Vil ikke gå i gear..

Alt vedrørende teknikken på 3L
Besvar
Nochio
Indlæg: 7
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 02:03
Geografisk sted: København

Vil ikke gå i gear..

Indlæg af Nochio »

Har nu læst en masse indlæg om gearproblemer. Kender sangen og alt det der. Er stadig i tvivl.

Jeg skulle en tur til Jylland med to kammerater. Det hele går fint indtil vi rammer Slagelse, hvor der er kø pga stormen. Efter at have holdt stille et stykke tid, sætter jeg den i neutral, og så tilbage i D da køen rykker sig, det gentages et par gange. Så pludselig rasler det ude foran, og jeg kører ind til siden, bilen kører fint(rasler dog en smule), kører af ved afkørsel(som heldigvis var lige ved siden af hvor det begyndte at rasle), holder i rabatten. Slukker bilen og starter den igen, nu gider den ikke gå i gear, jeg kan heller ikke høre hydraulikpumpen gå igang. Den starter fint, og går også ud i stop. Kan mærke at den også går i gear, både D og R, men den tager ikke fat. Sætter jeg den derimod i N, begynder den efter noget tid at rulle, men går så ud. Det føles ligesom hvis man slipper koblingen ved en manuel gearkasse. Når den står i D og R, er det som om den tager fat, da omdrejninger stiger meget langsomt. I N, stiger omdrejninger normalt(indtil den laver rulle tricket og går ud). Jeg ringer til autohjælp og får den transporteret hen til carepoint i Slagelse.

Mit dilemma er nu, skal jeg lade dem kigge på den? Eller skal jeg få hente den?
Er der nogen der har oplevet noget lignende, eller kunne have en ide til hvad det kunne være?

Den har før drillet med, først at skifte gear efter nogle sekunder. Har læst om problemet her på forum. Og der blev hældt mere hyd væske på.

Har en gang før oplevet at jeg har haft den i N, hvorefter den raslede, slukkede for bilen, startede igen, og så var raslen væk. Det er nogle uger siden. Har haft bilen i 6 mdr, og har ikke haft problemer før nu.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Vil ikke gå i gear..

Indlæg af KMDTHY »

Nochio skrev: Mit dilemma er nu, skal jeg lade dem kigge på den? Eller skal jeg få hente den?
Få den væk fra carepoint(VW) NU !!! Hurtigst muligt! De skal IKKE bruge tid(penge) på den.

Hvor er du fra ? (opdater din profil med stednavn)

Du har læst "sangen" men har du "uført"den ?
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Vil ikke gå i gear..

Indlæg af Kim B Olesen »

Få den til http://www.vagtech.dk i Odense - http://www.autopit.dk i Herlev - JP auto http://www.3liter.dk også ved København medmindre det er noget du selv vil prøve at lave :)
Det lyder som noget koblingsrelateret, men kan også være noget gearkasse sjov :(
David Walbum
Indlæg: 116
Tilmeldt: lør 10. sep 2011 22:27
Geografisk sted: sandved

Re: Vil ikke gå i gear..

Indlæg af David Walbum »

+1 til begge kommentare VÆK derfra nu.

Til et af de nævnte værksteder med mindre du har dybe lommer. :)
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Vil ikke gå i gear..

Indlæg af Vyffe »

I forhold til at den står i Slagelse, så er det mest åbenlyse at få den bugseret til JP Auto i Havdrup. 3liter.dk

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Søren
Indlæg: 1397
Tilmeldt: lør 17. sep 2011 22:07
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Næstved/ Lov

Re: Vil ikke gå i gear..

Indlæg af Søren »

+1.. Du er tætteste på Havdrup, og de har 110% styr på den bil
Lupo 1.2 TDI 3L fra 2005 sort... 701.000km med Aerotwin viskere.. Kopholder gl model.. Garmin 2595 LTM og grå stue.. Synet uden anmærkning 15/4-2013 og 27/4-2015-, 1-5-2017 og igen den 1-5-2019 20-5-2021 og nu 6-6 2023 Ellers intet xtra udstyr

VW Passat variant 2.0 TDI comfortline sort fra 2010 318.000km ny synet 7-11-2023
Nochio
Indlæg: 7
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 02:03
Geografisk sted: København

Re: Vil ikke gå i gear..

Indlæg af Nochio »

Tak for responsen.

Jeg har ikke mulighed for at lave noget ved den selv, har lidt teknisk forståelse, men ikke på det rette niveau.

Jeg tænkte nok at den bare skulle væk derfra, det må jeg lige få gjort hurtigst muligt.

Havdrup ligger lige på vejen hjem, så det bliver helt sikkert dem der skal kigge på den.
Kim B Olesen
Indlæg: 4802
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Vil ikke gå i gear..

Indlæg af Kim B Olesen »

Ja - hvis de har tid :?
Nochio
Indlæg: 7
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 02:03
Geografisk sted: København

Re: Vil ikke gå i gear..

Indlæg af Nochio »

Det håber jeg da
Brugeravatar
Andreas K
Indlæg: 225
Tilmeldt: ons 24. apr 2013 10:57
Geografisk sted: København

Re: Vil ikke gå i gear..

Indlæg af Andreas K »

Ellers kan jeg kun sige rosende ord om Autoput i Herlev.
Fornem service og jeg blev holdt opdateret mht. til bilen. og har bare kørt super siden jeg fik den tilbage, og ved afhentning fik jeg gode råd om ting der bør tjekkes eller fixes i nærmeste fremtid. og alt sammen uden at blive flået økonomisk. Så tommelfingeren op til Autopit herfra :)
Vw Lupo 3L 2002. Udstyr : Aircondition, Servo, ESP, Kopholder, Fartpilot og Højde just. førersæde
David Walbum
Indlæg: 116
Tilmeldt: lør 10. sep 2011 22:27
Geografisk sted: sandved

Re: Vil ikke gå i gear..

Indlæg af David Walbum »

Har haft samme behagelige oplevelse med autopit som Andreas k kan varmt anbefales
Nochio
Indlæg: 7
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 02:03
Geografisk sted: København

Re: Vil ikke gå i gear..

Indlæg af Nochio »

Okay, ser lige hvem der kan tage den hurtigst muligt :)

Tak for svarene
Besvar