What!? Sludder.Qaxius skrev: det er da netop med bredre bagbremser på en bil, at hjulene vil blokkere senere.
Bremsepedal synker helt i bund. Skete uden varsel.
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: Bremsepedal synker helt i bund. Skete uden varsel.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
Re: Bremsepedal synker helt i bund. Skete uden varsel.
Hvorfor så opgradere bremserne bagpå?
Større skiver eller skift fra tromle til skive, vil give en bedre statisk modstand og bedre dynamisk modstand, som gør at bremserne kan bremse hårdere inden at dækkets dynamiske modstand rammer sin statiske modstand.
Ergo så giver bedre bremser en senere blokkering.
snakker vi pedalen i bund uden ABS så vil større skiver kunne låse hjullet nemmere, men så er man jo også idiot, hvis man tankeløst hugger bremsen i bund uden ABS.
Større skiver eller skift fra tromle til skive, vil give en bedre statisk modstand og bedre dynamisk modstand, som gør at bremserne kan bremse hårdere inden at dækkets dynamiske modstand rammer sin statiske modstand.
Ergo så giver bedre bremser en senere blokkering.
snakker vi pedalen i bund uden ABS så vil større skiver kunne låse hjullet nemmere, men så er man jo også idiot, hvis man tankeløst hugger bremsen i bund uden ABS.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: Bremsepedal synker helt i bund. Skete uden varsel.
Kan kun give dig ret!
HVORFOR opgradere bagbremser hvis man beholder OE forbremser?
Det giver ingen mening
HVORFOR opgradere bagbremser hvis man beholder OE forbremser?
Det giver ingen mening
- Bandit
- Indlæg: 774
- Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland
Re: Bremsepedal synker helt i bund. Skete uden varsel.
Præcis min pointeph. skrev:..volvo.. Er jo ikke et spørgsmål om enten eller men at den %vis nu bremser for meget på baghjul...Qaxius skrev:Bandit.
dit eksempel er helt ude i hampen.
tager du lupo bremser på en Volvo så er de pludselig underdimensioneret.
Her tager vi jo om overdimensionering....
hvad angår bremsefordeler, så er den jo erstattet af ABS enheden som stopper en bremse som låser hjulet.
jeg kan komme med et godt eksempel fra scootere som om noget bremser mest på forhjulet.
her mærker man en voldsom forskel fra tromle til skive og det betyder absolut intet hvad forbremsen angår.
jeg vil næsten mene at det gør nedbremsningen lettere med forhjulet, da man nu kan styre bedre.
Tak PH
Ulven kommer, ulven kommer
Re: Bremsepedal synker helt i bund. Skete uden varsel.
Den kan altså ikke bremse for meget på baghjulene.
Det med at en bil bremser mest på forhjulene kommer sig naturligt at at vægten bliver meget større på forhjulene ved en opbremsning.
Derfor kan der bremses hårdere på disse hjul, da de har sværre ved at blive blokkeret.
Procenterne er ikke noget der SKAL være opfyldt.
Det er noget der kommer af sig selv.
Det med at en bil bremser mest på forhjulene kommer sig naturligt at at vægten bliver meget større på forhjulene ved en opbremsning.
Derfor kan der bremses hårdere på disse hjul, da de har sværre ved at blive blokkeret.
Procenterne er ikke noget der SKAL være opfyldt.
Det er noget der kommer af sig selv.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: Bremsepedal synker helt i bund. Skete uden varsel.
Du har tydeligtvis misset et eller andet da du stod i lære som mekaniker
Re: Bremsepedal synker helt i bund. Skete uden varsel.
Det har jeg helt sikkert.
Jeg er nemlig uddannet elektriker.
Men jeg har været på gymnasiet og lært og kinetisk energi, modstand osv osv.
Jeg er helt sten sikker på at der findes biler hvor den ene model har tromle bagpå og den anden har skive og hvor at skiven foran er identisk på begge.
Jeg er nemlig uddannet elektriker.
Men jeg har været på gymnasiet og lært og kinetisk energi, modstand osv osv.
Jeg er helt sten sikker på at der findes biler hvor den ene model har tromle bagpå og den anden har skive og hvor at skiven foran er identisk på begge.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
- Vyffe
- Indlæg: 2661
- Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ølholm, Tørring
Re: Bremsepedal synker helt i bund. Skete uden varsel.
Hold nu op en omgang vrøvl du lukker ud Qaxius.
De fleste maskiningeniører med en gymnasiel uddannelse, jeg læser med, er spejlblanke når det kommer til at bruge teori i praksis.
Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
De fleste maskiningeniører med en gymnasiel uddannelse, jeg læser med, er spejlblanke når det kommer til at bruge teori i praksis.
Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Re: Bremsepedal synker helt i bund. Skete uden varsel.
Det må så være der at jeg skiller mig ud.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
- Bandit
- Indlæg: 774
- Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland
Re: Bremsepedal synker helt i bund. Skete uden varsel.
Etiam dii contra stultitiam frustra luctantur.
Ulven kommer, ulven kommer
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Bremsepedal synker helt i bund. Skete uden varsel.
Oversættelse - Dansk-Latin - Mod dumhed kæmper selv guder forgævesBandit skrev:Etiam dii contra stultitiam frustra luctantur.
- ph.
- Indlæg: 2602
- Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: 4990 /Sjælland
Re: Bremsepedal synker helt i bund. Skete uden varsel.
Latin--Dansksussi skrev:Oversættelse - Dansk-Latin - Mod dumhed kæmper selv guder forgævesBandit skrev:Etiam dii contra stultitiam frustra luctantur.
- sussi
- Indlæg: 6146
- Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Holeby
Re: Bremsepedal synker helt i bund. Skete uden varsel.
Nu er vi vist langt OT, men klag til Google, det er ren Copy/paste.
Re: Bremsepedal synker helt i bund. Skete uden varsel.
Ja det lød ellers så kløgtigt.
Google får mange til at virke klogere end de er.
Men google gør også mange klogere.
Google får mange til at virke klogere end de er.
Men google gør også mange klogere.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
- doktorfrank
- Indlæg: 2310
- Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
- Geografisk sted: Ringsted
Re: Bremsepedal synker helt i bund. Skete uden varsel.
Mine latin-kundskaber (bl.a.) er tilstrækkeligt mangelfulde til at jeg gerne citerer en flymekanikers version: Selv imod dumhed kæmper guderne forgæves!!! (Og lige meget hvor meget vi forsøgte, nægtede han at se forskellen fra den mere originale oversættelse )
Nå, mit ærinde her er et andet: Hvem er det lige, der til stadighed (og stædighed) fastholder, at tromlebremser er dårligere (=giver ringere bremseeffekt) end skivebremser. Vi kan da overhovedet ikke sige noget fornuftigt om, hvor meget eller hvor lidt bremseeffekt de pågældende baghjul præsterer, når vi til et givent bremsetryk erstatter det ene med det andet - uden den fjerneste anelse om, hvad det pågældende bremsetryk giver af virkning med de respektive stempelarealer i cylindre/calipre og de respektive friktionskoefficienter for de pågældende friktionsmaterialer. Derfor er justitsministeriets "sagkyndige" for en gangs skyld på sikker grund, når de kræver dokumentation for det samlede bremsesystem, sådan som bilfabrikantens designafdeling har beregnet det.
End of discussion
Nå, mit ærinde her er et andet: Hvem er det lige, der til stadighed (og stædighed) fastholder, at tromlebremser er dårligere (=giver ringere bremseeffekt) end skivebremser. Vi kan da overhovedet ikke sige noget fornuftigt om, hvor meget eller hvor lidt bremseeffekt de pågældende baghjul præsterer, når vi til et givent bremsetryk erstatter det ene med det andet - uden den fjerneste anelse om, hvad det pågældende bremsetryk giver af virkning med de respektive stempelarealer i cylindre/calipre og de respektive friktionskoefficienter for de pågældende friktionsmaterialer. Derfor er justitsministeriets "sagkyndige" for en gangs skyld på sikker grund, når de kræver dokumentation for det samlede bremsesystem, sådan som bilfabrikantens designafdeling har beregnet det.
End of discussion
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
- Vyffe
- Indlæg: 2661
- Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ølholm, Tørring
Re: Bremsepedal synker helt i bund. Skete uden varsel.
Tak fordi du gad doktorfrank. Jeg orkede ikke
Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Re: Bremsepedal synker helt i bund. Skete uden varsel.
Jeg vil vædde med at man kan sætte GTI bagbro på med skivebremse og få den synet og godkendt uden problemer og uden at opgradere forbremserne.
Jeg spørger lige en bekendt som har 3 synshaller.
Jeg spørger lige en bekendt som har 3 synshaller.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior