Startvanskeligheder, samt motor der sætter ud

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
bobleren
Indlæg: 62
Tilmeldt: lør 11. dec 2010 20:41
Geografisk sted: Silkeborg

Startvanskeligheder, samt motor der sætter ud

Indlæg af bobleren »

Hej allesammen :)

Bilen er en Lupo 3L 1,2 Tdi fra 2002 med 360.000 kørte kilometer.
Jeg har ejet bilen i snart 3 år og kørt 110.000 km i vidunderet, jeg står selv for vedligeholdelsen af vognen og sørger for grundjustering og hvad der tilhører hos lupo ekspert i horsens.

Jeg har desværre kørt lupoen tør for diesel en gang i sommers, og hentede en dunk diesel og hældte på den. Det lykkedes mig at få liv i dytten igen efter at have tørnet motoren på starteren i 30-60 sekunder.
Bilen har kørt som altid efterfølgende, dog med undtagelse af den seneste uges tid.

Under opstart skal jeg kører på starteren 2-3 sekunder, hvor den altid plejer at hukke igang med det samme. Når den er igang går motoren som smurt. Bilen kan herefter finde på at sætte ud på mærkelige tidspunkter. Kørte 2-3 dage uden at bilen satte ud, kun med problemer med at sætte bilen igang, altså de 2-3 sekunder på starteren. De andre dage har jeg oplevet at motoren har sat ud, og jeg lige skulle køre yderligere 2-3 sekunder på starteren.

Det virker som om der ikke kommer brændstof til motoren i det øjeblik.
jeg må ærligt indrømme brændstoffilteret ikke er blevet udskiftet siden jeg købte vognen, og det står til udskiftning i morgen.
Men jeg vurderer nu ikke at det er filteres skyld at jeg sætter ud.

Har I nogle gode forslag? :)

Med venlig hilsen og på forhånd tak
Brian
Volkswagen Lupo 1,2 Tdi 3L '02
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Startvanskeligheder, samt motor der sætter ud

Indlæg af Kim B Olesen »

Skift du nu det brændstoffilter, så ser vi lige bagefter ;) det kan i hvert fald gøre meget, du bør skifte det for hver 60000 km, det koster ikke ret meget, og jeg kunne godt forestille mig det sled lidt på brændstofpumpen når den arbejde det mere for at hive brændstoffet op ;)
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Startvanskeligheder, samt motor der sætter ud

Indlæg af sussi »

Over 110.000km uden at skifte filter :twisted: :twisted:
Hvordan kunne du dog gøre det mod den stakkels bil :cry:
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
bobleren
Indlæg: 62
Tilmeldt: lør 11. dec 2010 20:41
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Startvanskeligheder, samt motor der sætter ud

Indlæg af bobleren »

Jeg må hellere undskylde overfor jer allesammen og min lille lupo at den ikke har fået skiftet brændstoffilter.
Dels sket af forglemmelse, en ny lille verdensborger og studier hængende over hovedet :)
Jeg håber hun bliver god igen når der bliver kælet lidt for hende.
Volkswagen Lupo 1,2 Tdi 3L '02
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Startvanskeligheder, samt motor der sætter ud

Indlæg af Kim B Olesen »

Ja mon ikke ;)
Besvar