instrument belysning periodisk væk

Alt vedrørende teknikken på 3L
Chrid-51
Indlæg: 86
Tilmeldt: lør 1. feb 2014 16:44
Geografisk sted: 9500 hobro

Re: instrument belysning periodisk væk

Indlæg af Chrid-51 »

læg lige mærke til jeg lagede dem op sådan her
1 pumpen køre ikke når jeg åbner dørene men tænder heller ikke lyset inde i kabinen, men tænder heller ikke hvis jeg åbner højere dør så jeg tænker det kan vel værre den fejl med ledninger der er irret eller plejer det kun af værre den ene side så?
(delvist løst idioten der har været ved af montere cental lås hade pillet stikket af. :( men kontakten er lidt meget dårlig.)

2 mit instrument lys tænder nogle gange ikke umiddelbart hvis jeg starter bilen før hydrakilpumpen er færdig med af køre tænker lidt det må værre et relæ i og med det for det meste virker. køre lys osv virker fint uanset hvad. det undre mig dog af af det ikke hælper selvom jeg slår lys kontakten over på lys i stedet for nul og selvom den står på nul er lyset i instrumentet også tændt (når det virker) dette har jeg ikke kunde finde nogen løsning på hos jer.
den her var der så ingen af jer der kom med et bud på jeg kan så som side kommentar tilnævne af min lys regulater heller ikke virker. og forlygte justeringen knappen virker extremt sjovt helt.

3 pumpen køre længe dog kan bilen startes men så snart der skal vælges gear slukker den så igen, og det bevirker også af auto start stop heller ikke rigtig er aktiv fordi pumpen køre mere eller mindre hele tiden samt ved fx ved by kørsel kan den faktisk finde på af glide i koblingen, her vil jeg udibart vurdere af det er tryk beholderen der skal skiftes som en start samt udskiftning af olie bare for en god ordens skyld.
(trykkugel som jeg også selv nævte er skiftet og har pillet en del af tiden.)

4 skal havet skiftet tandrem og leder lidt efter det kit man skal bruge til af skifte den nogen gode link helst danske hvor man ikke bliver tvunget til af købe sådan et komplet sæt?
denne var der heller ingen der kom med nogle bud på men hva helvede vi kan jo ikke vinde i lotto hver dag :)
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: instrument belysning periodisk væk

Indlæg af ph. »

Chrid-51 skrev:
2 mit instrument lys tænder nogle gange ikke umiddelbart hvis jeg starter bilen før hydrakilpumpen er færdig med af køre tænker lidt det må værre et relæ i og med det for det meste virker. køre lys osv virker fint uanset hvad. det undre mig dog af af det ikke hælper selvom jeg slår lys kontakten over på lys i stedet for nul og selvom den står på nul er lyset i instrumentet også tændt (når det virker) dette har jeg ikke kunde finde nogen løsning på hos jer.
den her var der så ingen af jer der kom med et bud på jeg kan så som side kommentar tilnævne af min lys regulater heller ikke virker. og forlygte justeringen knappen virker extremt sjovt helt.

4 skal havet skiftet tandrem og leder lidt efter det kit man skal bruge til af skifte den nogen gode link helst danske hvor man ikke bliver tvunget til af købe sådan et komplet sæt?
denne var der heller ingen der kom med nogle bud på men hva helvede vi kan jo ikke vinde i lotto hver dag :)
2. Et bud kunne være en defekt instrumentlysjusteringskontakt

4.??..hvad er det du IKKE vil skifte..??
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: instrument belysning periodisk væk

Indlæg af Vyffe »

Jeg har et tandremskit liggende du kan låne..

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: instrument belysning periodisk væk

Indlæg af Thore J »

Chrid-51 skrev:4 skal havet skiftet tandrem og leder lidt efter det kit man skal bruge til af skifte den nogen gode link helst danske hvor man ikke bliver tvunget til af købe sådan et komplet sæt?
denne var der heller ingen der kom med nogle bud på men hva helvede vi kan jo ikke vinde i lotto hver dag :)
hvad er problemet med at købe det udlandet.. Det koster heller ikke alverden for sådan et sæt http://allcarrepair.com/product/2880/sp ... essel.html
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Chrid-51
Indlæg: 86
Tilmeldt: lør 1. feb 2014 16:44
Geografisk sted: 9500 hobro

Re: instrument belysning periodisk væk

Indlæg af Chrid-51 »

PH. så må jeg prøve af skifte den. På et tidspunkt skal nok vende tilbage med om det virker :-)

Vyffe lyder dejligt :-) kan jeg få en mail jeg kan kontakte dig på det bliver ikke lige nu her med det samme nemlig. :-)

Thore j. Jamen ville da helst støtte et dansk firma der Har fået sådan nået hjem. Plus man er lidt bedre stillet med garanti.
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: instrument belysning periodisk væk

Indlæg af Vyffe »

Skriv en pb i stedet

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Chrid-51
Indlæg: 86
Tilmeldt: lør 1. feb 2014 16:44
Geografisk sted: 9500 hobro

Re: instrument belysning periodisk væk

Indlæg af Chrid-51 »

det andet er defekt dørkontakt :) pus tidliger ejer hade valgt af frakbole det så nu virker det periodisk og tænder altid pumpen når døren lukkes hvis lyset ikke gik igang :)

lys problem løst det var lys regulerings kontakten der var defekt tak Kim B og bh. for korrekt svar )

tandremmen bliv også skiftet nu er der dog snart kun 40,000 til det skal ske igen :)

den fik en grund justering og skiftet trykkugle det afhalp det hele dog er min pumpe ved af stå af nu ;) den kan ikke holde trykket efter en defekt koplings cylinder :) den gør satadig det nummer engang i mellem men jeg har nok lært af køre mere efter det samt Kim B mener det er ganske normalt og min fratisk skifter gear bedre en de fleste :)
Besvar