Økometer delvis defekt.

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
oz1paj
Indlæg: 2
Tilmeldt: tirs 1. feb 2011 22:11
Geografisk sted: Nordjylland

Økometer delvis defekt.

Indlæg af oz1paj »

Her der nogen der har en ide til hvor jeg skal starte.

Problemet er at det "analoge" del "den med viseren opføre sig lidt skidt.
Ved kørsel hvor forbruger er over ca. 4L/100km virker nålen fint men hvis forbruget er der under falder nålen bare ned på 0.

Med en tester kan jeg lave en test på instrumentet og der kan den fint bevæge sig op og ned en ende på 3L/100km.
Så jeg tror ikke at det er selve instrumentet der er defekt.
Den digitale del virker fint så det er heller ikke noget med at den ikke kan måle et lavt forbrug.

Jeg har tænk på at låne et instrument fra en kollega´s bil men er kommet i tvivl om ikke jeg vil få problemer med nøgle kodning osv.

Fejlen er kommet i forbindelse med et næsten totalt afladet batteri.
Har flere gange haft batteriet frakoblet i forbindelse med anden reparation og det hjalp heller ikke.

MVH
Peter Lanng

PS. det er en Lupo 3L fra 2005
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Økometer delvis defekt.

Indlæg af sussi »

Måske kan det hjælpe at frakoble batteriet, og holde kablerne sammen nogle sekunder, dette resetter visse parametre.
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Økometer delvis defekt.

Indlæg af Kim B Olesen »

Du kan bare flytte dem rundt imellem 2 biler, Det sker der ikke noget ved :) hvis ikke det er måleren kan det måske være en dårlig forbindelse i stikkene til instrumentet, Det ville ikke være første gang ;) Det plejer nu ikke at komme til udtryk på denne måde :?
oz1paj
Indlæg: 2
Tilmeldt: tirs 1. feb 2011 22:11
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Økometer delvis defekt.

Indlæg af oz1paj »

Fejlen blev ikke fundet, ud over at det var instrumentet der var defekt.
Så nu har jeg købt et andet og det virker fint.

Men er det muligt at rette kilometer tælleren på en Lupo ?

Jeg kan se at det ikke er noget større problem på andre Audi og VW modeller.
Men indtil videre har jeg prøvet med VAG Commander og SUPER VAG Commander som eller virker andre Audi og VW modeller, men uden held på min Lupo.

MVH Peter
Besvar