hjælp til underlig lyd lige efter motorstart

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
panaque
Indlæg: 13
Tilmeldt: lør 14. dec 2013 18:13
Geografisk sted: 4000

hjælp til underlig lyd lige efter motorstart

Indlæg af panaque »

Hej Lupo eksperter.

jeg har været ude at kigge på bil. (Lupo 3L. 2003 230.00km)

når man starter den, så siger den en underlig "phhuuu" lyd efter motoren er startet. den kommer både når motoren er varm (efter 20 km, på både motorvej og landevej) og kold.
lyder kommer både når jeg drejer nøglen for at starte og i ECO mode, når jeg holder stille i et lydskryds fx.

hvad tror i det er? sælger sagde at han lige havde solgt n anden model med samme "problem. men det skal han jo sige.

og hvad tror i det vil koste af få fikset, eller tror i bare jeg skal finde en anden bil?

mvh. kris

http://www.bilgalleri.dk/video/diverse_ ... r?status=1
SvenP
Indlæg: 59
Tilmeldt: lør 13. okt 2012 18:34
Geografisk sted: Ejby Fyn

Re: hjælp til underlig lyd lige efter motorstart

Indlæg af SvenP »

Det er din starter der hænger. Det kan den køre med længe, men måske går den helt i stykker på et tidspunket. Min gør det når det er koldt i vejret.

Mvh. Sven
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: hjælp til underlig lyd lige efter motorstart

Indlæg af Kim B Olesen »

Det er bare starteren der hænger lidt ;) det kan du enten bare køre med, det sker der ikke noget ved :) eller også skifte den, det koster godt et par tusinde :D
panaque
Indlæg: 13
Tilmeldt: lør 14. dec 2013 18:13
Geografisk sted: 4000

Re: hjælp til underlig lyd lige efter motorstart

Indlæg af panaque »

okay. mange tak!
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: hjælp til underlig lyd lige efter motorstart

Indlæg af sussi »

Kim B Olesen skrev:Det er bare starteren der hænger lidt ;) det kan du enten bare køre med, det sker der ikke noget ved :) eller også skifte den, det koster godt et par tusinde :D
Jeg ville nu se at få den skiftet ASAP, det kan i sidste ende koste en tandkrans, og så begyndet det at blive noget dyrere end bare at skifte starteren.
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Søren
Indlæg: 1397
Tilmeldt: lør 17. sep 2011 22:07
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Næstved/ Lov

Re: hjælp til underlig lyd lige efter motorstart

Indlæg af Søren »

Vil os mene , at det er bedst med udskift hurtigst mulig. Bryder mig på igen måde om den lyd
Lupo 1.2 TDI 3L fra 2005 sort... 701.000km med Aerotwin viskere.. Kopholder gl model.. Garmin 2595 LTM og grå stue.. Synet uden anmærkning 15/4-2013 og 27/4-2015-, 1-5-2017 og igen den 1-5-2019 20-5-2021 og nu 6-6 2023 Ellers intet xtra udstyr

VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
Brugeravatar
Andreas K
Indlæg: 225
Tilmeldt: ons 24. apr 2013 10:57
Geografisk sted: København

Re: hjælp til underlig lyd lige efter motorstart

Indlæg af Andreas K »

Min siger det også en gang i mellem.
Det er vidst ret kendt på Vw'er i de årgange. Golf 4, Bora osv. syntes jeg også tit siger det :)
Vw Lupo 3L 2002. Udstyr : Aircondition, Servo, ESP, Kopholder, Fartpilot og Højde just. førersæde
ClausPh
Indlæg: 51
Tilmeldt: man 13. jun 2011 10:32
Geografisk sted: København Ø

Re: hjælp til underlig lyd lige efter motorstart

Indlæg af ClausPh »

sussi skrev:
Kim B Olesen skrev:Det er bare starteren der hænger lidt ;) det kan du enten bare køre med, det sker der ikke noget ved :) eller også skifte den, det koster godt et par tusinde :D
Jeg ville nu se at få den skiftet ASAP, det kan i sidste ende koste en tandkrans, og så begyndet det at blive noget dyrere end bare at skifte starteren.
M.v.h. Sussi
Øøh min A2ér har givet denne lyd fra sig siden jeg købte den brugt for 4 år / 140 t.km siden - specielt i koldt fugtigt vejr
- Måske skulle jeg få starteren skiftet hos JP næste gang bilen skal service..... :shock:
Glad Cyklist i København, men havde engang en Audi A2 1,2TDI 3L m AC, spiltbagsæde og båndspille ...
Søren
Indlæg: 1397
Tilmeldt: lør 17. sep 2011 22:07
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Næstved/ Lov

Re: hjælp til underlig lyd lige efter motorstart

Indlæg af Søren »

ClausPh skrev:
sussi skrev:
Kim B Olesen skrev:Det er bare starteren der hænger lidt ;) det kan du enten bare køre med, det sker der ikke noget ved :) eller også skifte den, det koster godt et par tusinde :D
Jeg ville nu se at få den skiftet ASAP, det kan i sidste ende koste en tandkrans, og så begyndet det at blive noget dyrere end bare at skifte starteren.
M.v.h. Sussi
Øøh min A2ér har givet denne lyd fra sig siden jeg købte den brugt for 4 år / 140 t.km siden - specielt i koldt fugtigt vejr
- Måske skulle jeg få starteren skiftet hos JP næste gang bilen skal service..... :shock:
Vi købte en brugt Opel Astra en gang, hvor starteren sagde på samme måde, 3 dage senere døde den. KÆMPE fejl køb
Bil skrottet kort tid efter
Lupo 1.2 TDI 3L fra 2005 sort... 701.000km med Aerotwin viskere.. Kopholder gl model.. Garmin 2595 LTM og grå stue.. Synet uden anmærkning 15/4-2013 og 27/4-2015-, 1-5-2017 og igen den 1-5-2019 20-5-2021 og nu 6-6 2023 Ellers intet xtra udstyr

VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
383CI
Indlæg: 2120
Tilmeldt: tirs 29. jun 2010 16:15
Geografisk sted: Vest for Hobro

Re: hjælp til underlig lyd lige efter motorstart

Indlæg af 383CI »

Hvis det er en "Ford T" lyd, har min Lupo2 haft den fra 357k. til de 439k den er oppe på nu. Det eneste der er ved det, er der er nogle der kigger underligt, men bilen starter og køre. Så kan jeg grine af det, og dem.
/383CI

2002 Lupo3 HJB V1.3 optimeret.
14/3 2022 Solgt som slutning på LupoTiden. Det blev til næsten 20 år med 3 proppet og et sted mellem 1/2 og 1 million km.


Hvis ikke du har taget dit værksted eller mekaniker i at snyde eller lave noget lort, er de bedre til det end du forestiller dig, eller usandsynligt heldige.
Brugeravatar
Andreas K
Indlæg: 225
Tilmeldt: ons 24. apr 2013 10:57
Geografisk sted: København

Re: hjælp til underlig lyd lige efter motorstart

Indlæg af Andreas K »

383CI skrev:Hvis det er en "Ford T" lyd, har min Lupo2 haft den fra 357k. til de 439k den er oppe på nu. Det eneste der er ved det, er der er nogle der kigger underligt, men bilen starter og køre. Så kan jeg grine af det, og dem.

Hahahaha, jeg har det på samme måde ! Jeg kan godt sidde og grine når man starter i p kælderen, og et par folk lige drejer hovedet for at se hvilken bil der siger sådan :D
Vw Lupo 3L 2002. Udstyr : Aircondition, Servo, ESP, Kopholder, Fartpilot og Højde just. førersæde
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: hjælp til underlig lyd lige efter motorstart

Indlæg af Kim B Olesen »

Jeg tror man skal være mere end almindelig uheldig hvis der skal ske noget ved at starteren siger sådan ;) man kunne da prøve at afmontere den og smøre det hele lidt op, det kunne måske mindske det lidt :) ud over at jeg nok ikke gad høre på det turde jeg i hvert fald godt køre med det ;)
Brugeravatar
dykker5502
Indlæg: 390
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 05:15
Geografisk sted: Blistrup, 3230 Græsted
Kontakt:

Re: hjælp til underlig lyd lige efter motorstart

Indlæg af dykker5502 »

383CI skrev:Hvis det er en "Ford T" lyd,
Hm - gad vide hvad det er for en lyd.....
VW Lupo 3L model 2004 fra september 2003
Toyota Sportsvan fra september 2002
Audi A2 3L model 2002 fra september 2001
Ford Junior de Luxe Cabrio-Limousine 1937
Ford T 1922 m. 4-dørs karosseri (Kendt fra Matador)
Ford T 1921/1919 ½T Pick-up (kendt fra Dyrlægens Plejebørn)
Ford T 1914 Touring

VCDS + originalt kabel (Altid nyeste version)
Besvar