El fejl.

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
christian-mx5
Indlæg: 2
Tilmeldt: man 4. mar 2013 09:03
Geografisk sted: Silkeborg

El fejl.

Indlæg af christian-mx5 »

Hej alle sammen. Jeg har en lupo 3L fra 2004 som pludselig er begyndt at lave lys show med instrument lamperne, samt lave ud sættere. Og nu her til morgen vil den slet ikke starte.
Har selv en ide at der måske er en stel forbindelse der er dårlig. Men jeg vil frygtelig gerne høre jeres mening om denne fejl.
Og Godt nyt år til jer alle.... :)
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: El fejl.

Indlæg af 383CI »

Tjek baglygterne, at der er korrekt lys i dem. Tjek overgangen ud i bagklappen er helt ok.
Det lyder som en joke, men ikke desto mindre er det almindeligt kendt at netop baglyset kan lave besynderlige elfejl. Endnu værre er mulighederne hvis bilen forsynes med diodelys bagpå. Det har også givet kvaler ved jeg, og personligt har jeg helbredt en Lupo der ikke ville lade og som blinkede med forgløderen ved at lave baglyset.
Tænker det er lige så dumt som på de gamle Corvetter hvor en vakkumfejl på viskeren kunne få konsekvenser for tændingen, der jo også er vakkumdrevet.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: El fejl.

Indlæg af sussi »

Det kan også være et "halvdødt" batteri, men det er jo ikke ret mange oplysninger du kommer med :roll:
FEJLUDLÆSNING med VCDS/VagCom ville måske give et fingerpeg om fejlen/fejlene.
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
HamSjelv
Indlæg: 1838
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: El fejl.

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa.

Der er jo før hørt om revnede lodninger på kombiinstrumentets multistik....



/Claus
christian-mx5
Indlæg: 2
Tilmeldt: man 4. mar 2013 09:03
Geografisk sted: Silkeborg

Re: El fejl.

Indlæg af christian-mx5 »

Jeg vil prøve at fejl finde på den i morgen, samt se om jeg ikke kan finde en tester, så jeg kan udlæse fejl

"Claus" Kan du være mere præsis med hvilket stik du tænker på. Har nemlig selv lidt samme ide.

"Sussi" Batteri er ok. Testet med en "brødrister"
Ja det er ikke meget info jeg er kommet med, men det vat min kone der har kørt i den og jeg har beskrevet fejlen ud fra hvad hun har oplevet.
Skal nok kommer med mere detaljeret info når jeg selv har fået kikket på den.

Indtil videre tak for jeres input....Please keep it comming :)

Christian
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: El fejl.

Indlæg af Kim B Olesen »

Der sidder to stik på selve kombiinstrumentet, det er dem :)
Besvar