instrument belysning periodisk væk
instrument belysning periodisk væk
hej jeg har købt mig en lupo 3l fra 2000 og er udannet mekaniker.
sikke et dejligt forum i har her. ringtig mange gode beskrivelser. og forklaringer i har her,
ved der er helt eller delvist svar på de fleste af mine problemer jeg har med bilen men lister dem lige op for vil rigtig gerne høre jeres affaring og mulige årsager. jeg har haft bilen i under 2 dage. og købt vel videne om der var defekter og mangler.
fejl
1 pumpen køre ikke når jeg åbner dørene men tænder heller ikke lyset inde i kabinen, men tænder heller ikke hvis jeg åbner højere dør så jeg tænker det kan vel værre den fejl med ledninger der er irret eller plejer det kun af værre den ene side så?
2 mit instrument lys tænder nogle gange ikke umiddelbart hvis jeg starter bilen før hydrakilpumpen er færdig med af køre tænker lidt det må værre et relæ i og med det for det meste virker. køre lys osv virker fint uanset hvad. det undre mig dog af af det ikke hælper selvom jeg slår lys kontakten over på lys i stedet for nul og selvom den står på nul er lyset i instrumentet også tændt (når det virker) dette har jeg ikke kunde finde nogen løsning på hos jer.
3 pumpen køre længe dog kan bilen startes men så snart der skal vælges gear slukker den så igen, og det bevirker også af auto start stop heller ikke rigtig er aktiv fordi pumpen køre mere eller mindre hele tiden samt ved fx ved by kørsel kan den faktisk finde på af glide i koblingen, her vil jeg udibart vurdere af det er tryk beholderen der skal skiftes som en start samt udskiftning af olie bare for en god ordens skyld.
4 skal havet skiftet tandrem og leder lidt efter det kit man skal bruge til af skifte den nogen gode link helst danske hvor man ikke bliver tvunget til af købe sådan et komplet sæt?
overvejelser
1 jeg har ikke tågelygter foran men det vil jeg gerne eftermontere og tænker på jeg gerne vil gøre det så originalt som muligt kan jeg skifte lys kontakten ud til en hvor det er i og bruge en ledning derfra eller er der færdskæl på stik som gør den ene ikke kan bruge ved den anden?
2 montering af kopholdere har hørt nået med man kan få dem til en anden vw/audi ved en hugger og bruge dem men hvad for en model?
håber i har lyst gider komme med feedback. som måske kan hjælpe mig lidt på vej.
god weekend!!!
sikke et dejligt forum i har her. ringtig mange gode beskrivelser. og forklaringer i har her,
ved der er helt eller delvist svar på de fleste af mine problemer jeg har med bilen men lister dem lige op for vil rigtig gerne høre jeres affaring og mulige årsager. jeg har haft bilen i under 2 dage. og købt vel videne om der var defekter og mangler.
fejl
1 pumpen køre ikke når jeg åbner dørene men tænder heller ikke lyset inde i kabinen, men tænder heller ikke hvis jeg åbner højere dør så jeg tænker det kan vel værre den fejl med ledninger der er irret eller plejer det kun af værre den ene side så?
2 mit instrument lys tænder nogle gange ikke umiddelbart hvis jeg starter bilen før hydrakilpumpen er færdig med af køre tænker lidt det må værre et relæ i og med det for det meste virker. køre lys osv virker fint uanset hvad. det undre mig dog af af det ikke hælper selvom jeg slår lys kontakten over på lys i stedet for nul og selvom den står på nul er lyset i instrumentet også tændt (når det virker) dette har jeg ikke kunde finde nogen løsning på hos jer.
3 pumpen køre længe dog kan bilen startes men så snart der skal vælges gear slukker den så igen, og det bevirker også af auto start stop heller ikke rigtig er aktiv fordi pumpen køre mere eller mindre hele tiden samt ved fx ved by kørsel kan den faktisk finde på af glide i koblingen, her vil jeg udibart vurdere af det er tryk beholderen der skal skiftes som en start samt udskiftning af olie bare for en god ordens skyld.
4 skal havet skiftet tandrem og leder lidt efter det kit man skal bruge til af skifte den nogen gode link helst danske hvor man ikke bliver tvunget til af købe sådan et komplet sæt?
overvejelser
1 jeg har ikke tågelygter foran men det vil jeg gerne eftermontere og tænker på jeg gerne vil gøre det så originalt som muligt kan jeg skifte lys kontakten ud til en hvor det er i og bruge en ledning derfra eller er der færdskæl på stik som gør den ene ikke kan bruge ved den anden?
2 montering af kopholdere har hørt nået med man kan få dem til en anden vw/audi ved en hugger og bruge dem men hvad for en model?
håber i har lyst gider komme med feedback. som måske kan hjælpe mig lidt på vej.
god weekend!!!
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: instrument belysning periodisk væk
Velkommen i klubben og til lykke med din 3L
Start med sangen
Skift trykkuglen
Skift dørlåsen eller reparer ledningsnettet
Læs lidt mere i FAQ
Så er de fleste problemer løst
Vh. Sussi
Start med sangen
Skift trykkuglen
Skift dørlåsen eller reparer ledningsnettet
Læs lidt mere i FAQ
Så er de fleste problemer løst
Vh. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Re: instrument belysning periodisk væk
Mange tak Sussi har skam læst rigtig meget i FAQ. Og også fundet mange af løsningerne som jeg også skriver men grunden til jeg spørger ind til det med lednings net er af jeg ikke kan finde ud af om det med lednings nettet gør af begge døre faktisk ikke tænder for lyset.
Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: instrument belysning periodisk væk
din kobling fedter/ glider fordi den er slidt ned eller måske fordi udrykkerleje hænger på horn så den ikke slipper koblingen helt
...ikke pga. def. trykkugle
den ville jeg så nok skifte alligevel nu den kører alt for meget i hyd.pumpe ...kan selv.f. godt være pumpe også er træt men dyrt sted at starte med at skifte hvis det er nok at skifte kugle
...ikke pga. def. trykkugle
den ville jeg så nok skifte alligevel nu den kører alt for meget i hyd.pumpe ...kan selv.f. godt være pumpe også er træt men dyrt sted at starte med at skifte hvis det er nok at skifte kugle
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: instrument belysning periodisk væk
Kun venstre dør starter pumpen.Chrid-51 skrev:Mange tak Sussi har skam læst rigtig meget i FAQ. Og også fundet mange af løsningerne som jeg også skriver men grunden til jeg spørger ind til det med lednings net er af jeg ikke kan finde ud af om det med lednings nettet gør af begge døre faktisk ikke tænder for lyset.
Begge døre skal tænde lyset, det kan være begge dørlåse der er defekte, eller en dørlås og fejl i ledningsnettet.
Jeg ved ikke om fejl i ledningsnettet gør at begge døre ikke tænder lys, er der andre der ved det
Start med lås i v. fordør.
M.v.h. Sussi
Ps. Når du aktiverer starteren, slukker lyset, det har den altid gjort på min.
Re: instrument belysning periodisk væk
Det med lyset er jeg med på men det tænder ikke altid igen. Altså selve kørelyset ude på bilen gør men ikke i speedometret og er det normalt af det er tændt uanset kontakt stilling?
Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
Re: instrument belysning periodisk væk
Alt instrumentbelysning i kabinen er altid tændt uanset stilling af lyskontakten.
Nu lyder det måske dumt, men har du tjekket pæren i loftlyset? Evt tjekket forbindelser på pæren/i lampen/i stikket?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Nu lyder det måske dumt, men har du tjekket pæren i loftlyset? Evt tjekket forbindelser på pæren/i lampen/i stikket?
Sent from my iPhone using Tapatalk
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: instrument belysning periodisk væk
er ret sikker på at en Tysker ikke har lys i instrumentbord og ved varmeregulering når lyset er slukket på bilennietsmmar skrev:Alt instrumentbelysning i kabinen er altid tændt uanset stilling af lyskontakten.
Nu lyder det måske dumt, men har du tjekket pæren i loftlyset? Evt tjekket forbindelser på pæren/i lampen/i stikket?
Sent from my iPhone using Tapatalk
hvis kørelys er eftermonteret ved/efter import så kommer det nok an på hvordan det er installeret
hvis den er dansk så har du nok ret
gik egentligt ud fra at loftlys tændte når han trykkede på lygteglas ...da der jo kun står at det ikke tænder ved åbnning af dørene ...da skal lygteglas så også være stillet rigtigt ellers er det konstant slukket
Re: instrument belysning periodisk væk
Helt enig ja. Er bilen født i Tyskland og importeret på et senere tidspunkt, kan den godt stadig have "tysk kodning" af lys, men så skal forlygter vel også være slukket i "pos. 0"?
Ang. Loftlys skal glasset stå i midterstilling for at virke på dørene. På min egen duede ingen af dørene til at tænde loftlyset da jeg købte den, men det kunne godt tændes manuelt ved at vippe glasset. Jeg prøvede lige at vippe lampen ud af loftet, og kunne se at stikket ikke var trykket helt på plads - så nu virker det. En gang imellem har man lov at være heldig
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ang. Loftlys skal glasset stå i midterstilling for at virke på dørene. På min egen duede ingen af dørene til at tænde loftlyset da jeg købte den, men det kunne godt tændes manuelt ved at vippe glasset. Jeg prøvede lige at vippe lampen ud af loftet, og kunne se at stikket ikke var trykket helt på plads - så nu virker det. En gang imellem har man lov at være heldig
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: instrument belysning periodisk væk
ph. skrev:din kobling fedter/ glider fordi den er slidt ned eller måske fordi udrykkerleje hænger på horn så den ikke slipper koblingen helt ...
Koblingen behøver ikke nødvendigvis være slidt op fordi den glider... Det kan godt være manglende justering!
Så justering af så grundjustering og justering af krybepunkt inden den bliver dømt ude..
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Re: instrument belysning periodisk væk
Gnidningen sker kun lige efter af der har været et par hurtige stop kort efter hinanden og sker kun ved opstart hvor den lige bruger koplingspungt lidt extra så nej koblingen er ikke slidt men tror det fordi trykket mangler som sagt pumpen køre meget.
Angående import ser det ikke ud som når jeg slår den op af det er en import og alle stempler i bogen er også danske. Men lyset er tændt ved både 0-1-2 på lys kontakten. I instrument med tænding til. Når jeg så starter den tænder det ikke altid igen og virker lidt som om det høre lidt under det med pumpen hvis jeg venter til den er helt slukket virker det som om den tænder hver gang.
Angående import ser det ikke ud som når jeg slår den op af det er en import og alle stempler i bogen er også danske. Men lyset er tændt ved både 0-1-2 på lys kontakten. I instrument med tænding til. Når jeg så starter den tænder det ikke altid igen og virker lidt som om det høre lidt under det med pumpen hvis jeg venter til den er helt slukket virker det som om den tænder hver gang.
Re: instrument belysning periodisk væk
Er ny med lupo, så andre må lige rette mig hvis min påstand er forkert:)
Så vidt jeg har forstået systemet så bliver koblingen aktiveret af en elektrisk aktuator. Altså uafhængig af hydraulik, så hvis koblingen glider må det være styringen af aktuatoren eller koblingen som slidt.
Koblingen er en alm kobling, hvor aktuatoren agere koblings-pedal.
Kom med dommen, er jeg forkert på den?:)
Mvh
Michael
Så vidt jeg har forstået systemet så bliver koblingen aktiveret af en elektrisk aktuator. Altså uafhængig af hydraulik, så hvis koblingen glider må det være styringen af aktuatoren eller koblingen som slidt.
Koblingen er en alm kobling, hvor aktuatoren agere koblings-pedal.
Kom med dommen, er jeg forkert på den?:)
Mvh
Michael
- Vyffe
- Indlæg: 2661
- Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ølholm, Tørring
Re: instrument belysning periodisk væk
Forkert.
Det er en elektrisk aktuator hvis mekaniske funktion bliver udført ved hjælp af hydraulik.
Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
Det er en elektrisk aktuator hvis mekaniske funktion bliver udført ved hjælp af hydraulik.
Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Re: instrument belysning periodisk væk
Aktuatoren er hydraulisk. Men ja koblingen er en alm kobling, der aktiveres af aktuatoren (som her oftest kaldes koblingscylinderen). Men ok, cylinderen aktiveres elektrisk. Men stadig dybt afhængig af hydrauliktryk. Jeg kan ikke lige se en grund til at koblingengen skulle fedte pga. hydraulikproblemer. Da den jo indkobles af en "fjeder". Dårlig hydraulik vil som udgangspunkt give problemer med dårlig udkobling. Men da der er fejl på hydraulikken, er det svært at lave en diagnose at hvilke mekaniske problemer der gemmer sig.Michael_N skrev:Er ny med lupo, så andre må lige rette mig hvis min påstand er forkert:)
Så vidt jeg har forstået systemet så bliver koblingen aktiveret af en elektrisk aktuator. Altså uafhængig af hydraulik, så hvis koblingen glider må det være styringen af aktuatoren eller koblingen som slidt.
Koblingen er en alm kobling, hvor aktuatoren agere koblings-pedal. l
Mvh. Sven
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: instrument belysning periodisk væk
Hvis den er "Dansk" ab fabrik så er
0=kørelys
1=kun positionslys
2=nærlys
Og baglygter og instrumenter er altid lys tændt
0=kørelys
1=kun positionslys
2=nærlys
Og baglygter og instrumenter er altid lys tændt
Re: instrument belysning periodisk væk
JA!Michael_N skrev: Kom med dommen, er jeg forkert på den?:)l
Læs disse dokumenter om konstruktion og virkemåde viewtopic.php?f=22&t=27
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Re: instrument belysning periodisk væk
Pis, man skal passe på med at spille klog
Har lige studeret linket med forklaring på konstruktionen, og må jo erkende at jeg kun kom med den halve sandhed.
God dag:)
Har lige studeret linket med forklaring på konstruktionen, og må jo erkende at jeg kun kom med den halve sandhed.
God dag:)
Re: instrument belysning periodisk væk
Mange tak angående lys så må bilen være dansk
Nu i diskoteker det med hydrauliken kan jeg jo lige tilføje grunden til af mener det er trukket der gør det er af den kobler meget hård ud og så aktivere koblingen halvt altså koblings punkt og slipper den helt igen(groft beskrevet det lyder være en det er)
Det et også derfor jeg er sikker på det er trykket der ikke altid er nok på til af aktivere koblingen korrekt.
Nu i diskoteker det med hydrauliken kan jeg jo lige tilføje grunden til af mener det er trukket der gør det er af den kobler meget hård ud og så aktivere koblingen halvt altså koblings punkt og slipper den helt igen(groft beskrevet det lyder være en det er)
Det et også derfor jeg er sikker på det er trykket der ikke altid er nok på til af aktivere koblingen korrekt.
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: instrument belysning periodisk væk
Tag nu og skift kuglen, og syng sangen.
Så tager vi den derfra
Vh. Sussi
Så tager vi den derfra
Vh. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Re: instrument belysning periodisk væk
læg lige mærke til jeg lagede dem op sådan her
1 pumpen køre ikke når jeg åbner dørene men tænder heller ikke lyset inde i kabinen, men tænder heller ikke hvis jeg åbner højere dør så jeg tænker det kan vel værre den fejl med ledninger der er irret eller plejer det kun af værre den ene side så?
(delvist løst idioten der har været ved af montere cental lås hade pillet stikket af. men kontakten er lidt meget dårlig.)
2 mit instrument lys tænder nogle gange ikke umiddelbart hvis jeg starter bilen før hydrakilpumpen er færdig med af køre tænker lidt det må værre et relæ i og med det for det meste virker. køre lys osv virker fint uanset hvad. det undre mig dog af af det ikke hælper selvom jeg slår lys kontakten over på lys i stedet for nul og selvom den står på nul er lyset i instrumentet også tændt (når det virker) dette har jeg ikke kunde finde nogen løsning på hos jer.
den her var der så ingen af jer der kom med et bud på jeg kan så som side kommentar tilnævne af min lys regulater heller ikke virker. og forlygte justeringen knappen virker extremt sjovt helt.
3 pumpen køre længe dog kan bilen startes men så snart der skal vælges gear slukker den så igen, og det bevirker også af auto start stop heller ikke rigtig er aktiv fordi pumpen køre mere eller mindre hele tiden samt ved fx ved by kørsel kan den faktisk finde på af glide i koblingen, her vil jeg udibart vurdere af det er tryk beholderen der skal skiftes som en start samt udskiftning af olie bare for en god ordens skyld.
(trykkugel som jeg også selv nævte er skiftet og har pillet en del af tiden.)
4 skal havet skiftet tandrem og leder lidt efter det kit man skal bruge til af skifte den nogen gode link helst danske hvor man ikke bliver tvunget til af købe sådan et komplet sæt?
denne var der heller ingen der kom med nogle bud på men hva helvede vi kan jo ikke vinde i lotto hver dag
1 pumpen køre ikke når jeg åbner dørene men tænder heller ikke lyset inde i kabinen, men tænder heller ikke hvis jeg åbner højere dør så jeg tænker det kan vel værre den fejl med ledninger der er irret eller plejer det kun af værre den ene side så?
(delvist løst idioten der har været ved af montere cental lås hade pillet stikket af. men kontakten er lidt meget dårlig.)
2 mit instrument lys tænder nogle gange ikke umiddelbart hvis jeg starter bilen før hydrakilpumpen er færdig med af køre tænker lidt det må værre et relæ i og med det for det meste virker. køre lys osv virker fint uanset hvad. det undre mig dog af af det ikke hælper selvom jeg slår lys kontakten over på lys i stedet for nul og selvom den står på nul er lyset i instrumentet også tændt (når det virker) dette har jeg ikke kunde finde nogen løsning på hos jer.
den her var der så ingen af jer der kom med et bud på jeg kan så som side kommentar tilnævne af min lys regulater heller ikke virker. og forlygte justeringen knappen virker extremt sjovt helt.
3 pumpen køre længe dog kan bilen startes men så snart der skal vælges gear slukker den så igen, og det bevirker også af auto start stop heller ikke rigtig er aktiv fordi pumpen køre mere eller mindre hele tiden samt ved fx ved by kørsel kan den faktisk finde på af glide i koblingen, her vil jeg udibart vurdere af det er tryk beholderen der skal skiftes som en start samt udskiftning af olie bare for en god ordens skyld.
(trykkugel som jeg også selv nævte er skiftet og har pillet en del af tiden.)
4 skal havet skiftet tandrem og leder lidt efter det kit man skal bruge til af skifte den nogen gode link helst danske hvor man ikke bliver tvunget til af købe sådan et komplet sæt?
denne var der heller ingen der kom med nogle bud på men hva helvede vi kan jo ikke vinde i lotto hver dag