1. Det skal den - forudsat at motoren kan startes i pos. Stop.
Under alle omstændigheder: Hvis koblingsarmen ikke er gået løs i svejsningen (søg rundt, der har været mange indlæg) ligner det vel mest et defekt udrykkerleje eller en koblingplade/nav, der er fyldt med (gear)olie eller er disintegreret.
Alt i alt ville jeg nok ikke tøve med at demontere gearkassen, før den lider mere skade. :cry:

Andre spændende indlæg afventes med interesse :geek:
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Lakri159
Indlæg: 5
Tilmeldt: tirs 11. feb 2014 19:49
Geografisk sted: Vejle

Re: Gearskifte fejl

Indlæg af Lakri159 »

Hej doktor Frank. Ja jeg har tjekket udrykker arm og ser fint ud til den rykker sig... Er måske bange for det er inde bag ved gearkasse :( men bare hvis der var nogle som vidste noget konkret. Her til aften prøvede jeg lige at sætte dén i gear og det lyder bestemt ikke godt!! Hverken i D eller R...
Lakri159
Indlæg: 5
Tilmeldt: tirs 11. feb 2014 19:49
Geografisk sted: Vejle

Re: Gearskifte fejl

Indlæg af Lakri159 »

PS jeg kunne IKKE få den startet i Stop! Hverken med bremsepedal nede eller noget.. Så håber det kan hjælpe lidt
Lakri159
Indlæg: 5
Tilmeldt: tirs 11. feb 2014 19:49
Geografisk sted: Vejle

Re: Gearskifte fejl

Indlæg af Lakri159 »

Pølsehorn knækket og kobling var slidt
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Gearskifte fejl

Indlæg af doktorfrank »

Godt at du igen er kørende 8-)
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Besvar