Afmontering af luftindtag på Audi A2

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
StanleyDK
Indlæg: 80
Tilmeldt: tirs 17. dec 2013 20:21
Geografisk sted: Roskilde

Afmontering af luftindtag på Audi A2

Indlæg af StanleyDK »

Hej venner.
Jeg skal igang med at udskifte hydraulikolien på min A2'er.
Det vil være meget meget lettere at komme til, når man har afmonteret plastik indsugningen først. Så kan man få en hånd ned til både gangsteller og koblings slavecylinder.

Hvad skal der til for at få friskluft indsugningen væk ?Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
2a2
Indlæg: 1043
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 21:59
Geografisk sted: bredebro

Re: Afmontering af luftindtag på Audi A2

Indlæg af 2a2 »

øhh - mener du det ? - hvis jeg ikke husker forkert sidder hele hydralikstationen med en 2-3 skruer som du bare skruer af og så kan du løfte hele dimsen ud - uden at komme i carambolage med det luftindtag - de forskellige slanger sidder med clips som du trækker ud.
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
StanleyDK
Indlæg: 80
Tilmeldt: tirs 17. dec 2013 20:21
Geografisk sted: Roskilde

Re: Afmontering af luftindtag på Audi A2

Indlæg af StanleyDK »

Det var for at få plads og mulighed for at komme ned til de 2 slanger som går på gangstelleren ..
Har læst guiden her på siden med udskiftning af olien, og der står at man suger beholderen tom, tager den øverste hydraulikslange af på gangstelleren og lade den dræne eller suge den tom. Og så udlufte koblingscylinderen med det samme selvfølgelig.
Jeg har ny clips og pakninger til de slanger på gangstelleren. :)

Er det helt forkert ?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
2a2
Indlæg: 1043
Tilmeldt: fre 2. jul 2010 21:59
Geografisk sted: bredebro

Re: Afmontering af luftindtag på Audi A2

Indlæg af 2a2 »

næ det er såmænd fint nok - bøvlede bare lige for en måneds tid siden med at stramme koblings-cylinderen op og fandt derved ud af at det er nemt nok bare lige at pille hele hydralik-enheden af - slangerne kan du enten pille af nedefra på gangstellen eller skrue løs på siden af hydralik-enheden med det "låseblik" der sidder på siden - når den er pillet af tror jeg du har rimelig plads.

mvh 2a2
Biler:
Audi A2: 2001 Sølvgrå std 3L A2 med 625.000 km på klokken
Audi A3 e-tron: Hvid med 183.000 km på klokkken
MC:
Laverda 1000 3CL: 1979' er MC fra den gang man kunne lave MC'er - kun til mænd - stor - tung - hurtig - tørstig (12 km/l) - og nu med nye HC stempler
Besvar