Gearproblemer, går i stå, HJÆLP!

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
TheGrave
Indlæg: 2
Tilmeldt: man 23. dec 2013 15:31
Geografisk sted: Vamdrup, Danmark

Gearproblemer, går i stå, HJÆLP!

Indlæg af TheGrave »

I går da jeg kom kørende ville min lupo3l ikke køre hurtigere end 50km/t hvor den stod, jeg ville så lige køre ind til siden og stoppe og starte bilen, i håb om at det hjalp. Da jeg kørte ind til siden og sagtnede farten, skiftede den ikke ned i gear fra 5, hvilket resulterede i at bilen gik ud, og ikke ville starte igen, fordi den forsat stod i 5, efter noget rokken frem og tilbage med gear stangen, og tænden og slukken for bilen i noget tid, kom den så på plads og ville gerne køre igen, resten af turen var der ingen problemer.
I går aftes lavede vi så en grundjustering af gearkassen, for at være på den sikre side.
Her til morgen startede jeg så bilen igen og kørte et lille stykke, men nu ville bilen ikke ud af 2 gear men ville gerne øge farten, indtil siden igen, og ganske som i går gik bilen i stå, da den ikke er i rigtig gear, så gentages processen med rokken frem og tilbage tænden og slukken, og bilen kørte igen problemfrit resten af turen, hvad kan dette skyldes?
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Gearproblemer, går i stå, HJÆLP!

Indlæg af Andreasf »

Hvordan står det til med mængden af hydraulikolie?
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Gearproblemer, går i stå, HJÆLP!

Indlæg af Vyffe »

I disse kolde tider er det meget normalt at manglende hydraulikolie er skyld i mange fortvivlede indlæg herinde.

Start med at kontrollere og efterfylde hydraulikolie. Evt udskifte hydraulikolien, da der kan stå vand og snavs i koblingsaktuatoren, der kan fryse til is.

Start her:
viewtopic.php?f=22&t=30

Ved udskiftning af hydraulikolie se her:
viewtopic.php?f=22&t=3943
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Brugeravatar
Thore J
Indlæg: 2178
Tilmeldt: ons 21. jul 2010 21:39
Geografisk sted: Fyn

Re: Gearproblemer, går i stå, HJÆLP!

Indlæg af Thore J »

Kontroller også de elektriske forbindelser til pumpen - det voldte problemer for mig på et tidspunkt under lignende vejrforhold... men en rens og smøring (kontaktrens) af stik og forbindelser hjalp :)
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.

Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Besvar