NEJ!!! Det skete bare ikke!!!!

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Brugeravatar
dykker5502
Indlæg: 390
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 05:15
Geografisk sted: Blistrup, 3230 Græsted
Kontakt:

NEJ!!! Det skete bare ikke!!!!

Indlæg af dykker5502 »

:o Når man hælder friskolie på gearkassen skal det ske via speedometerdrevet og det bedste er at tage det hele op,så olien kan flyde frit ned i gearkassen.

Når man så sætter drevet ned igen skal man være omhyggelig med at det rammer ned i det hul som den nederste del kører i. Hvis det går skævt på den "rigtige" måde, så forsvinder hele drevet ned i gearkassen.

Er det lige sket for mig? JA! DET TROR JEG NOK DET ER! ØV ØV ØV. Her ville man lige lave stor service inden turen går til Berlin på torsdag og sålaver man sådan noget L-O-R-T!

Hav lige lidt medlidenhed med mig!

Nå! Vi skal tænke positivt: Jeg har fǵlemt at få fat i sådan et grønt miljømærke, så jeg kunne sikkert alligevel ikke køre ind i Berlin alligevel. Og nu har jeg jo alle de ting og øvelsen i at skille bil og gearkasse ad, så det kan vel laves på et par dage? Og måske skulle jeg så se grundigt på den der skiftegaffel I alle sammen siger går i stykker.

GOD JUL alle sammen.
VW Lupo 3L model 2004 fra september 2003
Toyota Sportsvan fra september 2002
Audi A2 3L model 2002 fra september 2001
Ford Junior de Luxe Cabrio-Limousine 1937
Ford T 1922 m. 4-dørs karosseri (Kendt fra Matador)
Ford T 1921/1919 ½T Pick-up (kendt fra Dyrlægens Plejebørn)
Ford T 1914 Touring

VCDS + originalt kabel (Altid nyeste version)
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: NEJ!!! Det skete bare ikke!!!!

Indlæg af Vyffe »

Amen :-D

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Nuggi
Indlæg: 105
Tilmeldt: tirs 31. aug 2010 21:30
Geografisk sted: 4490/ Vestsjælland

Re: NEJ!!! Det skete bare ikke!!!!

Indlæg af Nuggi »

Øv det lyder kedeligt. Jeg har været heldig med en lang pincet engang hvor det smuttede for mig.
Men det har du jo nok forsøgt.
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: NEJ!!! Det skete bare ikke!!!!

Indlæg af Kim B Olesen »

Hold kæft - så blev der da godt nok rigtigt jul :(
Som mester siger når vi laver noget dumt "det er fandme da osse for dumt" :lol:
Nej spøg til side - jeg har sgu stor medlidenhed med dig :( det er fandme ikke så sjovt :( jeg har også været lige ved det en enkelt gang, men det skete heldigvis ikke ;) ja prøv lige med en god skarp lommelygte og måske en lang pincet som Nuggi skriver :) så skulle der være en mulighed ;)
Ellers står det jo som du selv siger frisk i hukommelsen hvordan du skiller det hele ad ;) angående skiftegaflen ville jeg aldrig spare den væk, hold kæft jeg ville hade hvis den knækkede kort tid efter jeg havde samlet det hele :(
Og tak i lige måde angående julen :D
SVK
Indlæg: 330
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 14:12
Geografisk sted: Aalborg

Re: NEJ!!! Det skete bare ikke!!!!

Indlæg af SVK »

Det er sgu bittert :(

Per fra Gearteknik skiftede olien på min gearkasse. Han bruge liften til at løfte forenden et stykke fra jorden, så de 3,1 l kunne hældes på igennem den normale påfyldning. Bl.a. fordi han ville undgå at pille ved speedo-drevet.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: NEJ!!! Det skete bare ikke!!!!

Indlæg af KMDTHY »

Jeg plejer at lade den sidde..... ja, det tager lidt tid at fylde olie i.... hellere det end at miste drevet :)
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
Andreas K
Indlæg: 225
Tilmeldt: ons 24. apr 2013 10:57
Geografisk sted: København

Re: NEJ!!! Det skete bare ikke!!!!

Indlæg af Andreas K »

Jeg løfter også bare snuden, og fylder på gennem påfyldningen hullet.
Så er man "safe"
Men sur rø. :(

Håber dog du får en dejlig jul alligevel ;)
Vw Lupo 3L 2002. Udstyr : Aircondition, Servo, ESP, Kopholder, Fartpilot og Højde just. førersæde
Riis
Indlæg: 829
Tilmeldt: søn 17. apr 2011 17:59
Geografisk sted: Ølgod

Re: NEJ!!! Det skete bare ikke!!!!

Indlæg af Riis »

SVK skrev:Det er sgu bittert :(

Per fra Gearteknik skiftede olien på min gearkasse. Han bruge liften til at løfte forenden et stykke fra jorden, så de 3,1 l kunne hældes på igennem den normale påfyldning. Bl.a. fordi han ville undgå at pille ved speedo-drevet.
Ca samme måde bruger jeg, men bruger istedet en alm værkstedslift, løfter bilen i førersiden, så kan jeg også påfylde 3,1 L igennem det normale påfyldningshul.
Byt til Brugt.
Crispie
Indlæg: 81
Tilmeldt: fre 16. jul 2010 14:38
Geografisk sted: Svendborg

Re: NEJ!!! Det skete bare ikke!!!!

Indlæg af Crispie »

Hej prøvede det samme, på en Audi A2, der er lige så meget plads dernede som på indersiden af en rukolås. Men frygt ikke, den ligger nede i bunden af hullet, jeg fiskede min op med et stykke ståltråd der var slebet spidst og så bøjet rundt (lidt som en lille mini proptrækker), så kunne jeg få fat i kanten af hullet i toppen af speedometer drevet, og så trække den op langs siden og få fat i den med finterne... Det tog lidt tid, men bestemt bedre end at skulle have kassen af!

Go' fornøjelse, håber det lykkedes for dig på den nemme måde :-)
Nu med større og sjovere bilpark:
BMW M5
Audi A2 3L 2005
Audi A2 3L 2004
Tesla model 3
Tesla model S
Brugeravatar
dykker5502
Indlæg: 390
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 05:15
Geografisk sted: Blistrup, 3230 Græsted
Kontakt:

Re: NEJ!!! Det skete bare ikke!!!!

Indlæg af dykker5502 »

Nu er julen overstået og min lille tur til Berlin og idag fik jeg kigget på det.Jeg har lånt sådan en lang fætter med nogle kæber ude i enden til at holde om det man skalhave op.

Der er ikke noget at mærke dernede, så det ser ud til at drevet sagtens kan komme helt ned i selve gearkassen. Jeg har ikke tappet olien af, så jeg kan ikke se noget andet end olien. Hvis/Når den skal flyttes til en kammerat for at afmontere gearkassen (han har en lift) skal der jo helst være olie på.
VW Lupo 3L model 2004 fra september 2003
Toyota Sportsvan fra september 2002
Audi A2 3L model 2002 fra september 2001
Ford Junior de Luxe Cabrio-Limousine 1937
Ford T 1922 m. 4-dørs karosseri (Kendt fra Matador)
Ford T 1921/1919 ½T Pick-up (kendt fra Dyrlægens Plejebørn)
Ford T 1914 Touring

VCDS + originalt kabel (Altid nyeste version)
Besvar