Gear problem :/

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Senardo
Indlæg: 25
Tilmeldt: søn 1. dec 2013 21:32
Geografisk sted: Nordsjælland/Frederiksværk

Gear problem :/

Indlæg af Senardo »

Nogen gange når jeg starter bilen, og sætter den i bakgear, går den ikke i gear og der sker ikke noget når jeg giver gas, den blinker bare på R og når jeg sætter den på N blinker den også bare og samme med D... så slukke jeg bilen også kan jeg ikke starte den i stop på samme som når man prøver at starte den for hurtigt når hydraklikpumpen ikke har opnået nok bars, kan heller ik starte den på D og R men på N kan jeg altid starte den og nogen gange, tager den så fat i gearet kan man høre, de gange den ikke gør det på N, så slukker jeg den igen på N og sætter den på stop og der kan den så godt starte nu og jeg høre den tager fat i gearet.. så jeg må nogen gange gøre det frem og tilbage imellem N og stop for at kunne køre :/
Brugeravatar
dykker5502
Indlæg: 390
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 05:15
Geografisk sted: Blistrup, 3230 Græsted
Kontakt:

Re: Gear problem :/

Indlæg af dykker5502 »

Her plejer Sussie at komme ind og sige du skal synge "sangen" - men en grundindstilling er et sted at starte - herunder checke om "kødbenet" er slidt. Kødbenet er en lille 10-11cm stang nede ved gearskiftet med kugler i begge ender. Det kunne godt tyde på at den er slidt.Endelig kan du checke om der mangler hydraulikvæske.

Er det ikke nogenlunde sådan sangen lyder?
VW Lupo 3L model 2004 fra september 2003
Toyota Sportsvan fra september 2002
Audi A2 3L model 2002 fra september 2001
Ford Junior de Luxe Cabrio-Limousine 1937
Ford T 1922 m. 4-dørs karosseri (Kendt fra Matador)
Ford T 1921/1919 ½T Pick-up (kendt fra Dyrlægens Plejebørn)
Ford T 1914 Touring

VCDS + originalt kabel (Altid nyeste version)
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Gear problem :/

Indlæg af sussi »

SANGEN - - :-) fra 383CI
Et godt sted at begynde på problemer af en hver art med bilens kobling og gear.
Den sædvanlige "sang" om problemer med gearkasse,
Tjek eller skift gearolie og hydraulik olie, fejludlæsning og grundjustering.
Dette løser mindst 8 af 10 problemer at det er i orden, så lad os tage den derfra!
M.v.h. Sussi
Og gør det rigtigt, det er beskrevet i FAQén
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Besvar