Lav brændstof økonomi??? Under 25km/l
Re: Lav brændstof økonomi??? Under 25km/l
Ved jeg godt.
Men det gør det ikke mindre forsvarligt.
sommerdæk på alle 4 er farligere end 2 af hver.
så længe at det er på samme aksel, så er det da at fortrække med 2 af hver i snevejr kontra kun sommerdæk.
Men det gør det ikke mindre forsvarligt.
sommerdæk på alle 4 er farligere end 2 af hver.
så længe at det er på samme aksel, så er det da at fortrække med 2 af hver i snevejr kontra kun sommerdæk.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
- Vyffe
- Indlæg: 2661
- Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Ølholm, Tørring
Re: Lav brændstof økonomi??? Under 25km/l
Hmm med din logik så er det måske også vinterhjulene der skal monteres foran?
Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Re: Lav brændstof økonomi??? Under 25km/l
Næ.
for så skrider baghjulene og man styrer sidelæns ind i ting og kan slet ikke bremse.
som sagt, så kommer de på bilen på onsdag.
så længe at der er tørt eller vådt og hverken sne eller is, så er mine sommerdæk foran noget bedre end vinterdæk.
for så skrider baghjulene og man styrer sidelæns ind i ting og kan slet ikke bremse.
som sagt, så kommer de på bilen på onsdag.
så længe at der er tørt eller vådt og hverken sne eller is, så er mine sommerdæk foran noget bedre end vinterdæk.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Re: Lav brændstof økonomi??? Under 25km/l
Min mangler også bundpladen og går rimelig pænt på literen
Vw Lupo 3L 2002. Udstyr : Aircondition, Servo, ESP, Kopholder, Fartpilot og Højde just. førersæde
Re: Lav brændstof økonomi??? Under 25km/l
Bundpladen er på og har lige hævet trykket i dækkene til tre bar. Hiver testeren på en af dagene så jeg kan chekke temperatur og luftmængdemåler. Den går stadig lige under 25 km/l
2001 Lupo 1.2TDI 250.000KM - Gevind + 16" Audi femhuls alu 165/45-16
-
- Indlæg: 344
- Tilmeldt: man 18. feb 2013 23:26
- Geografisk sted: Hjallerup - Nordjylland
Re: Lav brændstof økonomi??? Under 25km/l
Inden du fylder så meget luft i hjulene at de eksploderer kan det være at det skal kigge på diagrammet som viser forbrug ved forskellige hastigheder.runepost skrev:Bundpladen er på og har lige hævet trykket i dækkene til tre bar. Hiver testeren på en af dagene så jeg kan chekke temperatur og luftmængdemåler. Den går stadig lige under 25 km/l
F.eks. skal den kun køre 3,9L/100km når du kører 120km/t
- Vedhæftede filer
-
- Udklip.PNG (226.25 KiB) Vist 6766 gange
Venlig hilsen
Michael Munk
Michael Munk
Re: Lav brændstof økonomi??? Under 25km/l
I sommervejr og på de originale dæk - som ikke fåes længere!Michael Munk skrev: F.eks. skal den kun køre 3,9L/100km når du kører 120km/t
Softblue 3L fra 02/2005 med servo, aircon, fartpilot, tågelys, sædevarme, fjernbetjent centrallås, klapnøgler, programmerbart viskerrelæ, dobbelt kopholder, højdejusterbart førersæde, chippet lidt, EGR-off.. og en masse haglskader.. 284.000km 12/17.
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Havana Black Metallic Audi A7, 3.0 V6 TDI, S-line, Quattro, S-tronic fra 09/2011.. 106.000 km 12/17
Re: Lav brændstof økonomi??? Under 25km/l
Jeg har 60-70 km hver vej på arbejde 30km landevej med 70 og 30km motorvej med 110km/t 4,1/100 siger den efter en lille uge
2001 Lupo 1.2TDI 250.000KM - Gevind + 16" Audi femhuls alu 165/45-16
-
- Indlæg: 1397
- Tilmeldt: lør 17. sep 2011 22:07
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Næstved/ Lov
Re: Lav brændstof økonomi??? Under 25km/l
Det sjovt med den forskel, efter jeg fik vinterdæk på, gik min fra 3.6 til 3.7.
Og jeg har 120km på motorvejen og 5km i byen hver vej..
Og jeg har 120km på motorvejen og 5km i byen hver vej..
Lupo 1.2 TDI 3L fra 2005 sort... 701.000km med Aerotwin viskere.. Kopholder gl model.. Garmin 2595 LTM og grå stue.. Synet uden anmærkning 15/4-2013 og 27/4-2015-, 1-5-2017 og igen den 1-5-2019 20-5-2021 og nu 6-6 2023 Ellers intet xtra udstyr
VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
Re: Lav brændstof økonomi??? Under 25km/l
Jeg har vinterdæk på, 2.5bars tryk, ingen bundplade, mangler "dækpladen" for hullet til trækkrogen, og toe står forkert (spreder og rasper indersiden af fordækkene)... og jeg gik 26 km/l på sidste tank, Målt på km og liter.
og tanken før den var 27.5 km/l.
og tanken før den var 27.5 km/l.
Vw Lupo 3L 2002. Udstyr : Aircondition, Servo, ESP, Kopholder, Fartpilot og Højde just. førersæde
Re: Lav brændstof økonomi??? Under 25km/l
Efter en bette tur til Odense fra Aalborg og retur igen med 120-140 km/t og fuld oppakning samt 3 bar i skoene endte jeg med et gennemsnit på 27,4 km/l.
Sikke en forskel der er!
Sikke en forskel der er!
Gennemsnittet ligger på 30 km/L...
Rekord: (længst) 34,4 - (kortest) 21,2 km/L
Rekord: (længst) 34,4 - (kortest) 21,2 km/L
Re: Lav brændstof økonomi??? Under 25km/l
Hvis dæktrykket er for højt, så runder dækket og de står ikke rigtigt fast.
Det er farligt, for dækkene er jo ret smalle i forvejen.
Jeg følger de 2,3bar som der står i tankdækslet.
Så holder mine dæk også længere.
Andreas, drej begge dine sporestænger 1/4 omgang.
Jeg har selv kørt med toe out og det er livsfarligt i sving da dækkene vil hver sin vej. Især på våd vej.
Det er farligt, for dækkene er jo ret smalle i forvejen.
Jeg følger de 2,3bar som der står i tankdækslet.
Så holder mine dæk også længere.
Andreas, drej begge dine sporestænger 1/4 omgang.
Jeg har selv kørt med toe out og det er livsfarligt i sving da dækkene vil hver sin vej. Især på våd vej.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Re: Lav brændstof økonomi??? Under 25km/l
Har lige haft testeren på hjem fra arbejde og Den vidste en køle vands temperatur på MAX 76 grader i peak. Normalt lå den omkring 69-71 grader så det er nok der vi har problemet. Jeg har i dag købt ny temperatur føler samt termostat hos vw. Mon ikke det løser problemet....
2001 Lupo 1.2TDI 250.000KM - Gevind + 16" Audi femhuls alu 165/45-16
-
- Indlæg: 1397
- Tilmeldt: lør 17. sep 2011 22:07
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Næstved/ Lov
Re: Lav brændstof økonomi??? Under 25km/l
Var det ik noget med at de første 3L`ere kørte længere på literen, en de nyere.
Lupo 1.2 TDI 3L fra 2005 sort... 701.000km med Aerotwin viskere.. Kopholder gl model.. Garmin 2595 LTM og grå stue.. Synet uden anmærkning 15/4-2013 og 27/4-2015-, 1-5-2017 og igen den 1-5-2019 20-5-2021 og nu 6-6 2023 Ellers intet xtra udstyr
VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: Lav brændstof økonomi??? Under 25km/l
Jo ANY motoren er kendt for at gå lidt længere end den lidt nyere AYZ.Søren skrev:Var det ik noget med at de første 3L`ere kørte længere på literen, en de nyere.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
- KMDTHY
- Indlæg: 4987
- Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Aarhus/Thisted
- Has thanked: 1 time
Re: Lav brændstof økonomi??? Under 25km/l
Vil jeg da gerne høre noget om... min kommer ej hellere højere op end 70-80crunepost skrev:Har lige haft testeren på hjem fra arbejde og Den vidste en køle vands temperatur på MAX 76 grader i peak. Normalt lå den omkring 69-71 grader så det er nok der vi har problemet. Jeg har i dag købt ny temperatur føler samt termostat hos vw. Mon ikke det løser problemet....
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
- Bandit
- Indlæg: 774
- Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland
Re: Lav brændstof økonomi??? Under 25km/l
Rolig nu - dine dæk sprænger ikke ved at der kommer 0,7 bare mere i.Qaxius skrev:Hvis dæktrykket er for højt, så runder dækket og de står ikke rigtigt fast.
Det er farligt, for dækkene er jo ret smalle i forvejen.
Jeg følger de 2,3bar som der står i tankdækslet.
Så holder mine dæk også længere....
Jeg kører selv med 3 bar i min og det giver ikke nævneværdig anderledes slid - Der er såmen heller ikke nogen mærkbar forskel på hvor godt bilen står fast.
FDM var på et tidspunkt ude og anbefale at man kørte med 10% højere tryk end anbefalet af bil fabikanten. Dette ville give en lidt dårligere komfort, men en bedre økonomi.
Jeg har faktisk flere gange været ude for på andre biler, at der kom uens slid på trædefladen hvis jeg fulgte bilfabrikantens anbefalinger. Over 45.000 km var dækkene faktisk slidt 2-3 mm længere ned på midten.
Jeg ved godt at man lærer til teoriprøven at det betyder at der er for højt tryk i dækket, men problemet forsvandt da jeg gik fra de anbefalede 32 PSI til 42 PSI.
Ulven kommer, ulven kommer
-
- Indlæg: 344
- Tilmeldt: man 18. feb 2013 23:26
- Geografisk sted: Hjallerup - Nordjylland
Re: Lav brændstof økonomi??? Under 25km/l
Jeg vil bare lige sige at jeg engang forsøgte mig med at fylde ekstra luft i dækkene på min gamle ford Fiesta, for at se om den kunne komme til at køre lidt længere literen. Og jeg mener faktisk blot at jeg var oppe omkring de 3 bar.Bandit skrev:
Rolig nu - dine dæk sprænger ikke ved at der kommer 0,7 bare mere i.
En dag på motorvejen eksploderede et af fordækkene. Det var nu ikke så voldsom en oplevelse, det var først da jeg begyndte at bremse at jeg skulle holde lidt ekstra fast i rattet, men det er da træls at ødelægge dækkene.
Det er blot for at sige at hvis dækkene ikke er 100% friske længere, så skal du ikke være så sikker på at de ikke kan sprænge ved 3 bar tryk.
Jeg køre også altid med lidt ekstra tryk i dækkene, men kun 0,2-0,3 over det foreskrevne. Jeg har også oplevet at mine dæk blev slidt på ydersiderne først når jeg kun havde det foreskrevne tryk på.
Venlig hilsen
Michael Munk
Michael Munk
- Bandit
- Indlæg: 774
- Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland
Re: Lav brændstof økonomi??? Under 25km/l
Uden at kende til tilstanden på dit dæk, vil jeg påstullerer at det ville have sprunget uanset om du kørte med 2,3 eller 3 Bar. Hvis det kan springe ved 3 Bar kan det også springe ved 2,3 Bar - om det så var 100% eller 10% friskt, skal jeg ikke kunne sige.Michael Munk skrev:Jeg vil bare lige sige at jeg engang forsøgte mig med at fylde ekstra luft i dækkene på min gamle ford Fiesta, for at se om den kunne komme til at køre lidt længere literen. Og jeg mener faktisk blot at jeg var oppe omkring de 3 bar.Bandit skrev:
Rolig nu - dine dæk sprænger ikke ved at der kommer 0,7 bare mere i.
En dag på motorvejen eksploderede et af fordækkene. Det var nu ikke så voldsom en oplevelse, det var først da jeg begyndte at bremse at jeg skulle holde lidt ekstra fast i rattet, men det er da træls at ødelægge dækkene.
Det er blot for at sige at hvis dækkene ikke er 100% friske længere, så skal du ikke være så sikker på at de ikke kan sprænge ved 3 bar tryk.
Jeg køre også altid med lidt ekstra tryk i dækkene, men kun 0,2-0,3 over det foreskrevne. Jeg har også oplevet at mine dæk blev slidt på ydersiderne først når jeg kun havde det foreskrevne tryk på.
Der er mange ting der spiller ind på når du kontrollere dit dæktryk:
- Kalibreringen af manometeret på påfyldningsstationen,
- udetemperatur,
- dæk temperatur,
- barometerstanden og
- placering over havets overflade
er bare nogle af det ting der kan være med at det aktuelle dæktryk kan variere 0,2-0,5 Bar.
Ulven kommer, ulven kommer
-
- Indlæg: 344
- Tilmeldt: man 18. feb 2013 23:26
- Geografisk sted: Hjallerup - Nordjylland
Re: Lav brændstof økonomi??? Under 25km/l
Tjah. Det kan du mene. Men jeg havde nu kørt med dækkene i en længere periode, og det var kun et par dage efter jeg havde fyldt ekstra tryk på at dækket gav op. Så jeg vil nu gætte på at det havde en del med det høje tryk at gøre.Bandit skrev: Uden at kende til tilstanden på dit dæk, vil jeg påstullerer at det ville have sprunget uanset om du kørte med 2,3 eller 3 Bar. Hvis det kan springe ved 3 Bar kan det også springe ved 2,3 Bar - om det så var 100% eller 10% friskt, skal jeg ikke kunne sige.
Dækkene så ellers fine nok ud, så jeg havde ikke lige forventet at de ikke kunne holde til trykket.
Venlig hilsen
Michael Munk
Michael Munk